סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

עדר של רגש

מחוץ לפאב קטן בשדרות עומדת במה קטנה עליה יעלה בעוד רגע אלון עדר. עדר (34), שחוגג שנה לאלבומו האחרון "השמרנים שוב באופנה", עולה לבמה ומתיישב ליד הקלידים. למרות הרוחות הקרירות של חודשי החורף הישראליים, האווירה עצמה חמימה עם ניחוחות גראס ויין חם. את המוזיקה של עדר הכרתי לראשונה אי שם בשנת 2013, עם יציאת האלבום "אלון עדר ולהקה" ומאז העולם שלי מלא באהבה. סתם, פשוט נהייתי גרופית שלו. מודה. משהו בקלילות שבשירה שלו, באגביות חסרת המאמץ, מגניב אותי בכל פעם מחדש. את האלבום הוא הוציא יחד עם ההרכב שלו "אלון עדר ולהקה", בו חברים יונתן רוזן (תופים), נדב הולנדר (בס), רן דרום (גיטרה), ספי ציזלינג (חצוצרה) ואבנר קלמר (כינור). אבל ההופעה הזו הייתה בלי ההרכב; רק עדר, גיטרה וקלידים. והאמת היא שלא צריך יותר מזה.

איך היה להופיע בשדרות?

"כיף גדול. אף פעם לא הופעתי בשדרות. אני אפילו לא בטוח שהייתי בשדרות. הופעתי בכפר עזה פעם, היה כיף. אבל חוץ מזה אני לא ממש מכיר את האזור".

איך זה להופיע לבד, לעומת ההופעות עם הלהקה?

"יש הבדל גדול. התחלתי מזה שהופעתי לבד המון זמן. בכל מקום ובכל רגע אפשרי וגם הגעתי למצב שלא אכפת לי אם מישהו מקשיב למוזיקה שלי או לא, אני הולך על זה. ההופעות לבד גם נתנו לי הרבה ניסיון. אני בא עם המצב רוח שאני נמצא בו באותו יום, ממש ככה. אם אני ביום של דיכאון, אני לגמרי אדבר על הכל בצורה מביכה. גם הבחירה של השירים, זה קורה ממש דקה לפני מופיע".

ואיך בוחרים את הליין-אפ עם הלהקה?

"בוחרים ביחד. יש לנו המון המון שירים, גם שלי וגם של הלהקה, אז אנחנו משתדלים לשמור על תחלופה בדבר הזה; שזה יישאר חי, ולא ירגיש כמו משהו שאנחנו עושים שוב ושוב. סך הכל אנחנו כמעט אף פעם לא חוזרים על אותו ליין-אפ. יש לנו מפיקה אבל אנחנו ממש מנסים תמיד לבחור לפני".

צילום: אסף דרורי

למרות השאלה הלעוסה, אני מתקשה להתאפק ושואלת אותו מה השיר שלו שהוא הכי אוהב או מחובר אליו. עדר חושב רגע אבל מתקשה לענות, ואחרי כמה רגעים הוא אומר שזה משתנה כל הזמן.

אז אולי שיר אהוב מהאלבום האחרון?

"אני חושב ש'שיר לאמא', זה שיר שנורא הצליח. הוא התחיל כמשהו מסוים, הרבה פחות מסחרי, ונהיה מין משהו מאוד מרגש. כאילו, אני זוכר שהוא ריגש אותי כששמעתי אותו הרבה ואני שמח שעוד אנשים אוהבים אותו. ברגע האחרון בעצם הזמנתי את דורון טלמון (ג'יין בורדו), דניאלה ספקטור ואת איה כורם לעשות קולות בשיר. אני מבסוט על איך שזה יצא."

שנה אחרי שהאלבום יצא, עובדים כבר על משהו חדש?

"אנחנו כבר עובדים על אלבום כפול. נראה איך נעשה את זה, אבל כבר הקלטנו ביולי 21 שירים חדשים ועכשיו אני רוצה להתחיל לעבוד עליו בכל הכוח."

מה קרה מאז יולי?

זה התעכב כי אני כותב אופרת רוק, עם האישה שלי. שתעלה ב'משכן' בתל אביב, ב-14.6.2018. זה יהיה בשיתוף עם תזמורת המהפכה, וגם הרבה שחקנים ושחקניות וגם אני אשתתף. אז הייתי עסוק בזה, וגם את זה סיימנו לכתוב ממש לא מזמן. אז אני מקווה שזה יצא מגניב."

 

צילום תמונה ראשית: אסף דרורי