סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

אאידה מתעוררת לחיים במצדה

750 זמרים ונגנים, וידאו שמוקרן על רצפת הבמה, פירוטכניקה, להקות מחול, תפאורה בגודל עשרות מטרים, להקת גמלים, ציוד תאורה וסאונד מיוחד. כל אלו מרכיבים שלוש שעות וחצי של שואו בימתי וחוויה בלתי נשכחת. הערב  (4.6) תעלה האופרה "אאידה" של ורדי במצדה.

נותר רק לשחזר את ההצלחה. "אאידה". צילום: יח"צ
נותר רק לשחזר את ההצלחה. "אאידה". צילום: יח"צ

בינואר 1871, נערכה הבכורה העולמית של "אאידה" בבית האופרה של קהיר, 140 שנים לאחר מכן לא כל כך רחוק משם, הגיע הזמן להופעת הבכורה במצדה בניצוחו של מאסטרו דניאל אורן. אורן הוא אחד המוזיקאים המצליחים ביותר בעולם וכבר בגיל 22 מונה למנהל המוזיקלי של האופרה ברומא וניצח במיטב האופרות ועל מיטב הזמרים. במאי "אאידה" הוא הצרפתי שארל רובו, שמאחוריו יש הפקות רבות ומוצלחות של "אאידה".

"אאידה" הוא סיפורה של שפחה אתיופית במצרים, בתקופה שבה שתי המדינות מצויות בסכסוך עקוב מדם. רדמס הוא המפקד המצרי שמגשים חלום להיות זה שימגר את כוחות האופל האתיופים כדי לזכות באהבתה של אאידה. אלא, שבתווך נמצאת אמנריס, נסיכה מצרית ויורשת העצר, שגם היא מאוהבת ברדמס. הסיפור מלווה ביצירות מוזיקליות נהדרות שאחת מהבולטות בניהן היא מרש הניצחון המפורסם של "אאידה".

האופרה הישראלית רשמה עד כה הצלחה גדולה במסגרת הפרוייקט "אופרה במצדה" והעלתה במצדה את "נבוקו". אז המיקום נשאר, גם המלחין לא השתנה ועכשיו נותר רק לשחזר את ההצלחה. ביום שלישי נערכה החזרה הגנרלית, אליה הוזמנו כ-750 איש. "אאידה קמה לתחייה רק כדי להצדיע לים המלח בתחרות שבעת פלאי עולם הטבע", אמר ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף.

בהפקה משתתפים סולנים בינלאומיים מוכרים, מקהלת האופרה הישראלית והתזמורת הסימפונית של ראשון לציון. השירה באיטלקית, תרגום מוקרן באנגלית ובעברית.

לאתר פסטיבל האופרה