סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

כ-800 איש בפסטיבל "מדרום" באופקים

אמש, 2 ביוני, התקיים לראשונה פסטיבל "מדרום" באופקים. הפסטיבל הופק על ידי סטודנטים שנה ג' במחלקה ל"תרבות, יצירה והפקה" והצליח להביא רוח רעננה וחדשה לעיר.

באירוע נכחו כ- 800 אנשים. האירוע כלל פעילויות והופעות רבות, וביניהן: להקת צעירי אופקים, שיחה עם קובי אוז וסדנת תופים ויצירה לילדים. תושבי המקום וסטודנטים במכללה הציגו מיצירותיהם.

"ציפינו שהפסטיבל ייגע באנשים, שהרבה יגיעו לאופקים, שיהיו הרבה אמנים, ובגדול שזה לא יהיה סתם עוד אירוע. רצינו שזה לא יהיה סתם משהו חולף", אומר גרשון רובין, סטודנט מהמחלקה וממפיקי האירוע. "כל האנרגיות, האנשים והסטודנטים שהגיעו, יצרו אווירה אחרת. הצלחנו לעשות משהו. הייתה תרבות ענפה, שיתוף פעולה בין כולם. היו המון תנועות נוער ואנשים שיצרו אווירה חדשה".

בכניסה לפסטיבל חולקה חוברת שירים שכתבו תושבי אופקים. חולק גם ספרון חלומות של קשישות תושבות אופקים, וביניהם תמונותיהן. "חלק מהרעיון הכללי של הפסטיבל עם הקהילה, זה לשתף אותם בעשייה התרבותית", אומר ליאור אמסלם, סטודנט מהמחלקה ואחד מהמארגנים של הפסטיבל. "בהתאם לזה עשינו כמה פרויקטים. הראשון מייק אובר, חידשנו את אחד מבתי הספר באופקים, עם התלמידים, ונתנו לו מראה יותר אומנותי וחי. הפרויקט השני זה שדרות אופקים, חוברת שמאגדת שירים של תושבי אופקים. אספנו חלק מהשירים להראות את העושר התרבותי באופקים, ושיש להם במה להתגאות. הפרויקט השלישי זה חלומות ילדות, זה חוברת תצלומים של נשים ממרכז היום לקשיש. המטרה הייתה לתעד את הרגע של הקשישות בחלום שלהן, חלומות הילדות שלהן. תיעדנו את הרגעים בהם הם נזכרו בחלום".

בעקבות הצלחת פרויקט "חלומות ילדות" הוחלט ליצור שיתוף פעולה בין מתנ"ס אופקים למרכז היום לקשיש ולהפוך את "חלומות ילדות" לפרויקט ברמה ארצית. "אנשים מאופקים שראו את הפרויקטים ממש התרגשו" אומר אמסלם." זה גרם להרבה גאווה למקום וגם להם עצמם, זה הראה ושיש להם במה להשוויץ. יש להם תרבות ששווה לחשוף אותה.

"לקחנו בית ספר באופקים, ונתנו לו מראה חי ואומנותי יותר"

"לקחנו בית ספר באופקים, ונתנו לו מראה חי ואומנותי יותר"

"לשנה הבאה הייתי ממליץ לעשות מתחם קטן יותר", ממשיך רובין.  "כל האמנים שהגיעו התחברו לאירוע. קובי אוז למשל התלהב והיה נראה שממש חשוב לו שזה יצליח".

"קובי אוז ממש התלהב מהאירוע", אוז וסטודנט מהמחלקה, גרשון רובין
"קובי אוז ממש התלהב מהאירוע", אוז וסטודנט מהמחלקה, גרשון רובין