סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

המדריך לזיהוי הפרעות נפשיות אצל גברים

הפרעות נפשיות – למי יש אותן? כנראה לכולנו. אולי לא אובחנו על ידי רופא, אבל אנחנו למעשה מאבחנים את כל הסובבים אותנו. הפרעה נפשית היא התנהגות שלא בנורמה. יש המון סוגים של הפרעות נפשיות וכנראה שכולנו לוקים בהן בדרך כזו או אחרת.

אחת ההפרעות הבולטות ביותר איתן מתמודדות מיליוני נשים ברחבי העולם היא הפרעת הגבר המוזר. זה למעשה השלב הקל, יש גם את הפרעת הגבר המוזר מאוד, והשלב הסופי והקשה מכולם בהפרעה הוא – הפרעת הגבר, המה-לעזאזל-אתה-רוצה-ממני?!
כולנו מכירות את זה, אנחנו יוצאות עם גבר חדש ומיד אחרי המפגש הראשון או אפילו השני אנחנו מדברות עם חברות שלנו בנוסח של "הוא מה זה מוזר, היה לנו ממש כיף ביחד, אבל הוא לא דיבר איתי כבר יומיים". יש לשים לב, כי אף גבר לא מאובחן ברמה אחת בלבד: מוזר, מוזר מאוד או מה לעזאזל אתה רוצה ממני?! בדרך כלל הם מתקדמים בשלבים, אבל ניתן גם לאבחן נסיגה בשלב, זה קורה לעיתים נדירות – אבל קורה. אם זה לא קורה, הרשי לעצמך לקחת צעד אחורה, או יותר נכון כמה קילומטרים ונוסי על נפשך. מדובר בגבר בעל מוזרות יתרה ועדיף לא להתעסק עם שחקן.

4016617099398408257no

שלבים בזיהוי

אז כיצד ניתן להבחין בהפרעה שכזו? בדייטים הראשונים עלייך להיות עם יד על הדופק, כמובן שתהני מהגבר שלצידך אבל שימי לב לכמה דברים חשובים מאוד:
1. כיף לכם ביחד אך הוא לא יוצר קשר כמה ימים. אל תקחי את זה קשה מדי, עשי משהו אחר ונצלי את זמנך הפנוי. חוץ מזה, גם בנו טמונה הפרעה נפשית קלה, מאוד קלה! לכן אולי כדאי שאת תזמי שיחה.
2. במפגשים הראשונים הוא אומר דברים בנוסח של "אני יכול להסתכל עלייך כל היום" (תן לי התראה לפני כדי שלפחות אשים סומק), "אני מפחד לפתח אליך רגשות" (הלו? ממה אתה מפחד?), "איזה כיף שהכרתי אותך, ממש טוב לי" (מעולה, טוב גם לי, אבל אנחנו מכירים רק יומיים). זה השלב של המוזר מאוד, פקחי עיניים ואל תעשי\ תגידי משהו כמו "אני גם מרגישה כך, איזה כיף שמצאתי את הנפש התאומה שלי".
3. בהמשך לנקודה הקודמת, הגבר שאמר לך את הדברים הנפלאים האלה מחליט יום בהיר אחד להעלם. זהו גבר בשלב מתקדם מאוד בהפרעה הנפשית הגברית, זאת מכיוון שלאחר כמה ימים בהם לא שמעת ממנו, הוא מחליט לשלוח הודעה בנוסח של "נעלמנו, אה?". לא, אני לא נעלמתי, אני הייתי פה וחשבתי כמה הזוי אתה. זה כבר השלב הסופי בו את מסתכלת על ההודעה ואומרת לעצמך, ואולי אומרת גם לו "מה לעזאזל אתה רוצה ממני?!".
הגבר היה יכול לתרץ את מעשיו אם היה מחליט להגיד משהו כמו "הייתי בשליחות על הירח ונאס"א לא הרשו לי להשתמש בוואטסאפ, שם ההודעות עולות כסף, היית מאמינה? חחח". במקרה כזה, העיפי אותו בחזרה לירח.

270x200_15

למאבחנת המתחילה

כדי לזהות בקלות את נורות האזהרה המתריעות על הפרעה נפשית (גם הקלה ביותר) היעזרי באפליקציית "הגבר שלך חולה נפש" הזמינה באפסטור ובגוגל פליי, כרגע משווקת ומונגשת בחינם כשירות עזר לנשים לזיהוי התופעה בשלבים מוקדמים יחסית. באופן מופלא, האפליקציה יודעת לזהות מתי הגבר שלך שחקן. האפליקציה עובדת על זיהוי לשון חלקלקה והבעות פנים סופר מקסימות שהגבר מביע ברגע שהוא משחק איתך משחקים. לעת עתה האפליקציה עובדת רק פנים מול פנים, אבל היוצרים הבטיחו עדכון גרסה שווה במיוחד שמזהה שקרנים בוואטסאפ.
שימי לב – יהיו מקרים מאוד ספציפיים בהם האפליקציה לא תתריע כלל. מדובר בזן מאוד מיוחד של גברים מקסימים ושווים, אם נפל בחלקך כזה שמרי עליו טוב ותהני.

images

*הכתבת אינה שונאת גברים, היא בעצמה לוקה בהפרעה נפשית קלה הנקראת "אוו הוא חמוד, אוו הוא כבר לא". אין בדברים כדי לפגוע, מדובר בכתבה הומוריסטית המיועדת לשני המינים.