סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

שרדו בשביל לספר: חמש דמויות שעברו דברים יותר גרועים מהקורונה

מגפת הקורונה שהשתלטה על העולם בחודשים האחרונים מרגישה לעיתים כאילו סוף העולם הגיע. הרחובות ריקים, כולם סגורים בבתים ומסכה וכפפות הפכו לפריטים האופנתיים הכי חמים של העונה. בימים אלו, כשהטלוויזיה הפכה לחברתנו הטובה ביותר, אי אפשר שלא להיזכר בדמויות שעברו חיים קשים לא פחות (ולעיתים אפילו סוף עולם אמיתי). קבלו את חמש הדמויות שיגרמו לכם לשים את המצב בפרופורציות.

1. מרדית׳ גריי (״האנטומיה של גריי״, 2005, ABC)

המילה ״אסון״ היא כמעט שם נרדף למרדית׳ גריי. היא כמעט טבעה למוות, נאלצה להוציא פצצה חיה מבית חזה של מטופל, איבדה את אחותה בתאונת מטוס ואם זה לא מספיק גם התאלמנה מאהבת חייה בעקבות ניתוח רפואי כושל. הייתם חושבים שהיא לא תשרוד את האסון אחר אסון שכותבי הסדרה החליטו להטיל עליה אבל ההיפך הוא הנכון. מכל אסון היא יצאה חזקה יותר וגם אחרי כל כך הרבה עונות, היא ממשיכה להוכיח את עצמה כאחת הדמויות הטלוויזיוניות החשובות שנראו על המסך.

איפה רואים? Yes, Hot, פרטנר TV וסלקום TV

 

מרדית׳ גריי בוכה
מאסון לאסון. ״האנטומיה של גריי״. YouTube

2. קטניס אוורדין (״משחקי הרעב״, 2012, 142 דק׳)

אם חשבתם שמה שהולך בימים אלה בסופר מרקטים ברחבי העולם זה משחקי הרעב, לא הכרתם את משחקי הרעב במדינת פאנם. בעולם הפוסט-אפוקליפטי שיצרה סוזן קולינס מופעל שלטון נוקשה על 12 המחוזות של פאנם בידי עיר הבירה, הקפיטול. מידי שנה נבחרים בהגרלה 24 מתמודדים מכל המחוזות, מגיל 12 עד 18, להשתתף בתחרות ריאליטי אכזרית במהלכה יצטרכו להילחם אחד בשני למוות עד שיישאר מתמודד אחד בלבד – המנצח. קטניס אוורדין, גיבורת הספר, מתנדבת להשתתף בתחרות כדי להציל את אחותה הקטנה, ששמה עלה בהגרלה. לא רק שהיא מצליחה לשרוד לא אחד אלא שני סבבים של משחקים, היא גם הופכת לסמל המהפכה של המחוזות כנגד שלטון הקפיטול. יו גו, גירל!

איפה רואים? אתם יכולים להשאיל את הסרט מספריית הוידאו הקרובה לביתכם…אופס. טוב, תשאלו את גוגל

 

קטניס אוורדין במשחקי הרעב
היה נכון. ״משחקי הרעב״. Youtube

3. ריק גריימס (״המתים המהלכים״, 2010, AMC)

תארו לכם שאתם מתעוררים מקומה ומגלים שזומבים השתלטו על העולם. די מפחיד, לא? זה בדיוק מה שקרה לגיבור ״המתים המהלכים״, ריק גריימס, שמתעורר בבית חולים נטוש לאחר שהיה בקומה במשך יותר מחודש. להפתעתו, הוא מגלה שהרבה השתנה בזמן הזה ושהאפוקליפסה הגיעה לעולם בצורה של מתקפת זומבים. עם התקדמות הסדרה, הזומבים שנראו כל כך מאיימים בעונה הראשונה, הופכים להיות לא יותר מרעש רקע ומפנים מקום למלחמה האמיתית בסדרה, המלחמה שבין בני האדם לבין עצמם. אם ריק גריימס וחבריו הצליחו לבנות לעצמם חיים פוסט-אפוקליפטיים ולמצוא דרך להשתלט על מגפת הזומבים, הקורונה קטנה עלינו.

איפה רואים? Yes ו-Hot.

 

ריק גריימס הורג זומבי
לכוון לראש. ״המתים המהלכים״. YouTube.

4. ויולט, קלאוס וסאני בודלר (״סדרה של צרות״, 2017, נטפליקס)

נדמה שרק מזל רע רודף את האחים בודלר. הם התייתמו מהוריהם בשל שריפה שפרצה בביתם ואם זה לא מספיק הם גם נשלחו לגור עם דודם (לכאורה), הרוזן אולף, שמעביד אותם בפרך בביתו. עדיין לא מספיק? מסתבר שמטרתו של הרוזן היא להשיג את כספי הירושה של הוריהם והוא לא מתכוון לבחול בשום אמצעי על מנת להשיג אותם (ורצח היא לא מילה גסה בשביל אולף המרושע). כך מתחילה שורה של אירועים מצערים עבור הילדים המסכנים שמנסים לברוח מידיו של הרוזן הערמומי ללא הצלחה. על אף גילם הצעיר של האחים הם מצליחים להתמודד בגבורה עם כל התעלולים האכזריים של הרוזן ומצליחים לשמור על אופטימיות לאורך כל הדרך. העלילות המצערות של האחים בודלר נפרשות לאורך 13 ספרים אבל אתם יכולים גם לבחור בגרסה הקולנועית בכיכובו של ג׳ים קארי או בסדרת הטלוויזיה בכיכובו של ניל פטריק האריס.

איפה רואים? הסדרה זמינה לצפייה בנטפליקס

 

האחים בודלר מנקים
ניקיון פסח. ״סדרה של צרות״. YouTube

5. ג׳ון אוסבורן (״סיפורה של שפחה״, 2017, Hulu)

בעולם דיסטופי בו שולטת תנועה נוצרית טוטליטרית נלקחות הנשים והופכות לשפחות למטרת רבייה עבור זוגות עקרים. ג׳ון נלקחת מבעלה ומהילדה שלה, מקבלת מדים אדומים ושם חדש ונשלחת לשרת בבית המפקד ווטרפורד ורעייתו. היא מסרבת לשתף פעולה עם המציאות שמכתיב המשטר הדכאני הזה ומנסה להפיל אותו מבפנים, אבל תהיו בטוחים שבמציאות הקורונה של ימינו היא תהיה אזרחית למופת שמקשיבה להנחיות. בקיצור, תהיו ג׳ון, תישארו בבית ותעשו בינג׳ ל״סיפורה של שפחה״.

איפה רואים? Hot וסלקום TV.

 

ג׳ון אוסברן במדים אדומים
מחירות לעבדות? ״סיפורה של שפחה״. YouTube

רשימת הדמויות שהרגישו את נחת זרועם של כותביהן אמנם רחוקה מלהסתיים אבל אנחנו מקווים שהנציגים הנבחרים גרמו לכם לקחת את מצב הקורונה במעט יותר קלילות כי היי, תמיד היה יכול להיות גרוע יותר. ואם אתם לא מכירים את הדמויות האומללות האלה, זה זמן מצוין להכיר אותן.