סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

"חתונה ממבט ראשון": למה ב-2022 מידה 44 עדיין חריגה?

המומחית מעין בוימן מסיקה לובשת חולצה מכופתרת ירוקה ומביטה על המומחה דני פרידלנדר במבט רציני כשהוא אומר "הוא לא יצר עם בחורה שהיא 'שובית'".
אתגר השידוך עולה שלב_ צילום מתוך אתר MakoTV

"ההתאמה יוצאת מעבר לגבולות האוכל", אומרת מעין בוימן מסיקה בפרק הבכורה של "חתונה ממבט ראשון" (קשת 12) ששודר אתמול (שני). האמנם? מרוב ניסיונות לנרמל מידת גוף גדולה, "חתונמי" עושה בדיוק את ההפך

עוד לא התאוששנו מהעונה הרביעית של תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" והיא שבה למסך אתמול (שני 9.5) בעונה החמישית  ששודרה בקשת 12. מעונה לעונה ההפקה עושה מאמצים לחדש בתוך פורמט שנשאר זהה. בתוך ים זוגות בנאליים תמיד יש את יוצאי הדופן, הזוג המבוגר (דובי ואריק, עונה 3), הזוג שהכיר בטינדר ונפגש בחופה (ניצן ומנו, עונה 4) והזוג המעורב (הדס ושי, עונה 4). בפרומואים לקראת העונה הזו הבטיחו לנו שוב עונה אחרת- הזוגות המשודכים נחשפו כבר בפרק הפותח, ביניהם זוג גייז, והדובדבן שבקצפת- דוגמנית למידות גדולות.

מתוך YouTube

"העונה השנייה של ברידג'רטון: איפה כל הסקס?"
"איפה המהפכה: על מסך הטלוויזיה נשים הן עדיין מוצר צריכה"
"שלא תפספסו: הרגעים שחייבים להכיר מהריאליטי הישראלי"

מעין דורי, אדריכלית בת 33, שודכה לבן אביבי, מנהל מפעל לצ'ורוס. מעין בעלת בטחון עצמי שאוהבת את איך שהיא נראית. היא מידה 44 ומגדירה את עצמה כ"שובית", מילה חדשה בלקסיקון העברי. שוביזם הוא דרך חיים של אהבה עצמית. המושג מקרין על החוץ ועל הפנים- לדבריה, שובית צריכה להיות מישהי שאוהבת לאכול ולחגוג את האוכל וגם כשהיא אוכלת, כולם רוצים להיות איתה והיא מעוררת בהם תיאבון. מבחוץ, היא צריכה להיות מישהי שיהיה מה לתפוס. היה נחמד לראות מישהי שגאה במי שהיא ואפילו מציעה מודל אחר שיש לענות על קריטריונים שונים כדי "להתקבל אליו". אבל יחד עם כל הקבלה העצמית, ספק אם במקרה השידוך של מעין הוא גבר שעוסק בתחום האוכל. גם במסגרת המחוות האישיות שניתנו רגע לפני החופה, בן בחר להעניק לה כמה צ'ורוסים לטעום מהם, לצד ממרחים מתוקים שמעין נהנתה מהם וציינה כמה היא שמחה שהוא אוהב לאכול.

הפרק כולו עסק בעובדה שמעין מידה 44 והדגיש את הקושי בין מידת הגוף לבין מציאת זוגיות ואהבה. הקושי העיקרי שהוצג בפרק היה במציאת שמלת הכלה. בגלל שלא מצאה שמלה בחנויות המעצבים וקיבלה מהם דחייה, כי לא הסכימו להתמודד עם "הטירוף הזה", לדבריה, מעין נאלצה לפנות למעצב אישי שתפר לה שמלה חדשה שמתאימה למידות שלה. לא סתם מעצב אישי, דרור קונטנטו, יוצא "האח הגדול" (רשת 13) וחובב המידות הגדולות. למרות הביטחון והאהבה העצמית שהיא מציגה, היא מסכימה שאם הייתה רזה, היה לה יותר קל.

מעין דורי עומדת בשמלת כלה לבנה ומביטה במראה כשהיא שמה את ידיה על מותניה. מאחוריה עומד המעצב דרור קונטנטו עם משקפיים במסגרת צהובה, משלב את ידיו ומביט על מעין הנשקפת מהמראה
השמלה החדשה שלה_ צילום מתוך אתר MakoTV

גם המומחים לא הפסיקו להדגיש את חריגותה של מעין. הפרק עסק סביב אוכל, כשמדי פעם הם שבו וציינו ש"זה לא קשור רק לאוכל". הם התלבטו ביניהם בעניין המשיכה בין הזוג, כי בן אף פעם לא יצא עם "שובית", יעל דורון הגיעה לביקור בבית שלו לארוחת צהרים שהכין לה, למרות שזה לא דבר נהוג בתוכנית, והאורחים בחתונה דיברו ביניהם לפני הגעת החתן והכלה ושאלו אם מעין אוהבת לאכול, כאילו ניחשו על מה הפרק.

משמאל בן אביבי לובש חולצה לבנה מכופתרת, מחייך למצלמה ומחזיק את ידה של מעין דורי הלבושה בשמלת כלה וגם מביטה למצלמה כשהיא מחייכת. ברקע מסביב פרחים בצבעי ורוד ועלים ירוקים
התאמה אחרת_ מתוך עמודי האינסטגרם married_at_first_sight_il ו-keshet12

אולי הטלוויזיה הישראלית מנסה לקדם מגוון מודלים נשיים, לראייה גם דנה בן ארי בתוכנית המתחרה "אהבה חדשה" (רשת 13) חוגגת את הגוף שלה, אבל הפרק ב"חתונמי" הדגיש בעיקר את החריגות בנושא ובכך גם אישר אותה. הפרק עסק סביב המשקל של מעין וקשר אותו לקושי שלה למצוא זוגיות. כך הוא לימד על הבעייתיות שיש בשילוב הזה ועל הקושי הגדול יותר למצוא זוגיות ואהבה במסגרתו. בשונה מארבע העונות הקודמות, שהציעו מודל די אחיד של מתמודדות שתאמו למידות "המקובלות", הפרק, לכאורה, הציע מודל מרענן שמלמד על שינוי חברתי שבדרך להיעשות. אבל למעשה, הוא רק חיזק את הבעייתיות והחריגות הקיימת במודל "האחר", כשהוא עסק בעיקר בעניין המשקל ונתן לו חלק מהותי ורציני בפרק, שסבב סביב ארוחות, צ'ורוס וכדורי שוקולד.   




התוכנית משודרת בימי שבת ב-21:30 בקשת 12.