סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

לכבוד ה"וולנטיינס": חמש המלצות למי שאוהב לאהוב

תמונה מעוצבת בגוונים של אדום שחור. כתוב גופן גדול "זאת שיודעת" בגופן קטן "ספרים. אהבה. ארוטיקה." ומצד שמאל ישנם ספרים בערמה.
זאת שיודעת. המדור שיספר לכם את סודות הספרות האירוטית | עיצוב: שיר תשובה

נכון שאתן פשוט אוהבות מתנות? ומה אם נגיד לכן שמתנה לא חייבת להיות תכשיט או שוקולד? המתנות הכי טובות הן החוויות: מסע בספר, דמעות מסרט, עונג מאוכל, שיר שאפשר לשמוע שוב ושוב ושוב

ביום האהבה הזה, כדאי שרגע תעצרו את שגרת היומיום שלכן, כדי להתפנק ולהנות ממנו כמו שצריך. "זאת שיודעת" בהמלצות אוהבות במיוחד, לכבוד ה"וולינטיינס" והפעם- לא רק ספרים.

 

סרט: האהבה שאחרי כל הפרידות

הסרט "גלריית הלבבות השבורים", שיצא בשנת 2020, נכתב ובוים על ידי נטלי קרינסקי (Natalie Krinsky), ומככבים בו ג'רלדין ויסוואנת'ן (Geraldine Viswanathan) ודייקר מונטגומרי (Dacre Montgomery). העלילה עוקבת אחרי לוסי, צעירה בת 20 שעובדת בגלריית אמנות. בתחילת הסרט, היא מגלה שבן-זוגה, מקס, בוגד בה, נזרקת על ידו ואפילו מפטרים אותה מהעבודה. אחרי הפרידה, שתי חברותיה הטובות מנסות לשכנע אותה לזרוק חפצים ופריטים שונים, שהיא שומרת כמזכרות ממקס ומשאר האקסים שלה: מכונת אספרסו, בובת חתול תעלול, עניבה וגרביים. אבל היא לא עושה זאת. פגישה מקרית עם בחור זר שמציל אותה מהשפלה מול מקס ובת זוגתו החדשה, מובילה אותה להגשים את חלומה ולפתוח גלריית אמנות בשם "הלבבות השבורים". בגלריה, היא מציגה פרטים, שהיו חלק ממערכות יחסים קודמות של אנשים, ובעקבות הצלחתה, היא אפילו מוצאת אהבה חדשה עם הבחור שפגשה. הסרט מלמד שגם אחרי זוגיות כושלת, תמיד אפשר להמשיך הלאה, ושלפעמים הזיכרונות ממערכות יחסים קודמות, יכולים לאחד בין אנשים שמעולם לא הכירו לפני. הסרט מלא ברגעים מצחיקים ומרגשים, רגעים של חברות ושל אהבה שנוגעים לכל אחד ואחת.

דרום אדום לצעירים: לא רק כלניות
בין הדפים ובין הסדינים: לגלות את הספרות האירוטית
"גורנישט": המופע החדש של רועי אסף

יום הרדיו: הוא עוד כאן ולא רק לדרך

לשמור מזכרות מהאקסים. "גלריית הלבבות השבורים" | מתוך YouTube

בינג': אהבת נעורים אובססיבית  

לקטלג את הסדרה "האקסית המטורפת" כקומדיה רומנטית, תהיה הגדרה לא מדויקת. אמנם זו סדרה צבעונית, מלאה בשירים פארודיים וקליטים, עם דמויות שכיף לצחוק עליהן, אבל מאחורי כל הצבעוניות והשמחה, מסתתרות דמויות מורכבות שחוות משברים אמיתיים, שלא תמיד מוצגים בטלוויזיה. רבקה באנץ', הדמות הראשית (השחקנית ויוצרת הסדרה "רייצ'ל בלום" Rachel Bloom), היא עורכת דין שעוברת מניו יורק לעיירה קטנה בקליפורניה, בחיפוש אחר האושר ובעיקר אחרי האהבה. הסדרה, שהיא למעשה פרודיה על הקומדיה הרומנטית, מציגה את מה שנהוג לחשוב על אהבה והוא העובדה שאם מוצאים אותה, כל הבעיות, הצרות וטראומות הילדות נעלמות כלא היו.

במהלך העונות, רבקה רודפת אחרי ג'וש, אהבת הנעורים שלה, ובסוף, כשהיא מצליחה להשיג אותו, היא מבינה שהאהבה לא פתרה שום משבר אישי בחייה. רבקה היא דמות מורכבת וייחודית באותנטיות שלה, אופטימית מצחיקה ופנטזיונרית, ולצד זאת מתמודדת עם התקפי חרדה ודיכאון.

למה לצפות דווקא בוולנטיינס? כי הסדרה נוגעת בנושאים קשים, מורכבים ואפלים, אבל משתמשת בהומור ובשירים פארודיים, כדי להקליל את האווירה הדרמטית, והיא מצליחה להעביר את כל קשת הרגשות- מעצב, פחד ובדידות, לשמחה, צחוק ואושר. ובעיקר, היא מלמדת שאהבה לא תמיד מנצחת הכל ושהיא לא תנאי לאושר. הכי חשוב הוא קודם לאהוב את עצמך ולהרגיש שלמה, לפני שתוכלי לקבל אהבה של מישהו אחר.

הוא במקרה גר פה. האקסית המטורפת |  מתוך YouTube

ספר: האהבה שנמצאת מתחת לאף

זו אולי הקלישאה הכי נכונה בעולם- האהבה הכי מדויקת לנו לרוב נמצאת ממש לידנו, מרחק נגיעה, ואנחנו לא רואים אותה. זה בדרך כלל האדם שאיתו מרגישים חיבור עמוק, זה שיכול להבין אותנו בלי שנאמר מילה. זה שאפשר להרגיש איתו הכי נוח ברגעים מביכים, זה שבחברתו נרגיש הכי עצמנו. הספר "לא בחור כזה נחמד", מאת ר.ס. גריי (הוצאת "א(ה)בות", 2020), מספר על סאם ואיאן, שני מורים בבית ספר תיכון, שכולם חושבים שהם זוג, עד שהשמועה הזו מתגלה כלא נכונה. סאם, שמאוהבת באיאן בסתר, מפחדת לקחת סיכון ולומר לו כיצד היא מרגישה ולאבד את החבר הכי טוב שלה. אבל כשהשמועה מתפוצצת וכשכולם מבינים שהם לא זוג, הציד מתחיל ואיאן על הכוונת של נשים אחרות. הקנאה מתעוררת ורק במהלך העלילה, איאן וסאם  מבינים שהאהבה והכימיה תמיד התקיימו ביניהם. האם הם יתוודו על רגשותיהם זה כלפי זו? האם הם יהיו ביחד בסוף? תגלו רק אם תקראו. זהו ספר שנקרא בצורה קלילה ומהירה, מלא בהומור, אהבה, חברות וקצת סקס כמובן. ספר שמתאים בדיוק ליום האהבה, כי כנראה שהוא ייגמר, לפני שהיום ייגמר.

כריכת הספר "לא כזה בחור נחמד", אישה וגבר עומדים בגב זה מול זה
החברים הכי טובים | "לא כזה בחור נחמד" | עיצוב כריכה: חן יאקה-שומרון סטודיו לימונדה

מסעדה: אהבה דרך הקיבה

ידוע שביום האהבה, כל המסעדות מלאות עד אפס מקום. אבל אם אתם בכלל בבידוד- יש לנו את הפתרון המושלם בשבילכם לערב רומנטי. "רביולון" הוא בית עסק קטן ומשפחתי באשקלון, שעושה משלוחים (גם ברחבי הארץ) ומכין פסטות ממגוון סוגים ובעבודת יד: ורניקס, טורטליני, קנלוני גבינות תרד ופטריות, פסטות ארוכות וקצרות בצבעים ובטעמים שונים וכמובן- רביולי גבינות, תרד, פטריות, ארטישוק, בטטה ערמונים ועוד. ואיך אפשר בלי רטבים טעימים? המקום מכין גם רטבים של פסטו ואלפרדו, כדי שתוכלו להרכיב את הפסטה המושלמת עבור האהוב או האהובה שלכן ושלכם. כך תזכו בערב רומנטי וטעים, באוכל משובח ובאווירה אינטימית, לאור נרות וכוס יין בצד. והמחיר? משתלם.

 

צילום מסך מהפייסבוק: אישה בעלת לק כחול, אוכלת רביולי
אהבה דרך הקיבה. רביולון פסטה טרייה בעבודת יד | צילום מסך: Facebook

שיר: האהבה הראשונה – אהבה עצמית

אם יש שיר שאתן צריכות לשמוע לכבוד יום האהבה, הוא "I love me", של הזמרת דמי לובאטו, שיצא בשנת 2020. הוא מספר על התקופות הקשות שעברו בחייהם (במאי 2021,לובאטו פרסמה הצהרה תקשורתית, שהיא אינה מזדהה כגבר או כאישה ומבקשת שיתייחסו אליה כ"הם", לכן אכבד את בקשתם), על הפרעות האכילה והאשמה שמתלווה אליהן (שבולטות בעיקר בשורה "I'm guilty about everything that I eat"), על דיכאון, אלכוהול ועל מנת היתר שכמעט הרגה אותם. בשיר, מופיעים גם אזכורים שונים מהילדות שלהם, כשרואים ברחוב את לובאטו הצעירים, יחד עם אימם ואחותם הגדולה, לאחר שהוריהם התגרשו. לאחר מכן, הם חולפים על פני שלושת האחים ג'ונאס, לצידם לובאטו שיחקו בסרט "קאמפ רוק". רגע לא פחות חשוב בקליפ הוא  כשמופיע אמבולנס ובתוכו אישה, כמעין שחזור לרגע בו לובאטו כמעט מתו ממנת יתר. בסוף הקליפ, הם מציגים כיצד למרות הכל, עדיין קיים סיכוי לאהוב את עצמך, כשאת מוקפת באנשים הנכונים. ואם יש משהו חשוב לזכור ביום האהבה, ובעצם בכל יום, הוא שקודם כל צריך לאהוב את עצמך.

לאהוב קודם את עצמך. דמי לובאטו |  מתוך YouTube