סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

ולפעמים החגיגה חוזרת: שירים ישנים, זמרים חדשים

במהלך השנה האחרונה קרה דבר נדיר בתעשיית המוסיקה הישראלית. שלושה אלבומים שמבוססים על שירי משוררים ומלחינים של "פעם" יצאו לחנויות. השירים מבוצעים על ידי זמרים צעירים שגילם לא עולה על שלושים. העיבודים מפיחים רוח חדשה ביצירות של נעמי שמר, נתן אלתרמן וסשה ארגוב.

עטיפת האלבום מסע אספלט.  יח"צ

"מסע אספלט – ביצועים חדשים לשירי סשה ארגוב"

אלבום המוקדש לשיריו של המלחין סשה ארגוב. עשרים ושבעה משיריו זוכים לביצועים חדשים של זמרים צעירים ומבטיחים. אביגיל רוז נותנת אינטרפרטציה מעניינת לביצוע המוכר של עפרה חזה "עוד מחכה לאחד". איה כורם מבצעת את "עד", ורונית רולנד מצמררת עם עיבוד מרענן לשיר "שמרי נפשך". "מסע אספלט" מעניק רגעי קסם רבים, שהופכים את יצירתו של ארגוב לאקטואלית גם בימים אלו.

עטיפת האלבום מחשבות בהירות. יחצ
עטיפת האלבום מחשבות בהירות. יחצ

"מחשבות בהירות – יוסי פרץ שר נעמי שמר"

"נעמי שמר תמיד הייתה שם", כותב מודי בראון על עטיפת האלבום החדש "מחשבות בהירות". האלבום כולל עיבודים נפלאים לשיריה של שמר, אך יש בו לא מעט בעיות מוסיקליות. "העיר באפור" מרגש, אך לעומתו הביצוע לשיר הקאנוני "שנינו מאותו הכפר" יוצר הרגשה שמשהו השתבש. תחושה דומה יש גם בעיבודים לשירים "תלבשי לבן" ו"החגיגה נגמרת". ואז בא העיבוד לשיר "לו יהי", במנגינה המוכרת "let it be" של הביטלס, ומחפה על הכל.

שילה פרבר שרה אלטרמן. יח"צ
שילה פרבר שרה אלטרמן. יח"צ

"שילה פרבר שרה אלתרמן" 

האלבום במילה אחת, חגיגה. השילוב בין הקול של שילה פרבר והנגינה בצ'לו של מאיה בלזיצמן, יוצר אלבום מושלם לאוהבי שירת אלתרמן. ביצועים פשוטים ויפים. רוב העיבודים מעלים געגוע לתקופה שבה המוסיקה הייתה טהורה, ללא מחשבים, סינטיסייזרים וטכנולגיות למיניהן. "זמר שלוש התשובות", שחרוט בזכרון בעיבודה היחודי של רבקה זוהר, זוכה לביצוע מקסים ושירה אמיתית וכנה. יש גם בונוס לאוהבי הנוסטלגיה: חוה אלברשטיין מבצעת עם פרבר את שירו של אלתרמן, "בכל זאת יש בה משהו". אלבום מופתי. תמהרו לחנויות.