סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

"ג'קי כל החיים הרגישה שדפקו אותה. אני רואה בן אדם, מה אכפת לי מהמוצא שלו?": דנדן בולוטין בראיון בלעדי

דן בולוטין בהישרדות, מניף את פרס החסינות השבטית
השורד האולטימטיבי. דנדן בולטין | צילום: אוהד קב

דנדן בולוטין, שלא חולם להיות סלב אבל גם לא שולל הזדמנויות, חזר מהפיליפינים אל חווה ללא חשמל ואל עולם אינסטגרמי שזר לו לחלוטין. בין נישוקי גדיים בגשם וטיולים לאנטרקטיקה, השורד הבודד משתף על החוויה ב"הישרדות VIP" ("אני לא סלב במקצוע"), ההצעות מ"האח הגדול" ("זה נראה לי הדבר הכי משעמם בעולם") ועל הקשרים עם השורדים אחרי הצילומים ("התבאסתי שלא יכולתי לבוא ליום הולדת של אודליה")

אחרי פרידה מאספלט ונסיעה של 20 דקות בשלוליות בוץ, מסתתר מיני 'קיבוץ' שמנהל דנדן. הילד בן ה-64, שהפינגווינים לא צועקים לו "דנדן בוא סלפי!", מתבודד עם עשרות חיות בר בין נתיבות לאופקים. בולוטין חי עם לילך וארבעת ילדיו: אופק, אשל, עיטם ונבט, בחוות בודדים בנגב הצפוני. הוא מדריך טיולים, מרצה, ביולוג והרפתקן. השורד האחרון של שבט "ליבולן" בתוכנית "הישרדות" (רשת 13), אבל לא של המשחק. הילדים, שבהתחלה התנגדו להשתתפותו בה, הכינו אותו לחוויית הסלב שהוא כל-כך רחוק ממנה. עיטם הכיר לאביו את סרטון הבקבוק של מייקל לואיס ונבט בת ה-13, מנהלת את עמוד האינסטגרם של הביולוג הסלב בתוך ה"ג'יפה" שבפריים טיים. בדרכו המהירה אל הגמר, הצלחנו לתפוס את האיש והצניעות לראיון בלעדי ל"מעמול".

"הבוזגלוס 6": הרחק מהמגרש, נשות המשפחה מפגינות תחרותיות
"המסעדה הבאה": הפורמט ישראלי מקורי, האוכל עולמי ומיושן
"לשדוד את סבתא": לא על הדיבר החמישי לבדו

 

מה הקשר שלך להישרדות?

"לא ראיתי אף פרק, אין לנו טלוויזיה. התקשר אליי עורך של "הישרדות", שגר דלת ליד אמא שלי. אמרתי לו שלא. הגיע אליי חבר טוב, צלם בתוכנית, ואמרתי לו שהציעו לי לבוא אליה. הוא אמר לי 'מה אתה מפגר? אתה חייב ללכת. אין לך סיכוי לזכות במיליון, כי אתה לא יודע לעשות קומבינות. מצד שני לא יזרקו אותך על ההתחלה, מי יידע להביא דגים ולבנות מחנה?'. אז אמרתי מה אכפת לי, ממילא קורונה ואני תקוע בבית".

אתה הצלת להם את הנשמה, מה הם היו מצליחים לעשות בלעדיך?

"באמת כלום, ולא מראים כמה. ביומיים הראשונים בנינו אחלה מחנה בלי כלום, רק בידיים. לא היה כלום. ידיים, ענפים, עלים, וירד גשם ולא נרטבנו".

דנדן בולוטין עומד על עמוד, פורש ידיו ומסתכל מטה. במשימה בהישרדות
בלעדיי לא היה להם כלום. דן בולוטין | צילום: אוהד קב

איך התרשמת מההפקה באמת?

"את יודעת כמה זה עולה? זה נע בין 30 ל-50 מיליון שקל. בונים, מתקנים ואחרי יומיים מפרקים. היו שם 170 ישראלים ועוד 300 פיליפינים בערך שעובדים שם. שכרו מטוס להביא ולהחזיר אותנו, כי קורונה ואין טיסות. הם צריכים למרוח את זה. זה לא ארצות הברית שיש 50 מיליון צופים, עושים חמישה עשר פרקים והם ברווח".

איך לילך והילדים הגיבו על היציאה להישרדות?

"לילך זרמה, אחרי זה התחרטה כי תקעתי אותה 50 יום לבד. איך שנסעתי, הקו הראשי של החשמל בחווה קיצר והכל התחרבן פה. נבט ואשל היו נגד, כי איך אני אצא? נבט אמרה לי: 'אבא זה יעשה לך טוב'. הם החליטו ביניהם לפרגן. אחרי זה היא התלהבה שיהיה לה אבא סלב".

אתה מסתובב עכשיו כסלב בעולם?

"הייתי באנטרקטיקה עכשיו כמעט חודש. הפינגווינים לא זיהו אותי".

כדמות לתרמילאים ואוהבי טבע, יש אנשים שיודעים מי אתה לפני "הישרדות"?

"הנוער של היום לא, בודדים. פעם הייתה לי פינה פעם בשבוע בחדר של חני. מתדלקים היו אומרים לי 'וואי גדלתי עלייך כשהייתי ילד!'"

אתה ממש דמות בעולם התרבות. אנשים מושפעים מ"הישרדות" ומההופעה שלך בתוכנית. זה חלק מהזהות החברתית שלנו

"כן, מסתבר. אני לא יודע איך היה בעונות קודמות. השנה היה הרבה ג'יפה".

נו אז איך התמודדת עם הג'יפה הזאת?

"לא הייתה ברירה, התמודדתי. זה לא חכם מבחינה הישרדותית במשחק, הדיחו את רוב המקורבים שלי והכוח שלי נחלש. אני טענתי שכל עוד אנחנו שני שבטים נפרדים, לא צריך לעשות קומבינות, צריך להדיח מהשבט שלנו את מי שהכי פחות מתאים ולעבוד בצוות כולם יחד. עכשיו כשיש איחוד, אין ברירה, זו ברית נגד ברית וצריך להדיח".

נכנס לג'יפה נכנס לג'יפה בפריים טיים | צילום: אוהד קב

 

המשתתפים בתוכנית חברים שלך?

"ג'קי לא הייתה חברה שלי באף שלב".

למה לדעתך היה בה המון שיח עדתי?

"ג'קי חד משמעית. היא ואודליה, שתיהן ממוצא מרוקאי, גדלו בפריפריה, בבית חרדי ואת אודליה זרקו מבית הספר כשגילו שאבא שלה פעיל בש"ס. היא באמת סבלה וזה לא שינה לה כל כך. היא דיברה על זה בהומור ובמוזיקה. ג'קי כל החיים הרגישה שדפקו אותה. אי אפשר להגיד שהיא דפוקה, כי היא בקדמת הסלביות שהיא רוצה להיות. היא מרוויחה מצוין, היא מוכרת, היא סוחבת איזשהו מטען. בפרק הראשון כבר אמרתי להם: 'די עם המזרחיות הזו. די. הילדים שלי יודעים מאיזה מוצא הם?' אני פוגש בן אדם, מה אכפת לי מאיזה מוצא הוא? אבל אצל ג'קי, בגלל שהיא הייתה נורא דומיננטית, היא כל הזמן הכניסה את זה. היא אוהבת לקחת את זה למקום הזה שהייתה לה ילדות דפוקה וככה היא גדלה. גם את אודליה דפקו והיא מתנהגת הרבה יותר יפה. אין ספק שג'קי מאוד דרדרה את השיח, ולהפקה, אין ספק, זה מאוד טוב".

למה לדעתך היא התנהגה ככה ?

"אני לא יודע. יש לה חברת קייטרינג שכנראה מצליחה מאוד. הייתה לה לפני "הישרדות", אני מניח שעדיין. אני מת שגם יצליח לה, כי בסך הכל אני די מרחם עליה. היא אמרה לי איזה יום שיורדים עליה ברשתות, עכשיו היא אמרה לי דווקא שהיא מקבלת ביקורות טובות. אני מניח שזה מהחברים שלה, מהעוקבים שלה. אני ראיתי את הילדים שלה ואת אמא שלה. הילדים שלה מתוקים. יש לה בת קטנה, מתוקה כזאת. באסה לי מה שכולם משמיצים ברשת. היא יכולה לקחת את העונה, היא מאוד חכמה. היא יכולה לקחת את זה לכיוונים טובים".

עם מי אתה בקשר מהשורדים?

"מייקל לואיס. עיטם הכיר אותו מזה שהוא פתח בקבוק. הגענו לאי ואמרתי לו: 'אני רוצה שתפתח אגוז קוקוס'. הוא חמוד, מוכשר בטירוף. ליה גם כן חמודה נורא. יובל המבולבל, גם נשארנו ממש חברים. אודליה עשתה מסיבת יום הולדת והזמינה אותי- שכרה אולם, זמרים, אוכל, הביאה יחצ"נים. אין לי בגדים לכאלה דברים. נגיד כשבאתי להתראיין אצל גיא זוארץ, באתי עם החולצה הכי יפה שיש לי, מכופתרת לבנה מהחתונה. אז אמרו לי: 'סליחה, אפשר לתת לך חולצה מההפקה פה?' מצד אחד, התבאסתי שלא יכולתי לבוא ליום הולדת של אודליה, מצד שני לא הייתי יודע מה לעשות עם עצמי שם. ברור שהיא השיגה הכל במימון. לא נעים לי מהשת"פים האלה, יש לי בעיה. אודליה השתילה ציצים. אני לא תכננתי להשתיל ציצים, אז אני לא מקנא. אבל ברור שהיא עשתה את זה תמורת פרסומת לרופא. אני לא בנוי להציע למישהו, בוא תשפץ לי את הבית ואני אעשה לך פרסומת".

דנדן בולוטין במועצת שבט ב"הישרדות"
לא מבין אסטרטגיה | צילום: אוהד קב

מבחינתך, באת לחוויה

"אני לא סלב במקצוע. אודליה וג'קי, זה מה שהן עושות. ג'קי כבר עשר שנים בתוכניות ריאליטי. אומרים גם שהיא קיבלה סכום מטורף לתוכנית הזאת, אבל אני לא יודע אם זה נכון או לא". 

לך שילמו על ההשתתפות בתוכנית?

"כן, אבל זה לא כיסה את הצימר שלילך ביטלה פה כשנפל החשמל".

עדיף הומו מדוס | מתוך YouTube

 

עשו עליך איזה פרומו על "אם הבן שלי היה הומו". מה היה הקטע שם?

"גדי שאל: 'מה היית עושה אם הבן שלך היה יוצא מהארון?' ראו את האמת, שאני אומר: 'אני מתבייש על זה שהוא היה בארון בכלל, לא על זה שהוא הומו'. אחיין שלנו, טרנסג'נדר, היה אחיינית שלי. אחרי שהוא ראה את הפרומו, הוא אמר: 'יואו, בקהילה יצאו עלייך'. אחרי שהוא ראה, הוא אמר: 'הרבה אנשים לא יבינו, כי הם ראו רק את הפרומו'. בסוף הוא מה זה נרגע, כי בקהילה ביקשו שאני אבוא ואתראיין".

אתה רואה את עצמך ממשיך בעולם הטלוויזיה?

"הייתי רוצה לשנות את שם המשפחה שלי ל-'אטנברו', ה-מגיש של תוכניות טבע בעולם, בן 90 ומשהו. הוא יושב ראש ב-BBC, עשה עכשיו סדרה מדהימה לנטפליקס, המתחרים של ה-BBC, והם הרשו לו כי הוא אחד בעולם. הייתי מת להיות הוא".

אז אתה בדרך לשם

"אני לא רוצה לחיות רק מזה, אני אוהב את החווה. אני רוצה לחזור לטייל. כרגע אני מדריך טיולים ופעם בשנה-שנתיים, עושה טיול עם לילך או עם הילדים. את לילך הכרתי בנמיביה. הגעתי למשלחת מחקר, היא הצטרפה כמתנדבת ואת יודעת איזה קור שם בלילה. התחבקנו, ומאז אנחנו ביחד". 

מצד אחד, אתה חי באקסטרים ומצד שני, אתה גר בחוות בודדים ומנשק גדיים במהלך היום

"היום באמת הכל באיזי. אני נורא אוהב לטייל ולהיות לבד. זאב בודד זו ההגדרה הכי לא נכונה, זאב בודד הוא תמיד הדחוי של הלהקה. אני אוהב הרפתקאות. הסיבה העיקרית שאהבתי את "הישרדות" זו החוויה. מאוד אשמח אם אזכה במיליון, יש לי מה לעשות עם הכסף. אם אני אזכה בקמפיין פרסומת ואעשה 200 אלף שקל, אני גם מאוד אשמח, אבל זה לא היה השיקול, זה פשוט עוד הרפתקה בחיים".

דנדן בולוטין רוכן מול שלושה גדאים מעבר לגדר מתכת, מלטף אחד מהם
מנשק גדיים בחווה | צילום: גלית מימרן

זו לא איזשהי פריצת דרך קרייריסטית או משהו כזה?

"שאלו אותי אם אני רוצה ללכת לעוד ריאליטי. אתם רוצים שאני אלך ל'האח הגדול'? תשלמו לי 200 אלף שקל".

אתה תתחרפן שם. שלושה חודשים בבית סגור?

"שלושה חודשים? לא, אז יותר. העליתי את המחיר, אני מתנצל. לילך לא תאשר שלושה חודשים, זה מוגזם. רוצים שאני אבוא עוד פעם ל'הישרדות'? בתור עבודה, כן. לחוויות אני מעדיף לקחת את לילך ולנסוע לפאפא ניו גינאה. המון שהיו בריאליטי קיבלו להגיש תוכניות אחרי זה. זה נראה לי הדבר הכי משעמם בעולם, גם עם הרבה כסף יהיה קשה לשכנע אותי".

אני לא חושבת שלהגיש תוכניות. אבל מה עם זה שנבט צילמה אותך בשיעור גאוגרפיה על אנטרקטיקה?

"אמרתי לנבט: 'בואי תצלמי אותי על הקיר'. אני אוהב ללמד, להרצות, אני אוהב גאוגרפיה, טבע".

תקשיב, האינסטגרם הוא רמה גבוהה, מאוד משעשע. היה לך לפני?

"ברור שלא".

אתה מתפעל את העמוד או שההפקה הכריחה אותך לפתוח אותו?

"הם אמרו לי שאם אני לא אפתח, הם יפתחו לי ויענו בשמי. אמרתי שעד כאן- מה אני יודע אילו תשובות הם יתנו? האינסטגרם זה נבט עושה. פתחה ועונה בשמי".

בת כמה נבט?

"13".

היא מעולה. תגיד לה שתמשיך עם זה, יש בזה ים עבודה

דן בולוטין עומד מול קבוצה ומדריך, מאחוריו נוף של שדות ירוקים
לא זאב בודד. בולוטין מדריך טיולים | צילום: ניר שגב

הבמה שקיבלת ב"הישרדות" נתנה לך הזדמנות להכניס תוכן שפוי לתוך הג'יפה

"האמת שלא היה לי מושג שיהיה כזה באזז גדול. לי הכי חשוב להביא את זה שעדיף להיות בני אדם. אני חושב שזה הכי נכון, לא רק כחברה, גם לבן אדם עצמו. אני בטוח שאני ישן טוב יותר מג'קי אזולאי. היא עושה יותר כסף ממני, יותר מוכרת ממני, מקבלת יותר שעות מסך. כשהיינו שם על השטיחים הם רבו ואמרתי להם: 'חבר'ה, די כבר, אתם יוצאים לא טוב', אז היא אמרה: 'אתכם לא יאהבו, אל תדאגו אותנו יאהבו, אנחנו נקבל זמן מסך'. בארץ, בעידוד חזק מאוד של פוליטיקאים, מסיתים בחמש עשרה השנים האחרונות, אנחנו חברה משוסעת וזה דופק את כולנו". 

אז איך מצליחים להעביר את המסר? חינוך?

"אני לא יודע אם זה חינוך, אני חושב שאשכרה לא חינכנו את הילדים שלנו. זה יותר מה שמעבירים בדוגמה אישית, אני ולילך אוהבים לעבוד. אני מרצה ומדריך טיולים כי צריכים כסף, אבל אם היה לי מאות מיליונים של דולרים, הייתי עובד רק בחווה. כל היום רק בונה, משפץ ומטפל בחיות. כשהגענו לכאן, לא היה פה עץ, לא היה לי מושג מה יהיה פה. היינו זוג צעיר, בלי ילדים,  בלי חשמל, בלי מים. היינו יוצאים לשירותים עם את חפירה. היה לנו חלום להקים חווה והלכנו עם החלום והקמנו חווה. אני לא יודע מאיפה זה בא לי, אבל תמיד הלכתי עם החלומות שלי וזה עבר בסוף לילדים רק בדוגמה אישית. אני לא מכיר אף אדם בפוליטיקה ששכנעו אותו בשיחה. זה להתנהג אחרת ולראות. אולי ידיחו אותי ואולי זה בגלל שאני אהבל ולא מספיק מניאק. אין לי ספק שכלכלית, יכולתי להצליח יותר אם הייתי יותר מניאק ויותר עומד על הזכויות שלי. לא מצדיק את זה. אפשר להצליח בחיים בלי להיות מניאק. זה לא שלא רציתי לזכות במיליון, אבל לכל דבר יש את הגבול שלו".