סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

נערה עם פילטר פנינה

יום בו אני קמה בבוקר ומגלה שיש לי רק שישה לייקים על התמונה מאתמול הוא יום מבוזבז בשנת 2017. זה דור שדורש מרפקנות – אם אני לא אדאג לעתיד שלי, איש לא ידאג לו, לכן החלטתי ללכת ולנסות להיות נטע אלחמיסטר הבאה. נרשמתי ליום לימודים ארוך של בית הספר החדש ללימודי אינסטגרם Insta School.  #תקראו_לגיא_פינס_שיסקר_אירוע_מכונן_בחיי.

כשהגעתי לקורס המיוחל נשאלתי את השאלה הכי חשובה – "מה השם שלך באינסטגרם?". מאחורי עמדו שתי בנות שעוד לא הגיעו להתפתחות המינית שלהן וכשהן שמעו מה הגיל שלי הן צחקקו, ואז זה הכה בי – במונחים של האינסטוש: #אני_זקנה. טווח הגילים באולם נע בין 12 ל- 15 למעט כמה אנשים בני 23-30, שבאו ללמוד איך לנהל עמוד עסקי באינסטגרם, אבל בפועל לא למדו כלום. ככה זה כשחצי מהמרצים לא עברו את גיל 17.

את ה- Insta School הקימה חוה מאירוביץ', שעומדת בראש חטיבת הדיגיטל של משרד היח"צ שלמור תקשורת. מאירוביץ', בעלת תואר ראשון בתקשורת ותואר שני במיתוג מדינות ברשתות החברתיות בגרמניה, עובדת בתחום כבר שמונה שנים. היא החליטה לפתוח את בית הספר מתוך מחשבה שזה התחום החם היום. למאירוביץ' יש רק 154 עוקבים בחשבון האינסטגרם הפרטי שלה. מישהי כנראה לא מיישמת את דבריהם של המרצים שלה.

פרופיל האינסטגרם של מאירוביץ'. יש לה מה ללמוד

בזה אחר זה עלו לבמה שי מיקה (25), עומר מזרחי (16), מור סילבר (31) וקים אור אזולאי (15). כל אחד דיבר למשך שעה על חשבון האינסטוש שלו, נתן טיפים שדומים מאוד לטיפים שנתן הקודם לו, וענה על שאלות כמו: "למה יש לי רק 3,000 לייקים לתמונה למרות שיש לי 31 אלף עוקבים?". שי מיקה, פליטת תכנית הריאליטי "האח הגדול", עלתה ראשונה לבמה. היא דיברה על נושאים חשובים כמו זווית צילום תמונה, צבעוניות, ואיכותה של התמונה. בסוף ההרצאה חשפה מיקה את הדברים שהיא תעלה או לא תעלה לחשבון האינסטגרם הפרטי שלה, וסיימה עם כלל המפתח שיביא לי את ה-Follower הבא: "גם את התמונות בביקיני הייתי מורידה, אבל מה לעשות שזה מביא לי לייקים". בהחלט כלל חשוב.

עומרי מזרחי, הביוטי בוי הראשון והיחיד בישראל, החליט להתמקד בחשיבות של יצירתיות, המחויבות להישאר מעודכן במה שקורה מעבר לים והשאיפה לייחד את עצמך. אחריו עלתה לבמה מור סילבר, שאחרי אין ספור פעמים בהן טרחה לציין שהיא אמא, התפנתה לספר לקהל כמה זה חשוב להיות טבעית ולייצר אינטראקציה עם המעריצים. באינסטגרם שלה בוחרת סילבר לשלב את הפרסומות כחלק מהחיים שלה כי אחרי הכל "האינסטגרם שלי זה החיים שלי".

 

אחרונה וחביבה עלתה קים אור אזולאי שממש לפני כמה ימים חגגה את יום הולדתה ה- 15, והתקרבה בעוד צעד קטן אל עבר הבגרות. שמישהו יסביר לה כבר שלא חשוב כמה כובעים היא תעצב, איך היא תתלבש, ובאילו הרצאות היא תשתתף – היא עדיין ילדה. אזולאי בחרה להסביר בסבלנות שתאורת אור היום בין השעות 14:00-16:00 היא הטובה ביותר, ושלרקע חשיבות רבה; הוא צריך להיות מעניין ובעל עיצוב אחיד.

אחרי יום הלימודים הארוך הזה אני יכולה לומר בביטחון מלא: אני בשלה להצטלם נכון לאינסטוש. החוק החשוב ביותר הוא: לעולם לא להעלות תמונה שהצבעים שלה לא טובים, או כמו שאומרת הגורו שי מיקה: "אם יצאת ורודה לא צריך להעלות את זה, לא משנה כמה האאוטפיט שלך יפה".