סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

ליצן ענק נחמד: מופע השלג של סלבה מגיע לישראל

מופע השלג של סלבה
מופע השלג של סלבה

"הלב שלי זינק, גלי צחוק ואנחות של הנאה" (The New York Times) , "הגאונות שלו מונחת באיזון שבין אפקטים תיאטרליים מדהימים והניואנסים הזעירים של הבעות הפנים. גאון תיאטרלי" (The Sunday Times), "המופע הוא לעולם הליצנות, מה שקרקס השמש הוא לעולם הקרקס, המופע תיאטרלי ומעורר השראה" (Variety ). ועכשיו גם אצלנו! סלאבה פולונין גדול ליצני העולם מגיע לסיבוב הופעות בארץ בחודש ספטמבר, עם המופע המהפנט ועטור עשרות הפרסים- "Slava's Snowshow".

פולונין ביקר פעמיים בארץ, בפעם הראשונה לפני 15 שנה בסיבוב הופעות במסגרת פסטיבל ישראל, ולפני 7 שנים הוא חזר להלהיב אותנו בשנית. פולונין הוא גאון תיאטרלי שאין שני לו והוא מעניק מערבולת חושית לקהל, החל משלג נופל , ערפל כבד בבמה ובועות אוויר שממלאות את האולם. זהו מופע בידור תיאטרלי- חזותי המשלב עליצות וחריפות עם מחזות בלתי נשכחים שגורמים לקהל להחסיר פעימה.

את האנושיות והחריפות הוא שאב מסרטיו של צ'רלי צ'פלין. סלבה והחברים. צילום: יח"צ
את האנושיות והחריפות הוא שאב מסרטיו של צ'רלי צ'פלין. סלבה והחברים. צילום: יח"צ

המופע הציג למעלה מעשרות אלפי מופעים ברחבי העולם ויותר מ- 10 מיליון צופים נלהבים צפו בו. הוא זכה בפרס אוליביה למופע הבידור המוצלח ביותר בשנת 1997 ובפרסים רבים נוספים.

פולונין הוא דמות הומוריסטית ונוגעת ללב בחליפת הליצן הצהוב ונעלי הפלאפי האדומות. הוא נכנס לעולם של עצב פואטי ומעודן מתוך הפנטומימה של מרסל מרסו. את האנושיות והחריפות הוא שאב מסרטיו של צ'רלי צ'פלין. הוא הופיע לראשונה בפני קהל של מיליוני צופים בטלוויזיה במהדורה של השנה החדשה של "תכלת להבה" בשנת 1980-1981. התפאורה הייתה מורכבת משני טלפונים מתנפחים ענקיים. לראשונה נשמע הדיאלוג שלו על אהבה, הבדידות, על הכמיהה ההבנה האנושית, על האושר של הגילוי ועל המרירות של אובדן. אלו מלווים עד היום את הופעותיו.

פולונין משתמש במופע שלו באמנות הקרקס ובסממנים שהם חלק בלתי נפרד ממסורת הליצנות כמו האף האדום והחליפה הרחבה. יחד עם זאת המופע משלב תמונות רבות מעולם תיאטרון האבסורד. האטרקציה העיקרית של המופע היא האפקטים הוויזואליים המרהיבים שהופכים את הבמה ואת האולם למגרש משחקים ענק. כך למשל לוכד פולונין את הקהל בקורי עכביש שנפרשים כמו רשת על האולם כולו, ממלא את הבמה בבועות סבון, ומפזר כדורי ענק צבעוניים שמתעופפים מעל לראשי הצופים.

ישנה השתתפות פעילה של הקהל במופע. אלו שלא בעניין, מומלץ להם לשבת בשורות המרוחקות מהבמה או במושבים הצדדים. כל השאר ייהנו מהקרבה לבמה. במהלך ההפסקה, שנמשכת כ-20 דקות, יורדים חברי הלהקה מן הבמה ובודקים מה יש לקהל להציע. בין טיפוס על מושבים, חטיפת צופים אל מאחורי הקלעים, מקלחות מים וחיטוט בתיקי העוברים והשבים, הם הופכים את המופע לאירוע משובב נפש ומשעשע.

מופע בידור תיאטרלי- חזותי המשלב עליצות וחריפות עם מחזות בלתי נשכחים. צילום: יח"צ
מופע בידור תיאטרלי- חזותי המשלב עליצות וחריפות עם מחזות בלתי נשכחים. צילום: יח"צ

פרטי המופע:
תל אביב- בית האופרה משכן לאומניות הבמה
13.9, שלישי, בשעה 21:00
14/15.9, רביעי וחמישי, בשעה 20:00
בליווי גדעון קרמר ו- 25 נגני האורקסטרה
16.9, שישי, מופע ראשון, 13:00, ומופע נוסף 21:30
17.9, שבת, מופע ראשון בשעה 17:00, ומופע נוסף בשעה 20:30

חיפה- תיאטרון הצפון
20.9, שלישי, בשעה 20:00
21.9, רביעי, בשעה 20:00
22.9, חמישי, בשעה 20:00

משך המופע: שעתיים, כולל הפסקה
כרטיסים למכירה: מ-149 עד-269 ₪.