סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

חם, לוהט, רותח: הריאליטי הכי סקסי על המסך

בזמן שלאנה נותנת הוראות
הארי ופרנצ'סקה תחת אש | צילום: יח"צ נטפליקס

"חם, לוהט, רותח" היא סדרת הריאליטי השלישית מבית היוצר של נטפליקס אחרי "אהבה עיוורת" ו"העיגול". לאור ההצלחה שלהם, נראה שהז'אנר לא עומד לעזוב אותנו בקרוב.

בפורמט החדש נאספו חבורת רווקים ורווקות מרחבי העולם (ממדינות דוברות אנגלית) שנראים כאילו מושחים אותם בשמן בין טייקים או במילותיה של קלואי, אחת המתמודדות "this retreat is full of the sexiest people in the world". מבחינת המתמודדים, הם מגיעים לאתר נופש בחופי מקסיקו לעשות חיים. מה שהם לא יודעים זה שיוטל עליהם איסור לגעת אחד בשני, להתמזמז, לשכב או לספק את עצמם. ואם יפרו את החוקים (ותלוי גם איך), הפרס, מאה אלף דולר, יופחת משמעותית למנצח הסופי של המשחק. המשתתפים בתוכנית צריכים לעבור "תהליך" במהלך החודש בו הם נמצאים על הסט. איך עוברים תהליך אתם שואלים? כמו שהאמריקאים אוהבים – צריך ליצור חיבור רגשי.

Sexy and ready to mingle. "Too Hot to Handle" | Youtube

שמונת הפרקים בנויים ממוצע של 40 דקות לפרק, ארוך יחסית לתוכנית ריאליטי. זאת כדי לתת לסדרה תחושה של תכנית דרמה. כבר כשפוגשים לראשונה את המתמודדים רואים שליהקו אותם בפינצטה כדי שיתנהגו בלי פילטרים בכלל, ובכוונה בחרו באלה שבשגרה שלהם, לילה בלי סקס הוא לילה אבוד.

קלואי מאסקס מעניקה את כל הרגעים המצחיקים לסדרה ("אני יכולה לסגור את הרגליים שלי בשביל 100,000 דולר"), אבל היא לא הכי בולטת שם. דווקא פרנצ'סקה מקבלת את אור הזרקורים כשכולם רודפים אחרי תשומת הלב שלה. קשה להגיד מי הגיע על תקן "החתיך" כי כולם מתמודדים ראויים על התפקיד הזה וזה די ברור מהפרק הראשון, ובכל הפרקים שאחריו. ועל תפקיד "הרעה" יכולה להתיישב כמעט כל אחת מהמתמודדות, אבל אם נותנים את המעמד למישהי, אין ספק שהוא שייך להיילי ("כולם פה מפגרים").

רונדה ושרון בדייט
דייט רומנטי בשקיעה "ללא השגחה" | צילום: יח"צ נטפליקס

בעידן של היום, שהכול זמין ונגיש כל כך, פתאום כשמציבים אתגר בפני מישהו, הוא רוצה את זה הרבה יותר. למשל אם אומרים לכם אל תחשבו על פיל, אתם מן הסתם תחשבו על פיל. המפיקים של "חם, לוהט, רותח" מציבים בפני המתמודדים אתגרים שונים כדי שהם לא יצליחו לעמוד בפיתוי. לדוגמא, הם ישנים כולם בחדר אחד במיטות זוגיות, ככה שהפיתוי עלול להגיע רק ממגע חטוף, מי לא יתפתה?
בגלל שליהקו חבורת חרמנים שלא נראתה בטלוויזיה הישראלית עדיין, אנחנו הצופים ממתינים במתח לראות מי ייפול ראשון. זה גם מרגיע להבין שאנחנו לא גרועים כמו שחשבנו, כי כשזה להמתין חודש כדי לעשות סקס או פרס כספי גדול, אז מובן מאליו במה נבחר. אבל המפיקים והעריכה מראים שזה הרבה פחות פשוט ממה שזה נראה. המתמודדים לא יודעים איפה לפרוק את האנרגיה המינית שלהם, במיוחד שהם נמצאים כביכול בחופשה. המשחק עומד על קו התפר בין ריאליטי טראש לכמעט קומדיה רומנטית לקראת הסוף, אבל לא נגלה לכם למה.

המנחה, לאנה, היא מכשיר חכם סטייל אלקסה של אמאזון, פועלת על מנת לקדם את המשחק. היא מונחת בכל מקום שהמתמודדים נמצאים בו ואין להם מושג מתי היא תדבר או תשנה את פני המשחק. אין מקום מסתור שהמתמודדים יכולים לברוח אליו בלי שלאנה תדע עליו. היא מדברת אל המתמודדים כמו חברה אבל המטרה האולטימטיבית שלה היא לגרום להם לעצב ולבנות חיבור משמעותי אחד עם השני ולעבור תהליך של התפתחות אישית.

קלואי ודיוויד
הפיתוי האולטימטיבי | צילום: יח"צ נטפליקס

המתמודדים מחויבים להשתתף בסדנאות לשיפור עצמי, תוך כדי התהליך, שאמור לנטרל כל סוג של מיניות ולהעמיק ברגשות שלהם. וכל סדנא כזו היא לחלוטין נוטפת סקס, או לפחות ככה המפיקים מציגים לנו את זה. למשל סדנא בה הם צריכים לצייר אחד על השני את כינויי הגנאי שקראו להם במהלך החיים. על פניו, זה אמור להיות מעצים ומרגש, אבל זוויות הצילום, המבטים וההתנהגות שלהם תוך כדי מראה לנו את ההפך. בסדנא אחרת, המשתתפים מקבלים חבלים כדי ללמוד את אומנות ה"שיבארי", אומנות קשירה יפנית עתיקה. למרות הפיתוי הנלווה למעשים של לקשור את בן/בת הזוג בחבלים, אומרים להם שזה מלמד אנשים איך לתת אמון אחד בשני. למרות הכוונות הטובות של המפיקים, הסדנאות נראות מאולצות, ומנסות להסוות את הסקס אפיל ללא הצלחה.

ב"אהבה עיוורת", הם האמינו שהם מצאו את אהבת חייהם בלי לראות אותם. פה הם מבלים כל רגע ביחד, מנסים להימנע מכל מגע מיני ואולי כתוצאה מכך יילמדו לכבד אחד את השני ולא יזלזלו אחד בשני. ונותרת השאלה: האם הפרס מתחלק בין עשרת המתמודדים או מגיע רק למישהו אחד?
אז אם אנחנו לא יכולים לצאת היום לחופשה בעצמנו, לפחות נראה אחרים נהנים קצת. זו אמנם התחתית של הריאליטי, אבל משום מה, "חם, לוהט, רותח" מרתק ושואב. הצדדים שבדרך כלל לא רואים בטלוויזיה- היצרים הטבעיים יוצאים ומתגלים במלוא תפארתם ודאמ איט, זה בול.