סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

ילדות טובות: אימהות במשבר

סיפורן של שלוש אימהות שעומדות על סף ייאוש מחייהן הפך ברשת נטפליקס לדרמה קומית מומלצת במיוחד לקיץ. בהפקתה של ג'ינה באנס, שלושת הדמויות הראשיות קרובות מאוד לאיבוד השפיות ומקבלות החלטה גורלית. השחקניות הראשיות מוכרות ואהובות: כריסטינה הנדריקס ("מד מן"), מיי וויטמן ("הורים במשרה מלאה") ורטה ("מחלקת גנים ונוף"). השלוש חייבות לגייס סכום מכובד של כסף ולאחר סיעור מוחות הן לוקחות החלטה משמעותית ושודדות את המקום הכי מוכר להן, הסופר המקומי בשכונה. משם הן נקלעות לתסבוכת שהולכת ויוצאת מכלל שליטה. הסדרה מעלה ביקורת חברתית משעשעת על מעמד הנשים בארצות הברית ועל הקשיים איתם נשים נאלצות להתמודד בחיי היומיום.

ההתפתחויות בחיי הדמויות סוחפות, אם זה בעל שצבר חובות כבדים, ילדים חולים, או תביעות משפטיות. הדמויות נתונות להשפעה רבה של סקסיסטיות עתיקה, ובמקרה של רובי (השחקנית מריאטה סנגאי שמוכרת בשם הבמה רטה) גם המכשול הגזעני קיים. היא ממלצרת למחייתה בדיינר אמריקאי טיפוסי וכמו רבות במעמדה, אימהות שלא זכו להשכלה גבוהה או הזדמנות לשפר את חייהן – היא מתבקשת לא פעם לבחור בין הכבוד שהיא כה מייחלת לו לבין פרנסה. על פי הפרקים הראשונים, ניתן לקבוע כמעט בוודאות כי רובי היא הדמות הכי מעניינת בסדרה. לדוגמה, בפרק חמש בעונה החדשה רובי מגיעה לראות את בתה הקטנה מופיעה על במת בית הספר בו היא לומדת ועוצרת לרגע בשירותים, היא נעמדת אל מול המראה ומנגבת זיעה מבית השחי וכשהיא שמה לב שיש לה קהל בדמות ילדה קטנה שבוהה בה מזועזעת מהאקט הפומבי, רובי לא מאבדת את סבלנותה ומסבירה כי אין בושה בזיעה או בגוף האישה. בעיות דימוי עצמי הן נושא משמעותי בארה"ב, ורובי מתמודדת איתו בהצלחה יתרה.

דימוי הגוף הוא הדרך בה אנו בוחרים לראות את עצמו או מאמינים שכך אחרים רואים אותנו. המשקל של רובי כלל לא מהווה אתגר בעיניה והיא לא מתנצלת על המראה שלה, היא מנהלת מערכת יחסים מוצלחת עם גבר חלומותיה. מתוך דמותה עולה המסקנה הניו-אייג'ית שנשים שאוהבות את עצמן נהנות הרבה יותר ממה שיש לחיים להציע, יכול להיות שזה לא תמיד עובד במציאות אבל על המסך זה מרגיש נכון. מכך עולה גם ביקורת על מערכת הבריאות האמריקאית שלא נותנת מענה אמיתי למי שהפרוטה אינה מצויה בכיסו, והיא אחת הנקודות הרגישות בסיפור של רובי עם בתה החולה. אך נקודת מבטה והאופן בו היא מתייחסת לחיים הופכים אותה לדמות הצבעונית שהיא מגלמת בסדרה.

האם נשים בשנת 2018 באמת יכולות לעשות ככל העולה על רוחן? הן מרוויחות פחות מגברים, נמדדות לרוב על פי המראה החיצוני והמאבק שלהן אינו נגמר. הסדרה מעוררות שאלות משמעותיות בנוגע לחייהן של נשים בארה"ב ומעבירה ביקורת חברתית בצורה משעשעת וקלילה, אין ספק שזוהי סדרה לראות בצפייה מתמשכת תחת המזגן המקפיא.

העונה השנייה של הסדרה עלתה לשידור ב3.7 ומשודרת ברשת NBC.  העונה הראשונה לסדרה זמינה לצפייה ברשת נטפליקס.