סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

הזבל של השכן צהוב יותר

כבר כמה שנים שאנחנו נהנים מסדרות רכש שעולות לשידור בארץ מיד לאחר שידורן בחו"ל. ספקיות הטלוויזיה Yes ו-Hot מתהדרות בערוצים שונים של סדרות איכות, אבל מה עם סדרות טראש וריאליטי שעושות נעים בלב לחובבי הז'אנר ובכלל?

אין הסבר הגיוני מדוע ערוצי הטלוויזיה הישראלים השונים לא מייבאים אותן לארץ או ממעיטים בשידורן. אז במקום להמתין לחסדי הטלוויזיה הישראלית על ערוציה וספקיה, הנה כמה סדרות מבית היוצר של MTV שיעשו לכם כיף, כולן זמינות לצפייה אונליין. התענוג מובטח.

Geordie Shore

הגרסה הבריטית לסדרה האמריקאית המצליחה "ג'רזי שור". הקונספט הוא מעקב צמוד אחר מעלליהם ההורמונליים של שמונה דיירים ודיירות צעירים בבית חוף מפואר, בו הם מבלים את לילות הקיץ החמימים, תרתי משמע. כל מי שצפה ב"ג'רזי שור" שירדה מהאוויר בשנת 2012 יודע עד כמה היא הייתה פרועה, ואחותה הבריטית מתעלה עליה.

הצעירים הבריטים מראים לצופים מה באמת עומד מאחורי הנימוס האנגלי: סקס חשוף ללא בושה מהמצלמות, עירום ברחבי הבית ובכלל, שתייה עד עילפון (וכשאני כותבת אני מתכוונת לאובדן הכרה) וריבים הכוללים קללות עסיסיות, זריקת כוסות ושאר כלי מטבח. זו האימפריה הבריטית בשיא תפארתה.

שמונת הדיירים הקבועים בבית מספקים את הסחורה עונה אחר עונה. שרלוט מצחיקה, בעיקר כשהיא מתמרמרת על האסונות שקורים לה בבית; הולי פתיינית, אם כי העונה היא החליטה להיות אישה רצינית ולא לקיים יחסי מין אחרי הדייט הראשון; גז הוא ההבליין שמחפש Birds במועדונים (סלנג בריטי לבחורות שנראות טוב) אך בסתר ליבו בעצם מאוהב בשרלוט ודואג לה כשהיא בצרות, כלומר כשהיא שיכורה; קייל הוא הבחור החדש שמסתיר מאחורי הג'ל בשיער ומסת שרירים לב רגיש ועמוק. אי אפשר שלא להתאהב בהם.

עונות 1-5, MTV ISREAL. עונות 6-8 בשידור חוזר, MTV UK.

The Real World: Skeletons

בזמן שבישראל "העולם האמיתי" אינה משודרת כבר למעלה מעשור, בארצות הברית היא כבר בעונה ה-30. כאמור הפתיח הידוע של הסדרה –  "זהו הסיפור האמיתי על שבעה זרים שנבחרו לגור ביחד באותו הבית, לעבוד ביחד ולתעד את חייהם. בואו לראות מה קורה כשאנשים מפסיקים להיות מנומסים, ומתחילים להיות אמיתיים", זה התחיל עוד לפני "האח הגדול" וזו התורה והסדרה כולה.

החיים בבית מהווים דף חדש ונקי עבור אותם צעירים, שמוציאים את ה"אמת" ונחשפים למצלמה בלי פילטרים ומגננות. החוויות של כל צעיר וצעירה בשנות העשרים עמוסות וגדושות, אבל לצעירים בעלי האופי המורכב וההיסטוריה הקשה והקיצונית שמופיעים בתכנית, נראה שהחוויות עמוסות פי כמה. לטוב ולרע.

אחרי 28 עונות החליטה ההפקה שלא די בכל אלה והוחלט לעשות שינוי קטן בקונספט, בכדי להוציא מהדיירים את ה"מיטב". בנוסף לשבעת הדיירים שאנו פוגשים בתחילת העונה, מצטרפים בהמשך דיירים חדשים, דמויות משמעותיות מעברם של הדיירים. בעונה הקודמת אלה היו האקסים ובעונה הזאת אלה שלדים מהעבר – אנשים מהעבר שהדיירים קיוו שלא להיתקל בהם יותר בחיים, ובטח שלא לגור איתם תחת אותה קורת גג. זה הולך להיות מעניין.

ימי שלישי, MTV.COM

The Challenge: Battle of the Exes 2

בניגוד לסדרות הריאליטי הנ"ל, "האתגר: קרב האקסים 2" היא סדרה בעלת אופי תחרותי. המתמודדים בה נאספים שונים מעונות שונות של "The Real World" ושל "Road Rules" (סדרת הריאליטי במסע של הרשת, שכבר לא משודרת), והם מתחרים ביניהם בתחרויות ספורט מאתגרות שונות על מנת לזכות בפרס כספי שסכומו משתנה מעונה לעונה.

בדומה לשאר הסדרות, מדובר בצעירים שגרים באותו בית, כך שבנוסף לתחרויות שמביאות איתן היריבויות שונות, נרקמים גם יחסים רומנטיים בין המתמודדים. ההיסטוריה המשותפת של חלק מהמתמודדים מהסדרות הקודמות מציפה משקעים מהעבר והופכת את השהות בבית לתוססת יותר.

בכל עונה המתמודדים מצוותים לקבוצות תחת נושא משותף אחד. בעונה ה-24 זה היה "קרב היריבים" – מתמודדים בעלי היסטוריה של ריבים קשים התחברו יחד, העונה הקודמת הייתה עונה של "סוכנים חופשיים", כלומר כל אחד לעצמו, ואילו העונה הזאת זכתה לכותרת "קרב האקסים 2" – הזוגות שצוותו יחד הם כאלה שהיה להם עבר רומנטי משותף. רבים מאותם סיפורי אהבה לא הסתיימו טוב, בלשון המעטה. לצערם, בסדרה אין להם אפשרות לברוח אחד מהשניה. עליהם להסתדר זה עם זו איכשהו, בכדי לנצח בתחרות את שאר הזוגות. זה לא הולך להיות להם פשוט, אבל אחלה טלוויזיה לנו.

החל מה-6 לינואר, MTV.COM

 

?ARE YOU THE ONE 2 

מי לא רוצה למצוא את החצי השני שלו, זה שמשלים אותו במאה אחוז? הסדרה מציגה לנו 20 צעירים וצעירות אטרקטיביים הנופשים בבית נופש באחת מעיירות הנופש היפות באמריקה, כדי למצוא את בן או בת הזוג המתאימים להם ביותר. אם הם ימצאו את ההתאמה המושלמת, הם יזכו במיליון דולר שיתחלקו ביניהם שווה בשווה.

איפה הקאטץ'? המשתתפים לא יודעים מי בן/בת הזוג האידאלי שלהם. טרם צילום הסדרה הם ניגשים למבחן שבודק את קווי האישיות שלהם ומה הם מחפשים בזוגיות. על פי תוצאות מבחן זה, המתמודדים מחולקים לזוגות שהמשלימים אחד את השניה בצורה הטובה ביותר, The Perferct Match.

כדי לעזור למתמודדים למצוא את האחד או האחת הם יוצאים לתחרויות. לזוכים בהן יש הזדמנות להיכנס ל"בקתת האמת", שם יתברר אם הם הזיווג האידיאלי או לא. המטרה היא שתוך עשרה שבועות על סמך כימיה ובקתת האמת, המתמודדים ימצאו את מי שמתאים להם ביותר ואם לא – הלך הכסף.

אבל כשמתעסקים עם רגשות ובני אדם, זה לא תמיד מסתיים בשילוב הרצוי על פי המבחן והמחשב. מה קורה כששניים שלא מתאימים מתאהבים אחד בשניה, או כששניים רבים על אחת? בלאגן. הפגיעה באגו לאחר סירוב גורמת לכאוס גדול, ועם זאת, השהות תחת אותה קורת גג מצריכה מהם להתעשת ולחפש מהר אחרי מישהו אחר, זה שהם חושבים ומקווים שהוא המתאים להם ביותר. אבל חשוב מכך –  כזה שיעזור להם לנצח את המשחק. אהבה, אהבה, אך עדיין יש מיליון דולר על הפרק.

MTV.COM

 

Snooki & Jwoww

אחת מסדרות הספין אוף של  ג'רזי שור עוקבת אחרי ניקול "סנוקי" פוליזי וג'ניפר "ג'אוואו" פארלי, הזכורות כרווקות ההוללות של ג'רזי שור. היום השתיים כבר חיות חיים "בורגניים", או לפחות, בורגניים עבורן. שתיהן בתוך זוגיות יציבה ושתיהן אמהות. אם אתם חושבים שהחיים החדשים של סנוקי וג'אוואו משעממים, חשבו שנית. בתוך אותם חיים בוגרים צצים גם רגעים פרועים ופחות בוגרים מצד שתי הבנות.

כך למשל כשסנוקי ההריוניות מתפרעת במועדונים, או כשהיא מנשקת את ג'אוואו באמצע בילוי לילי, כשסנוקי מארגנת לג'אוואו מסיבת רווקות לוהטת מדי, או כשהשתיים מטיילות יחד ומתנהגות כמו ילדות (כולל סצנה שהכלב של ג'אוואו משתין בחנות מקומית וסנוקי מלשינה עליה). כן, אפשר אולי להוציא את הבנות מבית החוף, אבל אי אפשר להוציא את בית החוף מהן.

עונה 1-2, MTV ISRAEL. עונות 3-4, MTV.COM.