סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

אנחנו בטח לא פראיירים

בפעם הראשונה שהגעתי למוסך לא הבנתי כלום, לא ידעתי שום דבר על הרכב שלי חוץ מאיך מתדלקים. כשניסיתי להבין מה המוסכניק עושה, הוא הרחיק אותי בביטול ובכעס, בטענה שאני מפריעה לו ואני צריכה לעמוד בצד ולשתוק. הייתי המומה, מהשוק עמדתי בצד, כמו שהמוסכניק דרש ולא התערבתי. כעסתי ונפגעתי ולא הבנתי למה המליצו לי על המוסך הזה.

5d60ca67-5985-45d6-bf06-07306bf0daec

נפלת חזק

אחד מהעובדים במוסך ניגש אליי ואמר לי "יש לך חלודה מסוכנת על האוטו, אם לא תתקני את זה השמשה הקדמית תתפוצץ לך, עכשיו זה יעלה לך רק 1000 ₪, אבל אם תחכי התיקון יעלה הרבה יותר". הבטתי בו במבט מופתע. למזלי אבא שלי התעקש להגיע יחד איתי למוסך, ניגשתי אליו והסברתי לו את הבעיה. אבא שלי הביט בעובד, צחק ואמר "תפסיק לדבר שטויות".

בפעם השנייה כבר העזתי ללכת לבד, מי יכול לעבוד עליי? אף אחד. הספקתי ללמוד דבר או שניים על הרכב שלי. בפעם הזאת המוסכניק פתר את הבעיה, אבל שבר משהו אחר. בנוסף הוא העלים לי חלקים קטנים מהרכב, כאלה שאי אפשר לראות שהם חסרים עד שבאמת שצריך אותם. את זה גיליתי רק אחרי שהגעתי הביתה. אבל לצערי לא היה עם מי לדבר, המוסכניק לא היה מוכן לתקן את הטעויות שלו וכמובן שלא חזרתי אליו. בנתיים, הרכב הישן שלי הלך והתפרק עם כל תיקון.

oto_7335302_L

עשרת אלפים צרות

אל טיפול ה- 10,000 הראשון הלכתי לבדי. המוסך היה בעל המלצות חמות מאנשים רבים, הבעלים הוא אדם ישר, אמין והכי חשוב – המוסך מורשה. נשלחתי לשבת בחדר צדדי כדי לא להפריע לעובדים, אחרי שעה וחצי קראו לי לשלם את המחיר המזעזע. יומיים אחרי התיקון האוטו הפסיק לעבוד, לא הצליח לזוז במהירות של יותר מעשר קמ"ש. זהו. עברה רק שנה ואין יותר רכב. נבהלתי, איך אני אגיע לעבודה? איך אסע ללימודים? איפה מוצאים עכשיו גרר? חברה טובה נחלצה לעזרתי והפנתה אותי אל מוסך קרוב.

המוסכניק בדק את הרכב ועלה על הבעיה תוך שניות, הפלאגים מתים, לא החליפו אותם יותר משנתיים. "עשית טיפול 10,000?" שאל. "ברור! לפני יומיים!" עניתי לו בביטחון. "אז מי שעשה לך את הטיפול לא החליף לך פלאגים, זה יעלה לך 300 ₪ וזה מחיר עלות". שילמתי את המחיר, ואפילו חשבתי שהוא עושה לי טובה ושאני יכולה לסמוך עליו שייתן לי מחירים סבירים, גם בתקלות הבאות. אז חזרתי אליו שוב בטיפול ה- 10,000 הבא, וביקשתי תוספת של בדיקת בלמים, הוא מיד הכריז "הבלמים כבר גמורים בטיפול הבא את חייבת להחליף". "כמה זה יעלה?" שאלתי והוא ענה בביטחון "800 לשניהם, אין מחיר זול יותר". בדקתי אצל חברים וגיליתי שהפלאגים עולים הרבה פחות והבלמים צריכים לעלות חצי.

1_164512365

האזרח הקטן

אבל הבלמים הם לא הבעיה האמיתית. הבעיה היא שאין למי להתלונן, לא קיים שום פיקוח על אנשי המקצוע בתחום הזה. אין מי שיגביל את השקרים שהם מוכרים בכל יום לאלפי לקוחות חסרי ניסיון והבנה ברכבים. הדבר היחיד שחשוב למוסכניקים, הוא כמה כסף הם יצליחו לעשות על חשבון האיש הקטן.

אני יודעת שאני נאיבית לא קטנה, כולנו חיים בעולם קפיטליסטי, עם תאגידים גדולים שמרמים אותנו בכל שנייה. אבל כשזה מוסך, מקום קטן והלקוח עומד מול האיש שקובע את המחירים, הפגיעה ישירה. אני תוהה לעצמי האם נשארו עוד בני אדם טובים, אמינים וישרים, או שאין כבר אנשים טובים באמצע הדרך.