סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

תענוג קטן: קוויבי מגדירה מחדש את משמעות המסך הקטן

איזה כיף זה לחרבן. נכון? זמן איכות עם עצמכן כשכל שאר העולם מאיים מעבר לדלת, אבל אתן מחרבנות – אז אף אחד לא מפריע. תענוג! אתן נכנסות עם הפלאפון לשירותים ומנצלות את ההזדמנות המושלמת כדי לצפות בסדרה טובה וזה קל, כי לנטפליקס יש אפליקציה. אבל אז אתן מוצאות את עצמכן קמות אחרי ארבעים דקות (כשנגמר הפרק) ומושב האסלה נדבק לכן לתחת. מבאס לא? סוף סוף בשנת 2020 יש לזה פתרון! הללויה!

תגידו יפה דמי לובאטו (מהומואית: כמו אלוהה – גם שלום וגם להתראות. מבטיחות שעד סוף הכתבה תבינו את הבדיחה) לאפליקציית הסטרימינג החדשה – Quibi שעלתה להורדה בחודש אפריל השנה. את קוויבי, בניגוד לשאר מקורות הסטרימינג לא תמצאו במחשב או בטלוויזיה שלכן, אלא רק בפלאפון.

נכון שזה נשמע מעצבן נורא אבל: א. אפשר לשדר מהפלאפון למכשיר גדול יותר (בכל זאת אנחנו ב-2020) וב. אין כאן אף פרק שעולה על 15 דקות. וכשאנחנו אומרות "עולה על 15 דקות" אנחנו מתכוונות שרוב הפרקים נגמרים אחרי 7-10 דקות. ריטה אורה!  (מהומואית:  אוקיי גורג'ס!)

אז בגלל שאנחנו יודעות שאתן א.נשים עסוקות, ובגלל שאף אחת לא רוצה להוציא כסף על משהו גרוע – החלטנו להיות חברות אמת ולבדוק מה יש לקוויבי להציע מעבר לשלושה חודשים ראשונים בחינם. אה, כן, ואת "חברים" לא תמצאו כאן. כל התוכן בקוויבי הוא מקורי. ושווה? הלכנו לשירותים לבדוק.

 

'Useless Celebrity History'

אדם ריפון – מחליק אמנותי שייצג את ארה"ב באולימפיאדת החורף וזכה במספר מכובד של מדליות, מגיש שיעורי היסטוריה קצרים על רגעים אייקוניים של הסלבריטאים הכי גדולים. החל מהיום שבו ריהאנה הפגיזה במט גאלה, דרך הקריירה המוזיקלית של לינדזי לוהן, היום שבו דווייט מ"המשרד" נהיה הבוס ועד היום שהארי סטיילס עזב את וואן דיירקשן. זו היסטוריה שכולנו צריכות להכיר וחבל שבמערכת החינוך שלנו עוד לא הכניסו אותה לבגרות.

 

ישר לבגרות בהסטוריה. Facebook. Quibi. Useless Celebrity History

https://www.facebook.com/quibius/videos/326208155021311

 

'Singled Out'

תכנית שידוכים בהנחיית השחקנית-מוזיקאית קיקי פאלמר והשחקן-קומיקאי ג'ואל קים בוסטר. בתכנית רווקה/רווק יושבים בגבם אל 30 מתמודדים שיתחרו על ליבם בשלושה סבבים מהירים עד שתישאר מנצחת אחת (או שתיים). השטיק כאן הוא שכל המתחרים קשורים לרווקה ברשתות החברתיות. מעניין לחשוב שחלק מהעוקבים שלנו בעצם היו רוצים לצאת איתנו לא? בכל אופן, התכנית, כמו ברוב התכניות בקוויבי מאוד קווירית ומחבקת את הקהילה הלהט"בקית וזה נעים, מרענן וכיף ואנחנו מעודדות את זה! לינדה קרדליני!! (מהומואית: כוח לאנשים)

 

תחשבו מחדש על העוקבים שלכן. You Tube. Quibi. Singled Out

 

'Kirby Jenner'

חושבות שאתן יודעות הכל על משפחת המלוכה? כלומר, משפחת קרדשיאן-ג'נר? אז לא. קירבי ג'נר הוא האח התאום של קנדל והיחיד שטרם קיבל ריאליטי משלו – עד עכשיו! טוב עליתן עלינו, קירבי הוא דמות פיקטיבית לחלוטין (מפתיע, נכון?) שנולדה בעמוד האינסטגרם של הצלם-אמן מייק דמפסי, שם הוא הכניס את עצמו בפוטושופ (בצורה מדהימה, יש לציין) לתמונות של קנדל והמשפחה. כמובן שקנדל עפה על היצירתיות שלו והיום היא ואמא שלה ושל קירבי, קריס, חתומות על הפקת התכנית. איזו משפחה תומכת!

 

התאום האבוד. You Tube. Quibi. Kirbi Jenner

https://www.youtube.com/watch?v=c4iyiiyAJTQ

 

 

'Dishmantled'

תכנית הבישול הכי הזויה שראיתן. בהנחייתו של טייטוס בורג'ס ("קימי שמידט"). בכל פרק שני מתחרים יחטפו מנה מפוצצת, ליטרלי – המתחרים עומדים בעיניים מכוסות ומפציצים אותם במנה מתוך תותח. את המנה הם יצטרכו לטעום ישר מהרצפה או מהבגדים ולנחש מה היא כוללת. אם לא תרצו להקיא מלראות אותם אוכלים רסיסי אוכל מהרצפה ותמשיכו עד הסוף (זה כולה כמה דקות), תסיימו כל פרק מריירות על המנות שהם מכינים.

 

דוחה ומעורר תיאבון בו-זמנית. You Tube. Quibi. Dishmantled

 

'Gayme Show'

ביבי רקסה! (מהומואית: ברכות) בתכנית הזו שיצרו ומנחים מאט רוג'רס ודייב מיזוני מתחרים בכל פרק שני גברים סטרייטים על התואר "Gay as fuck" והזכות להיות מלכת הסטרייטים. בכל פרק המנחים מברכים את הקהל בברכה שונה על שם דיוות שונות שאותה הם גם מתרגמים כמו: דואה ליפה = מה שלום המשפחה שלך? שני המתחרים הסטרייטים מקבלים עוזרים – הקוויר החכם והאישה שמבינה, ואז בכמה משחקונים מצחיקים כמו "תמצית הסלב" שבו צריכים המתחרים לנחש לפי שלושה מאפיינים ספציפיים את המפורסם הנכון, נבחר הסטרייט המנצח ומוכתר למלכת הסטרייטים. ואם זה לא מספיק נפלא – כל התכנית מלווה בשירה של וונזל סולומון המהממת.

 

ריטה אורה! You Tube. Quibi. Gayme Show

 

ואם מאסתן בריאליטי ובא לכן להרים קצת לתסריטאיות תוכלו לצפות ב-'Dummy' 

 

נכתבה על ידי קודי הלר, בת הזוג של דן הרמון (שיצר את "קומיוניטי" ואת "ריק ומורטי"), ואנחנו לא מציינות את הזוגיות שלה כי היא חשובה לעולם, אלא כי היא חשובה לסיפור. הרמון סיפר בעבר על פטישים שיש לו (כמו פטיש לרגליים למשל) וגם על בובת הסקס שלו. מכאן לקחה קודי את הרעיון לסיפור שלה. קודי (אנה קנדריק), תסריטאית שסובלת ממחסום כתיבה, מוצאת את בובת הסקס של דן (דונאל לוג). הבעיה היא שברברה (בקולה של מרדית' האגנר), בובת הסקס של דן, מתחילה לדבר איתה ויחד הן יוצאות למסע כתיבה. יו גו גירל! אל תתני לבן זוג שלך להגדיר אותך אף פעם!

 

נלחמת בפטריארכיה עם בובת סקס. You Tube. Quibi. Dummy

 

ואם חשבתן לרגע שאי אפשר לראות סרטים באפליקציה, טעיתן טעות מרה! ממש השבוע השיקו באפליקציה את 'Home Movie: The Princess Bride'

מדובר בהתגייסות המונית של השחקנים הטובים ביותר כיום ביניהם: פרד סבאג', ג'וש גאד, רוב ריינר, טיפאני האדיש, יו ג'קמן, ג'ייסון סיגל, מקנזי דייוויס, ניק קרול, ג'יי קיי סימונס (וגם הרבה לגו וכמה חתולים) שמשחזרים את הסרט המופלא 'הנסיכה הקסומה'. אבל בגלל שמדובר בהתגייסות קורונית (מתקופת הקורונה) הכל מצולם בבתים של השחקנים השונים ובפלאפונים שלהם, ובכל סצנה השחקנים מתחלפים. וכמובן שהכל מחולק לפרקים קצרצרים. אין לנו איך לתאר במילים כמה שזה מושלם, אתן פשוט חייבות לצפות בזה!

 

שחקנים בתקופת הקורונה בי לייק. You Tube. Quibi. Home Movie: The Princess Bride

https://www.youtube.com/watch?v=qukpj5q_iSk

 

קוויבי היא אפליקציית סטרימינג נפלאה אם נמאס לכן מסדרות ארוכות שלוקחות את עצמן יותר מדי ברצינות, או לחילופין אם בא לכן קצת יותר קוויריות ושמחה בחיים.

דמי לובאטו!

*הכתבה מנוסחת בלשון נקבה – תתמודדו