לפגוש את שלגיה בדרך לסוּפר

מאת:איתי קדוסי
שתפו

יום שני בערב. ערוץ 10 משדר את "מעושרות", בערוץ 2  עוד תוכנית תחקירים עם רפי גינת ובערוץ 3 יש פרק חדש של "עספור". בשביל הצופה הישראלי, רק הצורך לבחור מה לראות ממבחר של שלוש תכניות, מרגיש כאילו לוח השידורים עמוס במיוחד. אם ככה זה בישראל, מה יגידו האמריקאים שמקבלים חמישה ערוצי ברודקאסט, המשדרים בשעות הפריים-טיים לפחות שלוש סדרות שונות מדי ערב?

הטלוויזיה האמריקאית מספקת בכל עונה מבחר גדול של סדרות ; חלקן וותיקות, הממשיכות לעונות מתקדמות וחלקן חדשות, שרק עכשיו יצאו מתנור התסריטים הגדול. העונה זכו הצופים בארה"ב למשהו שונה. הסדרות המשטרתיות פחתו, סדרות עורכי דין הפכו לנדירות והדרמה המשפחתית כבר מזמן לא רלוונטית. במקומם, צץ לו ז'אנר חדש-ישן: סדרות אגדה. הרשתות האמריקאיות  ABC ו – NBC לקחו את הדמויות המוכרות מאגדות עם ומקבץ מעשיות של האחים גרים והפכה אותן לשתי סדרות עלילתיות. והתוצאה, באופן מפתיע, מהנה ביותר. הנה הצצה למה שהולך שם.

Once Upon A Time

הסדרה מספרת על אֶמה, אישה בעלת עבר בעייתי, הנשאבת בעל כורחה לעיירה קטנה, מלאת קסם ומסתורין. מהר מאוד מסתבר שהשכנים הנחמדים הם למעשה דמויות השאובות מעולם האגדות. למשל, זוג אנשים מבוגרים שניסו כל חייהם להביא ילד ללא הצלחה, יגלו בשלב מסוים שהסב הוא בעצם סבא ג'פטו.

מעבר לשינוי הז'אנר המרענן, הסדרה מתהדרת בקאסט מרהיב: מרוברט קרלייל  (ללכת עד הסוף, טריינספוטינג) דרך ג'ניפר מוריסון (האוס, איך פגשתי את אימא) ועד ג'ניפר גוודין (אהבה גדולה, חיוך של מונה ליזה). הסדרה זכתה לנתוני פתיחה מרשימים ופרק הפיילוט ושבעת הפרקים ששודרו עד כה, שומרים על נתונים נאים ביותר.

Grimm

ניק בורקארדט, בלש במשטרת אורגון שבפורטלנד, ניחן ביכולת תורשתית המאפשרת לו לראות יצורים על-טבעיים. היצורים האלו הם לא אחרים מאשר דמויות מסיפורי האחים גרים. ואם תהיתם מה לגְרים ולמפלצות, מסתבר שהאחים לא תמימים כמו שנהוג לחשוב. בצפייה ראשונה הצופה מקבל הרגשה שמדובר בסדרה של פרק אחד ודי,  אך העלילה המרכזית הולכת ונעשית מורכבת. אם יהיה לה עתיד, נדע כנראה רק בסוף העונה. גם בסדרה זו מככבים שחקנים שראינו בסדרות קודמות: דייויד גיונטלי כניק בורקהרד (ורוניקה מארס, ניפ/טאק), ראסל הורנסבי (חוק וסדר) וסילאס מיטשל (נמלטים).

http://www.youtube.com/watch?v=3DlrIb61hEg

שתי הסדרות מתבססות על סיפורים מוכרים. אבל הכתיבה, האפקטים והשחקנים הופכים אותן למסקרנות. המפיקים לוקחים את המעשיות לכיוון מודרני, ובכך הם מביאים משהו שונה שלא נראה עדיין אך במקביל מצליחים להישאר נאמנים לטקסטים המקוריים ולא מבצעים שינויים דרסטיים באופי הדמויות.

כשחושבים על זה, אפשר להבין למה סדרות כאלה לא יוכלו להתקיים בגירסה ישראלית. אם נסתכל על העבר שלנו ועל הדמויות התנ"כיות, למשל, מי ירצה לראות סדרת פנטזיה שבה זרש מתפקדת כמכשפה הרעה, ביחד עם בעלה המן המובטל. או אחשוורוש כמלך שתיין שעוסק ברדיפת נשים ותענוגות. נוח והמשיכה שלו לבעלי חיים או דוד, גוליית, המקלע ומה שביניהם. המבוגרים שבינינו יזכרו ניסיון שהיה אי שם בשנות התשעים כאשר סדרת הסיטקום התנ"כי "חצי המנשה" הופקה בשלושה עשר פרקים. היום הם מעלים אבק במרתפים המעופשים של חינוכית 23. אז עד שיגיעו האורחים מאמריקה, נמשיך ליהנות מעוד פרק על קוליפורמים בכלבוטק, מבית הספר למוסיקה עם חבר שופטים שיצא מהנפטלין ועוד פרק נוצץ של מעושרות. תודו שחסר לנו איזה קסם טוב בארץ הקודש.

שתי הסדרות צפויות לעלות ב – YES במהלך שנת 2012.


שתפו
קישורים לתגיות וקטגוריות

כתיבת תגובה