סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

פסטיבל "מדרום": נשות הפסטיבל ממליצות

את פסטיבל "מדרום" (23-25.5) מפיקות סטודנטיות ממכללת ספיר. במשך חודשים ארוכים הן מתכננות, מתאמות ובונות הכל עד לפרטים הקטנים. אז מי מכיר את הפסטיבל יותר טוב מהן? ההמלצות שלהן לאירועים, שלא תמצאו בשום מקום אחר


מיתר ברזילי- מפיקה תערוכת 'אנשי לפידות' ומתחם נוער

מיתר מביטה אל המצלמה ברקע שקיעה

על איזה אירוע את ממליצה בפסטיבל? מתחם הנוער "MadeIn" אופקים

למה דווקא עליו? זה מתחם ראשון מסוגו ב"מדרום", שנועד להישאר לימי הקיץ עבור הנוער. במהלך ימי הפסטיבל, הנוער בעיר, מתנדבי שנת השירות, השירות הלאומי וצוות המתחם ירימו מתחם שכולו מעבודות עץ, בהובלת האמן הרב-תחומי, איתמר פלוגה. יהיו בו זולות, מיני בית קפה, עמדת התרעננות ושלל אופציות של סדנאות, הופעות ומופעים.

הצצה למאחורי הקלעים: בנימה אישית, תהליך ההפקה עבור מתחם נוער דרש המון התגמשות ושותפים לדרך. לאורך כל הדרך העבודה דרשה לראות דרך העיניים של הנוער. לקלוע לטעמם זו משימה בפני עצמה.

צילום: אחירם ציליק

רני לוז עמיחי- צוות ניהול וניהול אמנותי

רני מביטה למצלמה

על איזה אירוע את ממליצה בפסטיבל? "אבן פינה" של האמן איתי חלופ

למה דווקא עליו? לפרויקט הזה כבר היה פיילוט בעיר במהלך חודש פברואר. חלופ הגיע לגינה שמתחת לבלוק מגורים בעיר, לקח אבנים של מדרכה, שלא היו בשימוש ונזרקו לגריסה, ויצר מהן פסל סביבתי בשיתוף הקהילה. יחד הם תכננו, הניחו את האבנים ופירקו. במהלך שלושת ימי הפסטיבל, חלופ מזמין את התושבים ליצור את הפסל שתכננו בפיילוט, שיישאר במקום גם לאחר הפסטיבל. אני חושבת שזה מקסים כי "אבן פינה" הוא מפגש חוויתי, תרבותי ועם יצירה. הוא בין הפרויקטים עם הערך הכי גבוה.

הצצה למאחורי הקלעים: כתוב בכניסה לעיר 'אופקים עיר של אנשים' וזה באמת נכון. אנשים נחמדים, חייכנים, מסבירי פנים, רוצים לעזור, לקחת חלק, להשתתף. זה תהליך שנתי וארוך שנבנה צעד אחר צעד ובהעמקה על כל שלב. אני חושבת שזה מה שמייחד גם את הפסטיבל וגם את המחלקה. דברים נבנים ביחד ובשיתוף פעולה עם התושבים של העיר וזה הופך את הפסטיבל להיות  מקומי וקהילתי. זה לא תוכן שמגיע ומונחת על הקהל, אלא כזה שנבחר בקפידה ונבנה ברובו יחד עם הקהל והתושבים. אפשר להגיד שזה הקונספט של הפסטיבל, שיתופי והשתתפותי.

צילום: רון בן-דוד


שיר תשובה- ראש צוות תוכן

שיר מביטה למצלמה ומחייכת

על איזה אירוע את ממליצה בפסטיבל? "מדרום לילדים"

למה דווקא עליו? זה אירוע שיהיה באוויר הפתוח עם מלא סדנאות יצירה, בועות סבון וג'אגלינג וגם יהיו מופעים מיוחדים.

הצצה למאחורי הקלעים: צוות ההפקה שלי הוא מספר אחת ואין כמוהו בעולם.

צילום: אוסף פרטי

מבת ים להונג קונג ועד לאופקים: היוצר אופיר יודלביץ' מגיע עם "גרביטאס" לפסטיבל "מדרום"
טיילור סוויפט שלא הכרתם: 15 עובדות על "מיס אמריקנה"
דניאל סאן קריאף: לא דומה לאף אחת אחרת


אלינועם פרומן גולן- מפיקה של שהות אמן ויום הילדים

אלינועם עם כובע קש נשענת על קיר

על איזה אירוע את ממליצה בפסטיבל? המיצב "ממחנה היהודים ארנאס, מרסיי, לאופקים", של אילנה סלמה-אורתר

למה דווקא עליו? אילנה עבדה במהלך חודשי אפריל ומאי עם קבוצות נשים, שחלקן עברו במחנה אראנס, מחנה מעבר בצרפת בדרך לארץ ישראל. הן עברו יחד תהליכים משמעותיים מתוך למידה, יצירה ושיתופיות, על העלייה והשהות במחנה. הנשים תפרו ופיסלו בחמר ודרך זאת הביעו וביטאו את החיים שהיו להן שם. במהלך הפסטיבל יהיה ניתן לראות את היצירות האלו בגלריה של אילנה, שנמצאת במרכז המסחרי, ואת הדרך שהיא והנשים עברו יחד.

הצצה למאחורי הקלעים: מתוך העבודה שלי עם חלק מהקבוצות של האמנית סלמה אורתר, הכרתי אנשים מיוחדים שגרים בעיר הרבה זמן, אנשים שהם הפנים של העיר.

צילום: אורי לוי


חן אוחנה- מפיקה בצוות תוכן את פרויקט "משאלות כתובות"

על איזה אירוע את ממליצה בפסטיבל? "נגן"- בגן הידידות

למה דווקא עליו? זה אירוע שעבדו עליו קשה והוא סופר מגניב. הוא מתאים לילדים ומבוגרים ובמהלכו, אמן מוזיקלי משתף את הקהל ומוזיקאים מקומיים בנגינה על הכלים שנמצאים בגן הידידות.

הצצה למאחורי הקלעים: שמחתי לעבוד עם צוות ההפקה שלי. היינו כתף תומכת אחד לשנייה ברגעים קשים וטובים.

צילום: תמונת פרופיל מפייסבוק


עדן חצבני- מפיקת מתחם הבוגרים- מפעל תרבות בבית היוצר

עדן מחייכת למצלמה

על איזה אירוע את ממליצה בפסטיבל? מתחם הבוגרים- "מפעל תרבות בבית היוצר"

למה דווקא עליו? המתחם מתאים לבני 20 פלוס. גם לסטודנטים כמונו, גם לחיילים משוחררים וגם להורים צעירים ואנשים בפנסיה. שלושה ימים של אמנות ותרבות שמציעים מגוון סדנאות, יריד אוכל ואמנות מקומית, בשילוב מופעים מרכזיים שכוללים מוזיקה, סטנד-אפ וספוקן וורד. ביום האחרון יש גם מסיבה.

הצצה למאחורי הקלעים: תהליך הפסטיבל היה מאוד קשה ומפרך. כולנו בכיתה מרגישים אותו הדבר, מה שגרם לנו להתחבר יותר אחד לשנייה, לצחוקים חדשים והמון בכי ביחד. דינמיקות שהיו בשנים הקודמות השתנו מאוד לטובה וזו נקודת אור בתהליך הזה.

צילום" רון בן-דוד


אודליה כהן – מפיקת "סיפורים מהנייד"

אודליה כהן מביטה למצלמה עם חולצה אדומה

על איזה אירוע את ממליצה בפסטיבל? "סיפורים מהנייד"

למה דווקא עליו? פרויקט "סיפורים מהנייד" הוא סדנה שנמשכה שלושה חודשים, בה המשתתפים למדו לצלם דרך הנייד שלהם. כל משתתף בחר מקום משמעותי עבורו בעיר וצילם את המקום דרך נקודת מבטו, בנייד שלו. הסדנה הועברה על ידי נדב משעלי, תושב אופקים, יוצר, קולנוען, מקים ומנהל הסינמטק בעיר. כל צילום הוא ערך כסטורי של דקה ובסוף נוצר סרט המאגד מקומות שונים ומיוחדים באופקים.

הצצה למאחורי הקלעים: הדבר המעניין בתהליך ההפקה היה ההכרות עם תושבי אופקים, גיליתי אנשים חמים ומיוחדים. הסדנה בנויה ממגוון של אנשים, מתלמיד בן 16 ועד לפנסיונרית. כל אחד מהם מיוחד במינו והביא את זווית ראייתו על העיר אופקים.

צילום: אודליה כהן

פסטיבל "מדרום" יתקיים בימי שני-רביעי, 23-25.5, בעיר אופקים
למידע נוסף- אתר הפסטיבל