סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

קח אותי שרון

נכון ליום ה-75 של התכנית, העונה השמינית של "האח הגדול" היא גם העונה הזוגית ביותר. שמונה מהדיירים מסודרים בזוגות (דן ואורנה, עומר ושני, עדן ואינדל ואביחי ומעיין), וכל לילה מתמלא בצילומים שלהם מתחבקים ומתנשקים במיטות הזוגיות שלהם. אבל האם היה אפשר אחרת? האם יכול היה להיות צירוף אחר של זוגות, שהיה פי כמה יותר טוב מהזוגות הקיימים? אנחנו מציעים לכם חמישה צירופים, מעניינים יותר ופחות, שהיו יכולים לעשות לנו את העונה.

שרון ואורנה

מתכננים על החופשה שאחרי (צילום מסך: 'מאקו')

לכאורה, השידוך הזה נראה כמו השידוך המבטיח ביותר בתכנית. שניהם גרושים פלוס שניים. הוא חבר כנסת ימני לשעבר וסתם ימני שמנסה לחזור לטלוויזיה בהווה. היא אמנם לא בדיוק אשת טלוויזיה (אם במילים "אשת טלוויזיה" הכוונה ל"השתתפתי ביותר משתי תוכניות ריאליטי"), אבל ימנית לא קטנה. תעיד על כך ההירתמות שלה ליצירת שלט שקורא לשחרר את אלאור אזריה (שגרר ענישה חמורה מהאח הגדול). אם רק היא לא הייתה בזוגיות עם בחור אתאיסט ושמאלני שלא מתאים לה, אז שרון וודאי היה מנסה לכבוש את ליבה. ואם לא – טוב, עדיין יש להם את העולם שבחוץ.

שרון ודן

בוחן את המצב (צילום מסך: 'מאקו')

כן, אנחנו יודעים. שרון גל נמשך גם לגברים, וכל העולם מדבר על רומן אפשרי בינו לבין אחד הגברים החתיכים יותר שבבית (מה שמוריד את כל האופציות חוץ מדן). אבל כשחושבים על זה זה יכול להיות זיווג לא רע. הרבה סרטים שדיברו על דמויות הומוסקסואליות בעבר, הכילו עלילה שכללה התאהבות בלתי אפשרית בסטרייט. אז למה לא לשלב סיפור אהבה בטעם של פעם? אנחנו כבר מדמיינים את שרון גל מנסה לעקם את דן, הישר כמו סרגל (לא! לא לעקם במובן הזה. לעקם במובן של…אתם יודעים, סטרייטים), ואת דן שובר לו את הלב פעם אחר פעם. ומי יודע, אולי כמיטב הקלישאה הביסקסואלית זה ייגמר בשלישייה.

עדן ושני

ברגעים הקשים יודעת למי לפנות (צילום מסך מאתר "מאקו")

ואם כבר זוגיות חד מינית – קשה מאוד שלא לציין את העובדה שהעונה השמינית היא גם העונה הכי להט"בית של התכנית עד כה – עם שלושה ביסקסואלים (שעדיין איתנו) וטרנסית אחת (שהודחה). קצת אחרי שסמוך לפתיחת העונה נחשפו תמונות של עדן משתעשעת עם נשים, הגיע גם תורה של שני להצהיר על משיכה לבנות המין היפה. מאז, החברות בין השתיים התהדקה הרבה יותר. האם ייתכן שזו סתם חברות? האם אפשר לדמיין תסריט שבו נראה את שתיהן מתנשקות בשכשוכית? ההימור שלנו – כנראה שהרעיון אכן עבר למישהו מההפקה בראש, אבל צונזר. בכל זאת, ביחס לתכנית שמראה סקס ואלימות (פיזית ומילולית) על בסיס קבוע – שתי בחורות שאוהבות אחת את השנייה זה כנראה יותר מדי.

שרון ושני

צעד אחר צעד זה יקרה (צילום מסך: 'מאקו')

לכאורה זוגיות בלתי אפשרית. הוא ניסה בעבר להעביר חוק עונש מוות למחבלים ותומך בהווה באלאור אזריה. היא קראה לאזריה "רוצח" בפריים טיים. שניהם שונאים האחד את השני שנאת מוות. אבל זה לא חייב להיות ככה. מכירים את האמירה השחוקה ההיא, "מי שרב מאוהב"? ובכן, אם השניים היו רק שמים את הריבים (ואת עומר) בצד ומדברים כמו שני אנשים בוגרים, אז זו הייתה יכולה להיות התחלה של רומן מופלא. בערך מסוג הרומנים בין שמאלנים לימנים (מעין גרסה פחות בין-לאומית של רומנים בין יהודים לערבים) שהדרמות הכי גדולות בטלוויזיה הישראלית ניזונות מהם. מי יודע, אולי בעוד חמישים שנה הם היו יושבים ומספרים לנכדים על הרוצח גיבור ישראל שהכיר ביניהם.

אביחי וג'ודי

נחש נורבגי מרוקאי מצוי (צילום מסך: 'מאקו')

כתבנו כאן בשבוע שעבר על ג'ודי שסירבה פקודה להפקת התכנית ולמרות שעדיין מנסה להפריד בין אביחי למעיין, היא מסרבת לקחת אותו לעצמה. למרות זאת, קשה מאוד שלא לחשוב מה היה קורה אם ג'ודי דווקא הייתה אומרת כן לאביחי (או הפוך). השניים די מתאימים האחד לשני באופי: הוא פלייר והיא נחש. לשניהם יש תחביבים משותפים הכוללים משחק ברגשות של אחרים (ובמילה "אחרים" הכוונה לבלונדינית אחת שהשם שלה מתחיל באות מ'). יש להם סיפור היכרות מרשים והירואי (כן, גם היכרות בדינמיקה הקבוצתית היא סיפור היכרות מרשים) ושניהם מרוקאים חמים (או נורבגית קרה, תלוי איך מסתכלים על ג'ודי), ככה שמבחינת שורשים ומנהגים מהבית יש להם שפה משותפת. אז נכון שג'ודי גרה בירושלים ואביחי באילת, אבל היי! מה הם כמה קילומטרים בין אוהבים?

מעיין ודן מתנחמים (צילום מסך: 'מאקו')