סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

סיבת המוות: רוק אנד רול

תמונת הקאבר של האלבום החדש, בה אישה שוכבת ערומה על קבר
טיילור מומסן, קאבר האלבום החדש. מקור: עמוד האינסטגרם הרשמי של הלהקה.

האלבום החדש של “The Pretty Reckless” מסמן עוד שלב באבולוציה של טיילור מומסן מכוכבת "אחת שיודעת" ליוצרת מנוסה ועצמאית

שחקנית צעירה עם תסביך אב ושחור מסביב לעיניים, מוקפת בשלושה גברים מבוגרים: במבט ראשון הלהקה The Pretty Reckless נדמית מעט מוזרה. "The Pretty Reckless" נוצרה בשנת 2009 ואלבומה הראשון יצא כשנה לאחר מכן. חברי הלהקה הם בן פיליפס, הגיטריסט הראשי, מארק דיימון, נגן הבס, ג'יימי פרקינס, המתופף וטיילור מומסן , הסולנית, שגם כותבת את השירים. ככל שמקשיבים לאלבום הרוק החדש שלה, “Death by Rock and Roll”, שזכה במקום הראשון בבריטניה בכמות ההשמעות שלו (עפ"י ה- OCC), ניתן להרגיש את העומק שמביא פער הדורות, כמו גם את הבשלות של מומסן שנאלצה להתבגר מול המצלמות כשחקנית המוכרת בעיקר מהסדרה "אחת שיודעת" ("Gossip Girl”).
בשיר הפותח את האלבום, שהוא גם שיר הנושא שלו, נפרדת מומסן סופית מדמותה הקטנה כג'ני האמפרי ("אחת שיודעת"), כשהיא הורגת אותה בשורה הראשונה של השיר: “Jenny died of suicide”, והופכת לזמרת הרוק המצליחה שהיא היום. ציור של דמותה של מומסן כג'ני האמפרי גם מופיע ברקע של הקליפ. השיר מציג את חיי הרוקיסטים שמוכנים למות רק בדרך שלהם, כפי שנאמר בשורה: “I wanna go out my way”.

קליפ מילים של השיר Death By Rock and Roll. מקור: Youtube

 

"העולם לא שייך לכם, הוא שייך לי", הוא המסר של שיר נוסף באלבום, “And So It Went”, בו מופיע גם טום מורלו המוכר מהלהקה”Rage Against The Machine” בסולו גיטרה מרשים. שורה חזקה נוספת ששרה מומסן בשיר היא “You are not the king, I am not the fool” המביאה ניואנס פמיניסטי מורכב כמו גם החליפה הוורודה והצעקנית, אותה היא לובשת בקליפ, תוך שהיא יושבת על כס מלכות ואוחזת בשרביט בידיים עטויות כפפות. חליפה שאני מוכנה להתחתן בה… לבושה בחליפה נראית מומסן כמו אשת עסקים משנות ה-80 המזכירה בין השאר את דייויד בואי, וגורמת לי לשקול ברצינות את הנטיות המיניות שלי… זה שיר קליט וחזק, שמדביק את המאזינים בביטחון ובעוצמה שהוא משדר.

קליפ של השיר And So It Went מקור: Youtube

 

הדבר הבא: מיקס מוסיקלי עד קצה העולם

http://הדבר הבא: מהטיקטוק, לספוטיפיי

http://הדבר הבא: הכירו את הזמר מבית שאן שכבש את תחנות הרדיו

מומסן אמנם צעירה, אבל בשיר '25' היא כבר מונה את השנים, את האמונות, האהבות, הרצונות והפחדים שמשתנים לאורך השנים. בשיר התבגרות קודר זה, היא מכירה בכל מי שאיבדה לאורך השנים ומודה על כך שהצליחה להגיע לגיל 25 ולהישאר בחיים. במלודיה שקטה ורגועה שמתפרצת בכאב חסר תקווה בפזמון, מומסן מקבילה את ההתבגרות שלה לשמש, שבמקום לחמם ולהגן עלינו – שורפת את כל מי שאי פעם אהבנו. השיר אהוב מאוד והקליפ הרשמי שלו הגיע למעל חמישה מיליון צפיות ביוטיוב.

קליפ לשיר 25 מקור: יוטיוב

 

13 שנה עברו מאז הגיחה לראשונה דמותה של ג'ני האמפרי על המסך, ונדמה שאותה ילדה כבר איננה. "Death By Rock and Roll", האלבום החדש של The Pretty Reckless, מסמן יותר מכל את ההתבגרות של מומסן, ואת ההתפתחות שלה מילדה-כוכבת-הוליווד למוזיקאית מנוסה ועוצמתית, שתובעת את מקומה במרכז הבמה. מעניין יהיה לעקוב אחר המשך הקריירה שלה, אחרי שנפטרה אחת ולתמיד מהשדים של "אחת שיודעת", והפכה ליוצרת בזכות עצמה.