סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

"דרום אדום" לצעירים: לא רק כלניות, בואו להכיר את הסצנה המקומית

נוף של שדה ירוק, שביל באמצע וברקע שקיעה כתומה
לא רק כלניות. שקיעה יפה בבארי | צילום: אלה דרייהר

חשבתם שפסטיבל "דרום אדום" הוא רק למשפחות עם ילדים? תחשבו שוב. חוץ מלהצטלם עם מרבדי כלניות, הדרום מציע תיירות מגוונת ומפתיעה גם לכם, צעירים וצעירות שעוד לפני שלב הילדים. בואו דרומה לשלב תרבות מגניבה עם טבע יפהפה

הגיעה העונה שבה עם ישראל מדרים כדי לנפוש באזור הכי פורח בארץ עם סלסילת פיקניק וכמובן- לא מוותרים על תמונות מנקרות עיניים, עם שדות ירוקים מנוקדים אדום מהפנט. אבל מעבר לכך, הנגב המערבי טומן בתוכו אוצרות שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. אז אם תכננתם להגיע לאזור חבל הבשור, לבד, עם בן/בת זוג או עם חברים, ואין לכם עניין במתחמי הפנינג לילדים, הגעתם למקום הנכון. קבלו את ההמלצות שלנו, צעירי הדרום, מה לעשות ב"דרום אדום".

"הגמל יצא אליכם, הוא יגיע בקרוב": ט"ו בשבט בקצב המדבר

"שעת אפס": ההוכחה שהרשתות החברתיות הפכו לבית המשפט העליון

"המסעדה הבאה": הפורמט ישראלי מקורי, האוכל עולמי ומיושן

 

מחלבת "צאלה"

קטגוריה: תיירות ואוכל

מה לכתוב בוויז: מחלבת משק צאן, מחלבת צאלה (עין הבשור)

שעות מומלצות: 9:00-14:00

או בקיצור: נשנוש בוקר לפתוח את היום/ סלסילת פיקניק לקחת

המחלבה נמצאת במשק כבשים, ליד מושב עין הבשור, ומציעה את כל הטוב שיש למחלבת כבשים מקומית להציע. במקום מעדניה ממנה אפשר לקנות גבינות הביתה, בית קפה שפועל בימי שישי בבוקר ומגיש ארוחות שכוללות את גבינות המחלבה ומבחר סלי פיקניק, שתוכלו לקחת ולשבת באחד מאתרי הטבע זרועי הכלניות. בכל חמישי ושישי במהלך החודש של "דרום אדום", המחלבה מארחת השקת בירה חדשה של "שקמה" מבית קרלסברג, בירה ישראלית אהובה ומוכרת. תהיה מוזיקה, יהיו גבינות, תהיה בירה, יהיה שמח.

פוסט מתוך עמוד פייסבוק: מגש ארוחת בוקר, שקשוקה, לחמים, פלטת גבינות וסלט
לישיבה במשק או לקחת לפיקניק. מתוך עמוד הפייסבוק "מחלבת צאלה"

יער שוקדה

קטגוריה: טבע

מה לכתוב בוויז: חניון הכלניות (יער שוקדה) | באר מרווה (עלומים)

שעות מומלצות: 11:00-17:00

או בקיצור: פיקניק בשמש החמימה

אז נכון, הבטחנו לכם מקומות של צעירים, כאלה שלא כולם מכירים. אבל תקשיבו לנו, כשיש מקום שווה אז הוא פשוט מספיק שווה כדי שכולם יגיעו אליו. גם אתם. יער שוקדה (shokeda, אגב, עם e, שלא תצאו תיירים) הוא יער קהילתי, שניטע ביוזמת אנשי מושב שוקדה ובשיתוף קק"ל, ומוקד הפריחה הכי משגע בנגב המערבי כולו. אפשר לכתוב בוויז "חניון הכלניות" ולהגיע למרכז היער, שם יש דוכנים של חקלאות מקומית, פיתות בטאבון וקוסמטיקה טבעית, אבל דעו לכם שיש לשוקדה עוד המון מה להציע. בכל שביל תמצאו מרבדי כלניות, ואפשר להתרחק מחניון האוטובוסים כדי למצוא פינה שקטה ונחמדה.

 לא רחוק מהיער, כמה קילומטרים נסיעה, נמצאת "באר מרווה", הנקראת על שם מרווה בביאן, בת קיבוץ עלומים, שנפטרה ממחלת הסרטן כשהייתה בכיתה י"ב. בקרבת הבאר, שהיא בור מים מהתקופה הביזנטית – כמעט 2000 שנה אחורה – יש חניון קק"ל שגם הוא מלא בפריחת כלניות. בקיצור, פנו לכם את רוב היום בשביל פנינת הטבע הזאת, לא תצטערו.

שדה של כלניות אדומות וברקע אקליפטוסים
אדום עד קצה האופק. באר מרווה | צילום: נועה כחלון

"סבא שמחה"

קטגוריה: אוכל

מה לכתוב בוויז: סבא שמחה (הרצל, שדרות)

שעות מומלצות: 12:00-17:00 (סגור בשבתות)

או בקיצור: ארוחת צהריים קלילה

אם חיפשתם מקום לאכול באזור של שדרות, נתיבות והישובים, בטח ראיתם שהרוב בשרים. ככה זה, בדרום אוהבים בשר. אבל עם כל הכבוד לברזילאים בברור חיל ולארגנטינאים בארז ובאור הנר, יישובי הסביבה, בתוך העיר שדרות מתחבאת לה פנינה שרק מחכה שתגלו אותה. "סבא שמחה", מסעדה צמחונית על טהרת הירקות והגבינות, נפתחה מחדש לפני כשלושה חודשים, לאחר שנה וחצי של קורונה. שני הבעלים מקיבוץ ניר-עם השכן לשדרות, איתי מבורך – ירושלמי במקור ושחר שוורץ – ניר-עמי אסלי. המסעדה נמצאת במרכז העיר ואין אדם שיכול לטעון שזה מרכז מאוד גדול, אבל ברגע שמתיישבים לשולחן, שוכחים לגמרי שאנחנו לא נמצאים בבית-קפה תל אביבי שיקי. המנות מתוחכמות, עושות שימוש נבון בחומרי גלם פשוטים ומקומיים והופכות אותם לאוכל מנחם על גבול הביתי. אל תוותרו על ה"סקורדליה עדשים" ועל ה"כרוב המגנוב".

 

הגשר התלוי על נחל בשור

קטגוריה: טבע

מה לכתוב בוויז: הגשר התלוי על נחל הבשור

שעות מומלצות: 14:00-17:00

או בקיצור: הליכה נעימה אחר הצהריים, להוריד את כל האוכל

אם תכתבו "דרום אדום" בגוגל, כנראה שהגשר התלוי הוא לא אחד מהתוצאות הראשונות שיקפצו לכם, ובדיוק בגלל זה אתם חייבים להכיר אותו. לצד פסטיבל הכלניות, בחבל הבשור טבע פרוע ששווה להכיר ויש מקום אחד שאם הגעתם עד לפה, הוא לגמרי שווה קפיצה (לא קפיצה מהגשר, חלילה). הגשר התלוי הוא גשר חבלים היחיד מסוגו בארץ באורך 80 מטרים, שמחבר בין שתי הגדות של נחל הבשור. אם אי אפשר להגיע לאיטליה, אז גם שם תוכלו לתלות מנעולים עם ראשי התיבות שלכם על מעקה הגשר. הנחל תמיד זורם והאזור מקסים להליכה נחמדה על הטיילת שצמודה לנחל, כדי להוריד את האוכל, אתם יודעים.

שדות ירוקים ושקיעה של שמש מאחורי עץ אקליפטוס
שעה ורבע מהמרכז, מרגיש כמו חו"ל. שדות הנגב המערבי | צילום: שחף בוקנט

קפה עדן

קטגוריה: קפה עם ערך מוסף

מה לכתוב בוויז: בחצר של עדן (כרמיה)

שעות מומלצות: 8:00-14:00 (ימי שישי)

או בקיצור:  עצירה קטנה לקפה ומאפה במקום מיוחד

בקיבוץ כרמיה, ליד חוף זיקים, נמצא בית הקפה "בחצר של עדן". ממש בחצר של פנימיית עדן, שמהווה בית ומרחב בטוח לנערות לאחר טראומה. הקפה מתהדר בשם "הקפה הפמיניסטי הראשון" והוא מתופעל על ידי נערות הפנימייה. עיצוב המקום, התפריט המציע משקאות ומאפים, המוזיקה ברקע ואפילו חנות יד שנייה שפועלת במתחם – הכל יוזמה ויצירה של בנות הפנימייה. הקפה פתח את שעריו ב-11.02 ופועל בימי שישי בלבד. אולי מיותר לציין, אבל כל הרווחים נכנסים חזרה לפנימייה, כדי להמשיך את העשייה הטיפולית החשובה.

פוסט מדף פייסבוק: איור של אישה קורצת בשחור לבן, מסגרת של פרחים ורודים. פרסום לבית קפה
נא להכיר: הקפה הפמיניסטי הראשון. מתוך עמוד הפייסבוק "בחצר של עדן"