סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

אוהד נהרין ואחינועם ניני בפסטיבל ישראל

פסטיבל ישראל חוגג 50 שנה להיווסדו עם תכנית רפרטוארית מרשימה, הוא יהיה ארוך מהרגיל וילווה בחגיגות. החל מהשבוע (25 במאי), נפתח הפסטיבל בחגיגת תרבות עם יצירות חדשות של מיטב היוצרים המקומיים והבינלאומיים, וימשך כארבעה שבועות. הפסטיבל יתקיים בירושלים, באולמות תיאטרון ירושלים (שרובר, הנרי קראון, רבקה קראון, האולפן), בריכת הסולטן, בנייני האומה, מוזיאון ישראל החדש, הגן הבוטני, בית שמואל, אולם ימק"א, מרכז ז'ראר בכר ומרכז טארג.

המנהל האמנותי של הפסטיבל משה קפטן: "גם השנה פסטיבל ישראל הוא אכסניה יוצאת דופן בתוך שלל אירועי התרבות בישראל, אכסניה בעלת שם בינלאומי יוקרתי לאירועי במה תרבותיים שהם לפני הכל אמנות לשם אמנות". שורה ארוכה ומשובחת של הופעות יוצגו, מעמול ממליץ על אלו שלא כדאי לפספס:

מופעי מחול

"שדה 21" אוהד נהרין
את אירועי היובל לפסטיבל, תפתח (25 למאי), להקת "בת שבע" ביצירתו החדשה של הכוריאוגרף אוהד נהרין. זו סגירת מעגל, מאחר ולפני 19 שנים נהרין פתח את הפסטיבל עם המופע "אנאפאזה" – יצירה ששינתה את פני המחול הישראלי והניחה אותו במרכז הזירה הבינלאומית. השנה נהרין יציג בכורה עולמית ליצירה "שדה 21", עבודה המבוססת על שפת הגאגא שפותחה על ידו ומורכבת מסולואים, דואטים וקטעי טריו.
25- 27 במאי, 100- 150 ₪.

מרס קנינגהאם "events" "Split Sides" " Soundance"
פסטיבל ישראל הוא חלק מהיעדים בעולם בהם תבקר להקתו של מרס קנינגהאם, אחד מגדולי הכוריאוגרפים של המאה ה-20, וממובילי המחול האוונגרדי. לפני שנפטר ביולי 2009 הורה קנינגהאם בצוואתו להפסיק את פעילות להקתו לצמיתות תוך שנתיים. בתום מופע הסיום שייערך ב-31.12.11 בניו יורק, תפורק הלהקה. הלהקה תקיים ערב ייחודי בתיאטרון ירושלים ובמוזיאון ישראל ותעלה מספר מופעים שיותאמו במיוחד לחללים לא קונבנציונאליים בשטח המוזיאון.
6 ביוני, 9–11 ביוני, 100–280 ₪.

להקת המחול של מרס קנינגהם. צילום: יח"צ
להקת המחול של מרס קנינגהאם. צילום: יח"צ

מוזיקה

אחינועם ניני
האירוע המוזיקלי המרכזי הוא הופעתה של אחינועם ניני. כ-20 שנים אחרי "רחל ולאה" חוזרת אחינועם ניני, עם שותפה המוזיקלי גיל דור, לפסטיבל במופע השקת אלבומה החדש שכולו ביצועים לקלאסיקות ישראליות. בין השירים במופע: "בראשית", "יש אי שם", "מקום לדאגה", "היו לילות" ועוד רבים וטובים. את ניני תלווה התזמורת הסימפונית ירושלים בעיבודו המוזיקלי ובניצוחו של אילן מוכיח.
9 ליוני ו-11 ליוני, 100- 190 ₪.

אחינועם ניני חוזרת לפסטיבל ישראל. צילום: יח"צ
אחינועם ניני חוזרת לפסטיבל ישראל. צילום: יח"צ

יסמין לוי ולהקתה
בקונצרט מיוחד לפסטיבל יופיעו הזמרת הבינלאומית יסמין לוי ויאניס קוציריס מגדולי הזמרים היוונים הפועלים כיום. את השניים תלווה להקתה של לוי ובה מיטב הנגנים האתניים מהארץ ומהעולם. לוי נחשבת לאחת מזמרות הפיוט החשובות ביותר, ה"גארדיאן" הכתיר אותה כ"אחת הזמרות הטובות במזרח התיכון". השניים יבצעו מבחר שירי לאדינו, קלאסיקות אהובות ושירים מהרפרטואר היווני של יאניס.
28 למאי, 140- 210 ₪.

יסמין לוי ויאניס קוציריס. צילום: יח"צ
יסמין לוי ויאניס קוציריס. צילום: יח"צ

תיאטרון

"הדוד וניה" תיאטרון וכטנגוב
את מחזהו של אנטון צ'כוב יעלה אחד התיאטראות החשובים ברוסיה בבימוי רימאס טומינאס. את תפקיד וניה מגלם כוכב הקולנוע והתיאטרון הרוסי סרגיי מקובייצקי, ולצדו להקה בת עשרה שחקנים. ההצגה עוסקת באדם המגלה כי לא מיצה את חייו, ומתחיל למחוק את עברו ולהתכחש להווה כדי לממש את חלומותיו ואת תקוותיו. הפער בין חלום למציאות הופך את קיומו לטרגדיה. ההפקה "הדוד וניה" זכתה בפרס היוקרתי "מסכת הזהב" מטעם פרסי התיאטרון הרוסיים, ומגיעה לישראל במסגרת פסטיבל מסכת הזהב של תיאטרון גשר, החוגג 20 שנה להיווסדותו. ההצגה ברוסית עם כתוביות בעברית ובאנגלית.
28–29 במאי, 100–200 שקל.

הדוד וניה של תיאטרון וכטנגוב. צילום: יח"צ
הדוד וניה של תיאטרון וכטנגוב. צילום: יח"צ

"המלט" תיאטרון השאובינה
"המלט" אחת ההפקות השייקספיריות המפורסמות מקבלת פרשנות מודרנית לסיפורו של הנסיך הדני, בעיבוד המטלטל של תיאטרון השאובינה הברלינאי, בשיתוף תיאטרון הבימה, ובבימויו של תומאס אוסטרמאייר. שישה שחקנים בלבד ישחקו את כל התפקידים במחזה תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת.
3–4 ביוני, 100–200 ש"ח.

המלט תיאטרון השאובינה. צילום: יח"צ
המלט תיאטרון השאובינה. צילום: יח"צ