סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

ההצגה הכי טובה בעיר

מסע חזותי שממחיז את עלילתו ללא מילים, והצגה שלמה שיש בה "רק סצנות סקס", הינם קצה המזלג המוצעים למשתתף בפסטיבל לילה פרינג'. התכנים הזרים לנוף הרפרטוארי, האופי הבלתי ממסדי שניכר ממבחר ההצגות, ויכולות בימוי וירטואוזיות וייחודיות, הם רק חלק מהסיבות שבזכותן כדאי להגיע לפסטיבל התאטרון הססגוני שצפוי בסוף השבוע הקרוב.

למעשה, בשונה מהחוויה של ניצול מנוי ההצגות בתאטרון הרפרטוארי, המוכרת ודאי לחובב התאטרון המצוי, פסטיבל לילה פרינג' מציע גם השנה את יצירותיו הבועטות בערכי התיאטרון הממסדי, הן באופן בו עוסקות היצירות  בסוגיות חברתיות מורכבות מן המציאות הישראלית, הן באיסוף החומרים המקוריים, והן בסוגיות המודרות מהתאטראות הלאומיים, כאילו אינן חלק מהתרבות הישראלית.

השנה בפעם השניים עשר,  תאטרוני הפרינג' מכל קצותיה של הארץ, ישלבו כוחות יחדיו לצד סיוע תקציבי של משרד התרבות והספורט, ויטיבו להציע גם השנה, ריכוז יצירות המהוות בידור מהסוג ה"אחר", לחובבי התאטרון הישראלי.

ללא כל התנצלות על תכנים בועטים וסלידה גלויה מהיסודות התאטרליים הלאומיים (עליהם נוסד התאטרון הרפרטוארי בישראל), ניתן להבטיח לצופים האמיצים שיגיעו לפסטיבל, תאטרון שלא נופל ברמתו, מכל פסטיבל תרבות כזה או אחר, וזאת על אף ההבדלים בסיוע המימון, שעדיין קטן ביחס לתקציבי פסטיבלים אחרים, מתחומי המוסיקה, הקולנוע, ואו התאטרון רפרטוארי.

מי יזכה בקיפוד?

כמיטב המסורת ובסימן חגיגות השניים-עשר לפסטיבל לילה פרינג', יתארחו גם בסוף השבוע הקרוב כ-21 "הצגות רחוב", בתאטראות הפרינג' של העיר תל אביב-יפו. הפסטיבל שיחל ב-11 לנובמבר, ויגיע לשיאו בטקס "קיפוד הזהב" ב-13 לנובמבר, יאפשר לחובבי הפרינג' לצפות ביצירות מגוונות מכל קצוות הארץ. כמו כן וכבכל שנה הפסטיבל ייחתם בהענקת פרסים שונים לאנשי התעשייה, וביניהם פרס מפעל חיים שהשנה יוענק לאשת התאטרון יעל גולדמן.

צערו העיקרי של חובב תיאטרון הפרינג' הוא שלמרות שהכרטיסים מתומחרים בעלות סמלית ומבורכת של 30 שקלים להצגה, הוא יאלץ להסתפק רק בשלוש מתוך 21 ההצגות העומדות לבחירתו. הסיבה העיקרית לכך היא לוח הזמנים הצפוף של שלושת ימי הפסטיבל, שגורם לכך שהצגות רבות וטובות מתרחשות במקביל באותה השעה.

מגוגול ועד צ'יקו ומיקו

אם בכל זאת חייבים לבחור במה לצפות בפסטיבל, אז אפשר לציין כמה הצגות לשבח, ששוחרי הז'אנר הפרינג'י, לא ירצו לוותר עליהם, ואף מובטחת להם בזאת חוויה אמיצה ומרתקת:

" B– פולארי"  (מועמדת ל-6 מועמדויות שונות בפרס "קיפוד הזהב") מאת תאטרון הפרינג' באר שבע, יציג יצירה חזותית, המצליחה ללא מילים ובהשראת "רשימותיו של מטורף", מאת ניקולאי גוגול, לעסוק בנבכי נפשו של האדם, שנאלץ לשרוד בעולם המודרני. מסע ללא מילים מרתק במיוחד!

צילום: סלי פטל
צילום: סלי פטל

"טו לייף" (מועמדת ל-7 מועמדויות שונות בפרס "קיפוד הזהב") מאת תאטרון מראה – המחזה מביא את סיפורו של סניור סולו שהעביר את מרבית חייו בבדידות, קיבל במפתיע לחיקו את משפחת אופוריה, שמטלטלת את חייו מהקצה אל הקצה. הצגה מותחת גבולות!

צילום: ג'רר אלון
צילום: ג'רר אלון

"ז'אן ז'נה בן זונה" – תאטרון תמונע- מחזה סוחף המבוסס על סיפור חייו של אחד מדמויות התאטרון המרתקות במאה הקודמת: ז'אן ז'נה. המחזה נכתב על בסיס מחקר של חייו, כתביו, מאמרים על חייו, תיעוד פשעיו ועדויות מקרוביו. יצירת יחיד ייחודית ומומלצת!

כתיבה/בימוי/כוראוגרפיה/ומשחק –ציון אשכנזי. "צ'יקו ומיקו"-שני חברי ילדות שחייהם התפצלו בבגרותם לכיוונים שונים, נפגשים שוב בהלווית אביו של צ'יקו. צ'יקו שנשאר תקוע בעברו הילדותי, מבקש באובססיביות ממיקו להחזיר עטרה ליושנה ולחדש את קשר החברות העתיק עיבוד הממחיז השראה לסרט "צ'אק ובאק" (2000).