סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

בובה של נבחרת

http://youtu.be/SssxbkOFAho

השעה 23:40, יום ראשון. רגע לפני השינה מרצדת על מסך ערוץ הספורט תכנית הסאטירה "בובה של לילה". בשעה כזו בדרך כלל רוצים לישון, אבל במקרה של "בובה של לילה" פשוט אי אפשר. "בובה של לילה" היא משב רוח מרענן בטלוויזיה הישראלית בכלל ובסאטירה בפרט, או במילים אחרות: התכנית הזאת קורעת מצחוק! למי שעוד לא מכיר: "בובה של לילה", היא תכנית סאטירה חדשה על עולם הספורט הישראלי ושחקניו המרכזיים. החיקויים ההורסים של אבי לוזון, שלמה שרף, שייע פייגנבוים והחרצופים המצחיקים שלהם, מחזירים את הכיף שיש בסאטירה טובה, ומזכירים לנו שמתוך הדי הרצינות התהומיים של עולם הספורט, סוף כל סוף יש מי שמציג את הספורט הישראלי בדרך הנכונה – בידור.

התוכנית התחילה כתוכנית קצרה של כמה דקות בערוץ הספורט, בשם "החיים על פי שוקו". היא תיארה את הדמות של שוקו, בעל קיוסק שנפגש עם אוהדי ספורט להוטים שרוצים למלא "ווינר" ו"טוטו" ושוקעים לתוך שיחות ספורט מוזרות, בזמן ששוקו, שאותו שיחק אלי בן דוד, דואג להם ומנסה לספק המלצות על הימורים. בעקבות תגובות נלהבות, התפתחה התכנית ל"בובה של לילה", נוספו בובות חרצופים והרבה הומור שחור. נפגשתי עם בן דוד, מנחה התכנית ומהכותבים המרכזיים, כדי לשמוע יותר על הנבחרת.

"בובה של לילה" היא "חרצופים" בגרסת הספורט?

"חרצופים" היא תכנית מעולה. יש שם אחלה יוצרים, ואפשר ללמוד ממנה הרבה. חלק לא קטן מהשחקנים של "ארץ נהדרת" הם חברים שלי, אבל "בובה של לילה" היא לא תשובה ל"חרצופים". אנחנו תוכנית בידור שבאה לטפל בנושאי ספורט. התוכנית עוד לא מימשה את הפוטנציאל שלה, היא אמורה להתגבש עוד יותר, יש לנו עוד הרבה לגדול ולהתניע מנועים, אבל התגובות ברחוב נהדרות, וגם בעלי הקבוצות והאוהדים של הקבוצות אוהבים את התוכנית".

מה שלמה שרף, אבי לוזון, ורן בן שמעון חושבים על החיקויים שלהם ב"בובה של לילה"?

"הם לוקחים את זה בסבבה, בסופו של דבר ספורט זה בידור. אנחנו לא יוצרים טיל בשביל להרוג את בן לאדן, אנחנו מייצרים בידור, זו מטרתנו".

אתה באופן אישי אוהב כדורגל ישראלי?

"ברור שאני אוהב כדורגל ישראלי. כשהייתי קטן היו לי קלפים של אוחנה, ובארץ אני אוהד את בית"ר ירושלים. אבל אני יותר מכבי בכדורסל, אני אפילו טס למשחקים שלהם בחו"ל".

תגיד, למה לשוקו יש שפם ותלתלים שחורים, מה הקטע? מראה של שחקן פורנו משנות השבעים?

"הכול התחיל מהפרויקט "החיים על פי שוקו". שאלנו איך נקרא לדמות, ויש בערוץ מישהו בשם בני שוקלנד, אז אמרנו יאללה נקרא לו שוקו. בגדול כל מה שאנחנו כותבים בא מהבטן. ולגבי השחקן פורנו – אמרו לי על זה כבר. קוראים לו רון ג'רמי לא? זה מצחיק".

http://youtu.be/X7jvSBaqczU

כשאני שואל את בן דוד על צוות התוכנית, תשובתו מזכירה שדרן כדורגל נלהב שמדווח על מסירות במשחק ומחכה לקרוא 'גוֹווווול'

"הנבחרת של "בובה של לילה" כוללת את מיקו ג'אמל, שמדובב את כל הדמויות. מיקו מביא רעיונות מהיציע, אבל מיקו הוא יותר ממדובב, הוא גאון, בלי הרעיונות שלו, התכנית לא הייתה נראית אותו דבר. ארנון וויס, לצדי, הוא גבר נאה ומשפריץ מחן. יחד אנחנו יוצרים את הטקסטים. יאיר גרינברג האלוף כותב איתנו, הילה ומעיין הגאונות עושות את הבובות בסטודיו ביפו. הילה ילדה לא מזמן ובין תוכנית לתוכנית היא מניקה. גל פינדלינג ומוטי דה-פיצ'יטו כותבים ואחראים על פיתוח של בובות הספורט. רוויטל, היא מפיקת התכנית, שדחתה ניתוח בשביל התכנית, ומסתובבת במסדרונות צולעת כמו שחקנית כדורגל מקצועית. נדב אבקסיס, אסי ישראלוב, שלום מיכאלשווילי, ירון ברלד, יגאל עדיקא משחקים את הדמויות. ותומר תורג'מן, מנכ"ל הערוץ, נשכב על הגדר בשביל התכנית הזאת והוא יוצר אותה יחד איתנו".

לסיום מבטיח בן דוד שהם ממשיכים בענק. "לקראת ה-15.5 הכנו דמויות חדשות, אנחנו כותבים בבית קפה את התוכנית בדיוק עכשיו. ויהיה שמח!"