סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

הדבר הבא: מהטיקטוק, לספוטיפיי

קולאז' של כל האמניות שמופיעות בכתבהג'סיה, סאלם איליזה, דיקסי ד'אמליו, יאנג בייבי טייט, אוליביה רודריגו. (למעלה משמאל, עם כיוון השעון)

2020 הייתה השנה של אפליקציית טיקטוק. בייחוד של המוסיקאים בה, שבזכותה הפכו לכוכבים בין לילה. אבל דוג'ה קאט כבר ממש לא לבד; הכירו את חמשת הזמרות הכי לוהטות בטיקטוק, שיכבשו את הספוטיפיי שלכם ב – 2021:

אפשר כבר לגמרי להכריז – אפליקציית טיקטוק משחקת במגרש של הגדולים. היא מדורגת עם מספר ההורדות הגבוה ביותר ברשימת האפליקציות לשנה החולפת, וחזקה יותר לאחר מיזוגה עם האפליקציה הפופולרית "מיוזיק-לי", ומטה בארה"ב. טיקטוק עברה מאפליקציה סינית אזוטרית לצעירים בלבד, לרשת החברתית הכי רלוונטית כרגע. והסוד? טמון בממשק; סרטונים קצרים של 15 עד 60 שניות שחוזרים על עצמם, כשהשיא טמון ב – "אתגרים". אתגר הוא קטע שיר של עד 15 שניות, שעליו ממציאים ריקוד, ליפסינג, או כל דבר אחר. המצליחים הופכים לוויראליים עם מיליוני צפיות, שיתופים וגרסאות שונות באפליקציה. דוג'ה קאט לדוגמה התחילה לעבוד בתעשיית המוסיקה כבר ב- 2014, ואפילו הוציאה שני אלבומים. אבל למקום הראשון במצעד האמריקאי היא הגיעה רק לאחר "אתגר" שהעלתה צ'ארלי ד'אמיליו (ששברה את שיא גינס למספר העוקבים בטיקטוק) לשירה "Say So". כמו דוג'ה, גם דה בייבי שאחראי על להיט הקיץ "ROCKSTAR" ומייגן ד'י סטליון שהתפוצצה עם "Savage" וביססה את מעמדה בשיתוף הפעולה שלה עם קארדי בי ב – "WAP", כולם עם אותו סיפור רקע דומה. אמנים שנמצאים בשטח כבר תקופה, אבל פרצו לתודעה בזכות האפליקציה. ומי יהיו הבאים? הינה חמש זמרות שהטיקטוק כבר התאבסס עליהן, רגע לפני שהן נכנסות לרשימת הלהיטים של ספוטיפיי:

 

אחות שלנו: דיקסי ד'אמליו (Dixie D'Amelio)

כן, שוב ד'אמליו. האחות הגדולה של צ'ארלי (הבחורה הכי מפורסמת בטיקטוק עם מעל ל- 100 מיליון עוקבים), הצטרפה אחרי אחותה אל האפליקציה וכמוה, הפכה לאושיית רשת לא קטנה. עם 48 מיליון עוקבים משל עצמה ושיתוף פעולה עם וויז קליפה, אם עדיין לא שמעתם על דיקסי ד'אמילי – זה שם שכדאי להתחיל לשנן.
למי מתאים: כל מי שיודע מה זה סקראנצ'י.

 

תמיד מוכנה לתמונה. דיקסי ד'אמליו | מתוך YouTube

גורו סטייל: יאנג בייבי טייט (Yung Baby Tate)

הבחורה הכי מגניבה בשכונה, שעוד לא שמעתם עליה. טייט התחילה את דרכה בתעשיית המוסיקה אי שם ב – 2015, והיא בת למפיק המוסיקלי דייוויד ראיין האריס, ולאם הזמרת דיונה פריס. אבל רק עכשיו, אחרי שטיקטוק הפך את הפזמון של השיר שלה – "I Am" להמנון העצמה אישית ונשית, נראה שהיא בדרך לכבוש את הפסגה.
למי מתאים: בחורות שמטהרות את הדירה במרווה, בעקבות הסטורי של ליזו.

 

הכי מגניבה. יאנג בייבי טייט | מתוך YouTube

ממתק פופ: סאלם איליזה (Salem Ilese)

איליזה בסך הכל אמרה את מה שכל הבנות שגדלו על סיפורי הנסיכות של דיסני אומרות כבר שנים, אנחנו כועסות. השיר שלה "mad at disney" הוא ממתק פופ, שיוצא נגד כל מה שלימדו אותנו על האביר על הסוס הלבן. אחרי שהשיר כיכב באינספור אתגרים וקאברים באפליקציה, נראה שהיא הולכת בדרך הבטוחה להצלחה.
למי מתאים: מי שהפסיק לראות "האנטומיה של גריי" אחרי שדרק מת, בקטע עקרוני.

 

עדיין כועסת? סאלם איליזה. | מתוך YouTube

מותק של עותק: אוליביה רודריגו (Olivia rodrigo)

משום מה להיט הפרידה הכי רותח מאז – "I Knew You Were Trouble" של טיילור סוויפט, עדיין ממש לא מוכר בישראל. אז תכירו את – "Driver's license" שכתבה ומבצעת אוליביה רודריגו. רודריגו לא לגמרי הגיעה מהטיקטוק, ובדומה לכוכבות פופ רבות לפניה גם היא כוכבת דיסני בזכות הסדרה בה השתתפה "ביזארדבארק" (באנגלית: Bizaardvark). ולמרות זאת, החותמת האמיתית של הפיכתה לזמרת הגיעה כשהשיר שלה כבש את טיקטוק בסערה. האזכור של טיילור סוויפט, דרך אגב, לגמרי מכוון אחרי שזו הספיקה להגיב על השיר ולכנות את רודריגו ה – "Baby" שלה. בקיצור, סלינה גומז – מאחורייך.
למי מתאים: אנשים שאוהבים לשיר במקלחת, ויש להם פלייליסט קבוע לנסיעות ארוכות.

 

מתנחמת במיליוני מעריצים חדשים. אוליביה רודריגו | מתוך YouTube

השכנה ממול: ג'סיה (JESSIA)

נראה שטרנד ה – "Body positivity" לא מתכוון לעצור, ואיזה כיף. אחרי שהוציאה שלושה סינגלים בשנת 2020, שהגיעו בסך הכל לכמה אלפי צפיות, הסתבר שכל מה שג'סיה הייתה צריכה זה להיכנס לרכב ולהתחיל לתופף על ההגה. השיר שלה "I'm not pretty", הפך ללהיט טיקטוק הכי גדול של ינואר 2021. כשהיא יושבת ברכב, ג'סיה שרה מילים כמו – "Maybe I'm not pretty, Maybe I'm just fun", שאולי מתמצות את ההבדל בין אינסטגרם לטיקטוק, ואולי מסבירות את ההתפוצצות שלו בשנה האחרונה. תמונות פוטוגניות להפליא זה נחמד, אבל סרטון מצחיק זה פשוט יותר כיף. במיוחד אחרי שנה שלמה בה ישבנו בטרנינג בבית.
למי מתאים: בחורות שלא מוותרות על טבע נאות גם בחורף.

 

כיף איתך. ג'סיה | מתוך YouTube