סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

פרויקט גלעד: ידועני ישראל נכנסים לצינוק

"הספקתי לעשות שלוש סדרות טלוויזיה, שלושה סרטים, שלושה פסטיגלים. 500 פעם לפחות הלכתי לים, הספקתי לאכול 240 פעם ארוחות שישי עם המשפחה שלי." עוז זהבי מספר מה הספיק לעשות בחמש השנים האחרונות, כחלק מ"פרויקט גלעד", בו סלבריטאים נכנסים לצינוק כאות הזדהות למען גלעד שליט.

לקראת יום השנה החמישי לחטיפתו של גלעד שליט בשבי החמאס, יחל הערב (25.6) בשעה 20:00 פרויקט יוצא במינו. לתוך צינוק מדומה, יכנסו בזה אחר זה 24 סלבריטאים, כל אחד מהם יכנס למשך שעה אחת לצינוק, בחושך, בלי אוכל, מים, שירותים או כיסא. המטרה היא להמחיש את השהות הארוכה והקשה שעובר גלעד בשבי. השעות שיעברו על המשתתפים יתועדו ברציפות בעמוד הפייסבוק– 'פרויקט גלעד'. בין הסלבריטאים יהיו: רון קופמן, יעל בר-זוהר, צביקה הדר, עוז זהבי, גילה אלמגור ועוד.

יותר מ- 1800 ימים חלפו מאז אירוע החטיפה הכואב וניסיונות רבים לעורר את הציבור והממשל כבר נעשו. מורן מרציאנו, אסף גרינברג ואבשה אגסי שמעו ראיון עם צבי שליט, סבו של גלעד, והחליטו לעשות מעשה משמעותי ומיוחד.

אורנה שמעוני, פעילה במטה החזרת גלעד שליט הביעה את דעתה על 'פרויקט גלעד': "אני מאוד תומכת בהבעת הדעה של אנשי תרבות, סופרים ושחקנים, כי הם בעלי יכולת להשמיע קול מכיוון אחר. הם [הוגי הרעיון] חשבו על זה והחליטו ללכת על משהו מאוד אטרקטיבי. הרי בכל פעילות מחאה צריך לחפש את הרעיון האטרקטיבי כדי להשפיע ולהגיע לסלון הבית."

שמעוני סיפרה שמשפחת שליט קיבלה את הפרויקט ומסרה ליוזמים ולמבצעים את ברכתם: "מה שאני אמרתי הם גם יגידו, כי סך הכל הרצון הוא שתהיה פעילות אטרקטיבית שתיגע בכל אחד ואחד באופן אחר. התקשורת מנווטת את המדינה, שמשון [ראש המטה להחזרת גלעד שליט] קורא לזה 'לצאת מהקופסא', משהו אחר ואטרקטיבי שאת ככתבת תיהי מוכרחה לראות ולכתוב על זה."

מערכת מעמול מצטרפת למאבק ותומכת במשפחת שליט.

לפרטים ולהשתתפות במאבק להחזרת גלעד שליט:
ענבל ברוורמן- 050-6875250
אורנה שמעוני- 050-5430565
יואל מרשק- 03-6925398 בין השעות 08:00-17:00