סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

"לרקוד עם השטן": דמי לובאטו בסדרת דוקו חדשה

פוסטר סדרת הדוקו החדשה של דמי לובאטו
לובאטו משאירה את הערפל מאחור. מתוך: יוטיוב

לאחר השמועות והביקורות, דמי לובאטו מדברת לראשונה שלוש שנים לאחר מנת היתר שכמעט גרמה למותה, בסדרת דוקו שלא משאירה מקום לשאלות

בשנת 2018 דמי לובאטו יצאה עם סיבוב הופעות חדש – "Tell me you love me", יחד עם צוות צילום המתעד את חייה סביב העולם. ב – 24 ביולי, הצילומים נעצרו באחת, כשנודע שדמי נמצאת במצב אנוש בבית חולים, לאחר לקיחת מנת יתר של הרואין. מאותו הרגע לובאטו יצאה מאור הזרקורים והצילומים בוטלו, עד שהחליטה באביב של שנת 2020 להמשיך בתיעוד, רק מנקודת מבט מפוקחת. לובאטו חושפת את הסיפור המלא בסדרת דוקו חדשה.  של סיבוב ההופעות בו חייה השתנו.

עם השנים, לובאטו בנתה דימוי של  מודל לחיקוי ודמות להערצה לא רק כזמרת, אלא כסמל לניצחון.  היא התמודדה כנערה עם הפרעות אכילה והתמכרות לאלכוהול וסמים, לאחר שש שנים של פיכחות בהן שיתפה את העולם כולו בהתמודדות שלה עם ניצחון ההתמכרות, לובאטו מוצאת את דרכה חזרה אל חיק  האלכוהול והסמים.   בינתיים הסובבים אותה עשו הכל כדי שתישאר "בדרך הנכונה"; האנשים הקרובים אליה דואגים לתזונה שלה, לכושר ולנפש. אבל כשהכול אסור, ויש מיליון עיניים על בחורה אחת, הלחץ מבפנים מבעבע – "הייתי אומללה", היא אומרת בדוקו החדש.

דמי מחייכת חיוך עם עיניים עצובות
חיוך גדול עם עיניים עצובות. מתוך: The Jakarta Post

הסדרה בת הארבעה פרקים, עלתה ב – 23 במרץ 2021 בערוץ היוטיוב שלה, והיא מציגה שילוב של התיעוד שצולם שנתיים קודם להתמוטטות של לובאטו. כשהיא צוחקת, רוקדת ושרה על הבמה ומחוצה לה בזמן הסיבוב הופעות. היא נראית מאושרת, מוקפת בחברים וצוות דואג שיעשה הכל עבורה. החיוך הגדול שלה מרוח על המסך כשהיא לבושה בבגדים זוהרים ומאופרת באיפור מנצנץ רגע לפני העלייה לבמה. אם מתמקדים בעיניים שלה, רואים את התזזיות, את אי השקט, את חוסר השלווה. זוהי לא עוד סדרת דוקו שדומה לקולגות שלה מהתעשייה (ביונסה, אריאנה גרנדה, ליידי גאגא ועוד). לא תמצאו כאן רק את מעגל הידיים של הצוות כשהם מתפללים להצלחת המופע, אלא סיפור חשוף עד כאב על התמודדות מאחורי כל המותג "דמי לובאטו".

חברים ומשפחה המרואיינים בסדרה מספרים את החוויה שלהם עם דמי לאורך הדרך, את הקושי, את האור בקצה המנהרה, את הרוגע כשחשבו שסוף סוף אפשר להיות רגועים,. ואת הטלטלה וההלם כשהם שומעים שלובאטו מובהלת לבית החולים וחייה בסכנה. לובאטו מתראיינת ומתחילה בכך שהיא מספרת לצופים כי היא הולכת להגיד הכל, לא תחסוך בדבר, ואם זה יותר מידי, שיערכו את הכל מצידה. אבל היא שם כדי להביא את הסיפור במלואו, גם אם זה קשה. האם באמת שום דבר לא יצא בעריכה, לא ניסו להציג אותה באור חינני ומעורר רחמים? אני בספק. לובאטו חושפת דברים קשים וכואבים, אין ספק, אבל לדעת שכאן מוצגת כל האמת, לעולם אין לדעת.

לובאטו משתפת כי הציבור לא ידע עד כמה חמור היה מצבה. היא נמצאה מחוסרת הכרהעל סף מוות, לאחר , שעברה שני התקפי שבץ והתקף לב. עד היום היא מוגדרת כנס על כך שהיא חיה ומתפקדת כמעט לגמרי. בכאב לובאטו משתפת כי כשרכשה את הסמים, סוחר סמים המוכר לה מעברה הגיע לביתה, הוא ניצל אותה מינית כשלא הייתה בהכרה, השאיר אותה למות והלך. הטראומה שהיא סוחבת איתה מלווה אותה בתהליך הצמיחה שלה מהמקרה והיא מדגישה, המקרה לא גרם לה להפסיק לגמרי בשימוש בסמים. היא חזרה לזרועות הסם כמה פעמים ומודה כי למרות שהגיעה קרוב כל כך למוות, היא עדיין מתמודדת עם התמכרות שתישאר חלק ממנה לעולם.

סיפור שלם בקליפ אחד. מתוך: יוטיוב

שבוע וחצי לאחר יציאת הסדרה, עלה הקליפ של השיר Dancing with the devil"", בו היא מספרת על החוויה האישית שלה בכל הסיפור, היא מציגה את תחושתה האבודה, הכואבת, המיוסרת נגד ההתמכרות שכמעט לקחה את חייה. בקליפ עצמו לובאטו משחזרת את האירוע ממש, כשהיא חוגגת במסיבה, נותרת לבדה בחדרה, מתקשרת לסוחר הסמים שאונס אותה ומותיר אותה לבדה, את בכי המשפחה, את בית החולים והצינורות המחוברים לגופה, את הרגע בו פקחה עיניים ואת הפחד שנבע מהן.

היא לא מנסה להציג את דמי החזקה שיצאה מכל הסיפור בלתי מנוצחת. היא מציגה את עצמה כמו שהיא, עדיין מתמודדת עם התמכרות שממשיכה להכשיל אותה, מספרת על אירוסין שבוטלו ועל עצם יציאתה מהארון לעולם כא- בינארית. לסדרה אין סוף טוב שהצופים אולי מייחלים לו, לובאטו לא שואפת לכך, היא פשוט רוצה לספר את הסיפור שלה, בעצמה, בלי פילטרים, וככה זה נראה.