סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

נגיעות בלילה לבן

"כל התערוכות האחרונות שהצגתי בהן, הן בזכות הפייסבוק. אוצרים שראו את העבודות שלי בפייסבוק הזמינו אותי להציג בתערוכות שלהם", דיקלה מזרחי, צלמת ואמנית מספרת על אתרים חברתיים כדוגמת הפייסבוק שמהווים עבורה ועבור קהילת צלמים קרש קפיצה לבולטות מקצועית והתפתחות אמנותית. כך עלה הרעיון למזרחי (35), ליזום תערוכת צילום שנותנת ביטוי לקהילת הצלמים מעולם האינטרנט ומתעצמת הודות לשיתוף היצירה. בתערוכה יציגו עשרים צלמים שנבחרו אחד על ידי השני לצורך איחוד יצירתי והצגה משותפת ראשונה מסוגה.

"הריכוז של כל הצלמים יחד יוצר הד גדול, ריכוז של כשרון". צילום: דקלה מזרחי
"הריכוז של כל הצלמים יחד יוצר הד גדול, ריכוז של כשרון". צילום: דקלה מזרחי

התערוכה תפתח ב-30 ליוני (יום ה') במסגרת אירועי "לילה לבן" בתל אביב. בשנת 2003 זכתה תל אביב לתואר "העיר הלבנה" על ידי אונסק"ו ומאז, מדי שנה, העיר לא מפסיקה לחגוג למשך לילה שלם אחד בכל קיץ. עיריית תל אביב הרימה את הכפפה והציבור, גם תושבי העיר וגם מחוץ לה, קיבלו את הבשורה בברכה וכך בכל שנה, בקיץ, מתעוררת העיר מאוחר מהרגיל ללילה לבן וחסר מנוחה שכולו תערוכות, אמנות, אוכל, שתייה ומוזיקה.

במשך השנים האחרונות יש שיתוף של קהילת צלמים דרך הפייסבוק, הפליקר ורשתות חברתיות אחרות. האתרים האלו נותנים לצלמים אפשרות לחשוף את היצירות שלהם, לתת במה לצלמים ולקדם אותם. לפני עידן האינטרנט והרשתות החברתיות, הדרך היחידה לחשיפת היצירה הייתה אם התמזל מזלך וגלריה מעוניינת בעבודה שלך: "קהילת הצלמים מלווים אחד את השני, מתפתחים אחד עם השני. תוך כדי התגובות באתרים אנחנו משנים, משפרים ומפתחים את האמנות שלנו. האתרים האלו נותנים לנו את התמריץ ליצור, כי בעזרתם אנחנו יוצרים ומיד חושפים", אומרת מזרחי.

בעקבות זאת החליטה מזרחי שצריך לרכז בבמה אחת את כל הצלמים המוכשרים, שיש להם כבר מעריצים רבים, אך הם רגילים לראות את העבודות שלהם רק מבעד למסך המחשב:
"הסתכלתי באינטרנט וגיליתי המון צלמים שלא חושפים את עצמם בתערוכות, ועלתה לי המחשבה למה שלא כולם יציגו על במה אחת וכך עולם האמנות יחשף לזה בפורמט אחר- באוף ליין".

http://www.youtube.com/watch?v=xaV7nCQPSlw

"התהליך התחיל לפני שנה, התקשרתי לכמה צלמים שאני מעריצה את האמנות שלהם וביקשתי מכל אחד מהם לבחור צלם שמהווה עבורו השראה ושיכבד את העבודות שלו בתערוכה. הייתה התלהבות גדולה אצל כולם, וכך הורכבו הצלמים לתערוכה. לבסוף הרכבנו 20 צלמים, שכל אחד מהם מאוד מוכר בפייסבוק. הריכוז של כולם יוצר הד גדול, ריכוז של כשרון". התערוכה תתקיים בשיתוף ובחסות החברות "סטודיולנד" ו"פוטו מהיר", שיערכו פעילות במהלך הלילה בביתן התערוכות.

"נגיעות" מהתערוכה: הצלמים מספרים

דקלה מזרחי "אור ורוח". "בכל העבודות שלי אני מצלמת את עצמי או נשים אחרות, מתוך העוצמה הנשית. הצילומים שלי בדרך כלל מבטאים תהליך רוחני שעברתי בהקשר למיניות שלי, לחזות שלי, להרגשה הפנימית שלי. הצילום בשבילי הוא תרפיה ועוזר לי להתגבר על הרבה תחושות קשות או משמחות. השיח שהיה לי במשך השנה האחרונה היה בהקשר של מיניות, איך אני מרגישה עם המיניות שלי, מה זה עושה לי שאני חושפת את עצמי לקהל הרחב. ברוב העבודות אני משלבת את הצילום עם עבודת פוטו-שופ ואני מכפילה את עצמי. המשמעות של ההכפלה היא האינטראקציה שלי עם עצמי, על החיפוש זוגיות, הזוגיות של הנפש עם השכל".

"המשמעות של ההכפלה היא האינטראקציה שלי עם עצמי" צילום: דיקלה מזרחי
"המשמעות של ההכפלה היא האינטראקציה שלי עם עצמי" צילום: דיקלה מזרחי

גרייס למברגר. "נולדתי בשנת 1990, התחלתי לצייר מגיל צעיר, עברתי לצילום ועריכה והמשכתי להתמקד יותר בתחום העיבוד והציור הדיגיטלי. אני אוהבת ליצור אבל זה לא בא תמיד בקלות. העבודות שלי זה מקום לומר הכל בו".

"אוהבת ליצור אבל זה לא בא תמיד בקלות" צילום: גרייס למברגר
"אוהבת ליצור אבל זה לא בא תמיד בקלות" צילום: גרייס למברגר

רועי רוזן. מתמחה בחשיפות איטיות תוך כדי תנועה, שמדגישות את הקשר הבלתי נפרד בין ציור לצילום. כל הצילומים ללא עריכה של תוכנות גרפיות. הציג בשנה האחרונה בארץ ובניו יורק: "לפעמים דברים נראים הרבה יותר טוב דרך עדשת המצלמה, בשבילי צילום הוא היכולת ליצור עולם קצת אחר, יפה יותר, קסום יותר. עולם שבו הגבולות קצת מטשטשים, מקבלים גוונים אחרים, עולם קצת ציורי, רגיש יותר, מעניין יותר, לא חד וברור, אלא אמורפי, נינוח, עולם פשוט יותר, לפעמים על גבול האבסטרקטי. משיכות מכחול על המציאות הקשה והברורה".

 "משיכות מכחול על המציאות הקשה והברורה'' צילום: רועי רוזן
"משיכות מכחול על המציאות הקשה והברורה'' צילום: רועי רוזן

אורן היימן. "נולדתי יום לפני האחד באפריל, ב-31 למרץ 1978, חובבן אוטודידקט, תמיד נמשכתי ליצירה, בין אם זה מוזיקה, ציור או צילום, הם עבורי מזון לנשמה. מכור לפרפקציוניזם, סימטריה, ניקיון ועיניים מדברות".

מכור לפרפקציוניזם, סימטריה, ניקיון ועיניים מדברות צילום: אורן היימן
מכור לפרפקציוניזם, סימטריה, ניקיון ועיניים מדברות צילום: אורן היימן

תערוכת הצילום "נגיעות" מתקיימת במסגרת ערב הלילה הלבן במתחם התחנה (נווה צדק). כל צלם יציג ארבע עבודות, יהיו מוצגים כשמונים צילומים בפורמט דומה. מזרחי מקווה שהתערוכה תצליח ותקבל הדים רבים: "חשוב לי מאוד שנמשיך לשמור על קהילת האמנים. אני מאמינה שבהתאגדות של אמנים יש כח גדול, זה לא כמו אוצר יחיד שמחליט לבד, אלא בחירה אחד של השני שמובילה לתוצר מופלא, שיכול לגעת באמת בכמה שיותר קהל".

הזמנה לתערוכת נגיעות
הזמנה לתערוכת נגיעות

שמות הצלמים:
אורן היימן | אשר סבידנסקי | אלדד פניני | גליה רוגנר כהן | גרייס למברגר | דניאל מלכה | דיקלה מזרחי | חגית מור | יעלה סקאני | יגאל גיאת | ליאור פתאל | מאיר בן ארי | ניר גייגר | נדב בגים | סיון פרץ | רוני ריבר | רועי רוזן | שי ספיר | שלומי ניסים | תמר ברניצקי

תאריכים ושעות פתיחה:
חמישי 30/6 החל מ- 20:00 ועד 02:00
שישי 1/7 החל מ-10:00 ועד 18:00
שבת 2/7 החל מ-10:00 ועד 22:00