סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

חיילת של אהבה – חלק ב'

26.3.2017 20:32: הגיע הרגע המיוחל. שעה וחצי חלפו מתחילת הכנס. בקהל כ-200 משתתפות, בפוסט פייסבוק שדיאנה פרסמה כל אחת התבקשה לספר מאיפה היא מגיעה ולמה. משתתפות מכל קצוות הארץ נסעו לתל אביב כדי לחוות בזמן אמת את החוקים לזוגיות. הגיע הזמן לפאנל סיפורי השראה מעוררים של נשים שעברו תהליך אימון אצל רז. אחת הבחורות על הבמה סיפרה על הבעיות שהתמודדה איתן ומיד אחרי סיפרה שהיא מאורסת כבר שבוע שלם. רז הסתכלה על הטבעת ואמרה לקהל הנשי שהשקיעו בה בעוד שהדגישה שההצעה הייתה ביעד אקזוטי בחו"ל. קהל הנשים העייף מחא כפיים לצלילי פעמונים. שורה מאחורי מישהי בכלל קיימה שיחות טלפון תוך כדי ההרצאה ולא כדי לספר על ההשראה שקיבלה אלא חזרה שוב ושוב על זמן סיום ההרצאה המשוער.

לפני היציאה המיוחלת להפסקת קפה רז הציגה את פתיחתו של מחזור חדש לקורס האינטרנטי שלה לנשים בשם "האחד שלך". התכנית של הקורס כוללת שמונה שיעורים אינטרנטיים המלמדים איך להגיע לזוגיות, הדרכות בשידור חי בקבוצות הפייסבוק, ליווי אישי וטלפוני על ידי מאמנת אישית, שלושה אימונים אישיים בקליניקה או באמצעות הסקייפ בשיטת ה-NLP. מחיר התכנית עומד על סך של 3,000 שקלים אך מחיר ההשקה הוא בסך 1,800 שקלים לשבוע ממועד הכנס.

אחד הדברים שרז מבטיחה בהרשמה לתכנית שלה הוא גישה לסרטוני האימון לכל החיים. אם כבר התכנית האינטרנטית כוללת למידה על דרכים להתגברות על פרידה לא מאוד ברור לי למה אי אפשר להיפרד מצפייה בסרטונים על חוקי זוגיות? הבונוס הזה לא שכנע אותי אלא הלחיץ. בדיוק כמו גבר שמבקשים ממנו לדעת לאן הקשר הולך בפגישה השלישית.

הפדיחה השיווקית של דיאנה רז: חלק מהסרטונים במיילים מוצגים כווידיאו בשידור חי חד פעמי. האינטרנט בדירה התל אביבית שלי גם הוא דבר שקורה טוב פעם בלייף טיים. הוא נתקע וקרס. ניסיתי לחזור לשידור החי ולהפתעתי המציאות החד פעמית התחילה את השידור מההתחלה.

הגאונות השיווקית באותו הסרטון: במהלך השידור רז מציגה את התכנית החדשה "האחד שלך" במחיר מיוחד לצופות הסרטון. מרגע ההצגה החגיגית מתחילים לצוץ על המסך באנרים שמסמלים שמות של נשים שקנו את החבילה והתקרבו צעד אחד למציאת האחד. אותו גילוי של ההקלטה והאינטרנט גרם לי לקלוט שמדובר בעיצוב גרפי מקורי שמטרתו לתת לאישה את התחושה שזה או עכשיו או לעולם לא והנה כולן כבר עושות אז למה את לא?

הפדיחה העיתונאית שלי: בזמן הכנס ניסיתי לבדוק אם הסרטון שלי עובד וכנראה שהוא כן, אבל האוזניות דווקא לא. קהל של 200 נשים הסתובבו לעברי. מהרגעים האלה שאני בטוחה שכולן נועצות עיניים כי הן יודעות שאתמול היה סקס עם האקס.
אחרי ההרצאה הייתי חייבת לדבר עם דיאנה רז כדי להבין ממנה על שיטת הטיפול, הזמנים והניסיון.

כמה זמן לוקח ללמוד את השיטה?

"תלוי איזה שלב, אם את רוצה להיות מטפלת אז לפחות לסיים את השנה וחצי ואת כל השלבים. עם יד על הלב, גם מי שעובר את כל השנה וחצי זה לא אומר שיש לו יכולות מטורפות להיות מטפל, מה שעושה את ההבדל זה השעות בקליניקה". כל צוות המאמנות של רז עובדות בשיטה של הNLP, רז סיפרה שהיא לא מכניסה עובדות שהן לא ברמת המאסטר לפחות.

מה ההבדל בין שיטת ה-NLP שהיא ניו אייג' לבין טיפול פסיכולוגי?

"פסיכולוג עושה עבודה מדהימה, אני מאוד מאמינה שכשאתה רוצה לטפל במשהו אז צריך לטפל בזה מהשורש. אבל אנחנו בדור שרוצה 'כאן ועכשיו' וכמה שיותר מהיר. אנחנו בדור שבו הכל טס ואין זמן. אני רואה איך הNLP כן יודע לאבחן מהשורש את הכאב, את החסמים, הפחדים ולנתב אותם לעבר עשייה בעתיד. זה יותר טיפול קוגניטיבי לשכל ולתת מודע מאשר ההבנה מאיפה הבעיה הגיעה. הטיפול של הNLP בא ואומר 'זאת הבעיה'. עכשיו את תקבלי כלים איך לאמן את עצמך ואת המוח שלך כדי לא לחוות את החוויה הקודמת".

באיזה חוקים רוב הבנות נופלות?

"סקס וענייני אקסים".

כמה זמן אורך טיפול?

"מבחינה סטטיסטית אם הכל סטנדרטי ואין מקרים קיצוניים כמו למשל פגיעה מינית זה בסביבות השלושה חודשים".

יש מקרים בהם אתן בוחרות לא לטפל?

"בטח, הפרעות נפשיות וכדומה. למרות שהשיטה יכולה ומאמינה שאפשר כבר לטפל בזה, אבל אני עוד לא שם".

לגבי "האחד שלך", מבחינתך זוגיות חייבת להוביל לחתונה?

"ממש לא, מזה לא. אני לא מאמינה רק בחתונה. אם אני מסתכלת על החיים האישיים שלי, אני מחוברת לדת וליהדות אז יש בחתונה היבט דתי. אבל זה שאני מחוברת זה לא אומר שכל אחת צריכה. אני כן מאמינה שכולם צריכים לחיות בזוגיות כי זה הטבע של האדם, אבל לא חתונה".

את חושבת שלכל אחת יש אחד יחיד?

"ממש לא, בטח שלא לכל החיים".

לדעתך סטוצים זה בזבוז אנרגיה אבל מה עם הצורך המיני של האישה?

"תטפלי בשורש, אל תטפלי ותיכנסי למשהו קצר ולמשהו שאת יכולה להגיע עכשיו. אל תשכחי שאצל נשים סקס זה לא ענין במגע, זה לא צורך באורגזמה, בינינו לאורגזמה את יכולה להגיע לבד. הצורך הוא באהבה, הוא ברגש. המגע מתפרש אצלנו הנשים מיד במוח למקום של רגש, של חיבה, של אוהבים אותי ורוצים אותי, אצל גברים זה אחרת. אני לא אומרת שהם רובוטים, גם הם רוצים את האהבה ואת המגע אבל הם יודעים לנתק יופי את הרגש והשכל".

המלצה לגיל לעבור בו את התהליך?

"אם עד גיל שלושים עוד לא נכנסת למערכת יחסים. אבל, הבנות בגילאי העשרים ברגע שהן חסרות ביטחון ואת רואה בדיבור שהן מתנצלות על כל דבר אז בוודאי גם. כי הן הראשונות שיפגעו במערכות יחסים, הן יעשו הכל כדי לרצות את הצד השני".

חוק שלישי שלמדתי – כדי לאתגר היכרות באינטרנט: ההתכתבות הראשונה צריכה להיות עד 5 שאלות ומעבר לטלפון. אם הבחור לא עובר יש לכתוב הודעה קצרה שמציבה את הגבול ואת הרצון לעבור הלאה. למשל: "אני פחות אוהבת להתכתב, נדבר הערב בטלפון? מתפנה ב20:00, המספר שלי הוא…".

פינת שאלי את המומחית: רונית אבניון – פישר, פסיכותרפיסטית קלינית על הפופולריות של ייעוץ זוגי:
"כתרבות ברמה העקרונית אנחנו מאוד מתרחקים מדת, הופכים ונהיים חילוניים. אנשים מחפשים את העוגן. ברמה הפרקטית הכל נורא נגיש, נוכח, זמין ואפשרי אבל זאת אשליה. כל דבר הופך להיות 'זבנג וגמרנו'. בקטע של למצוא זוגיות אני רואה את זה המון, יש אשליה שהכל מעבר לפינה, עוד שניה תגיע עבודה יותר טובה, בן זוג יותר טוב. עוד דבר שקורה שמאבדים את היכולת להיות ולהישאר. אם משהו מתקלקל אנחנו זורקים וקונים חדש. כמו טלוויזיה, מזפזפים בין ערוצים בלי יכולת להיות ממורכזים במשהו אחד. כולנו יכולים היום להיות הכל סופרים, תסריטאים, קואוצ'רים. מצד אחד זה נהדר ומצד שני האשליה זאת המסכנות שלנו".

13.04.2017: אחרי למידה עצמאית ממושכת של חוקים, סרטונים ועצות הרגשתי אבודה. לכל פלירטוט מיני נלוו רגשות אשם כי "אסור". יצאתי לדייט ראשון מעולה עם בחור חדש והתנשקנו. למחרת הוא הציע להיפגש שוב. עם טבעת או בלי, חסרת ערך אני לא.