סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

יומן מסע: לנה פרייפלד

לנה פרייפלד רוקדת מגיל חמש. השנה, היא התקבלה ללהקת המחול "קמע" ותשתתף במופע "ארבע רגליים" של הכוראוגרפים אורי איבגי, ליאור לב ואייל נחום. "מעמול" מציגים לכם יומן מסע של רקדנית מחול ישראלית, שניתקת מן האדמה כמה פעמים ביום ומרחפת באוויר, מבלי לאבד טיפת באלנס.

לנה פרייפלד, צילום: ערן אבוקסיס
לנה פרייפלד, צילום: ערן אבוקסיס

15 בספטמבר, 2010. הודיעו לי שהתקבלתי ללהקת "קמע". אני מתקבלת בצורה די חלקה. את המורים אני כבר מכירה, הם אותם המורים שליוו אותי בבית-ספר "בת-דור" עוד מגיל 5. אני לא זוכרת את החיים שלי לפני הריקוד, רק את הרגע שבו אמא שלי הודיעה לי שהיא שולחת אותי לחוג. ריקוד כמובן. אני גם לא זוכרת למה החלטתי לעזוב את הריקוד בגיל 17. אולי אלה היו הלימודים? החברים? אחרי הצבא והפסיכומטרי כבר הייתי בטוחה שעידן הריקודים הסתיים עבורי. מזל שזכרו אותי. "קמע" מורכבת מרקדנים מוכשרים שלכל אחד מהם אופי ריקודי מיוחד. לכל אחד יש את המקום שלו, עם הסגנון שלו. השנה הולכת לעלות הופעה חדשה, "ארבע רגליים". ואני התקבלתי להשתתף בה! איזה כיף! מקווה שיעבור בהצלחה.

צילום: ערן אבוקסיס
מתוך "ארבע רגליים". צילום: ערן אבוקסיס

5 בינואר, 2011. חזרות להופעה. התחלנו עם היצירה של אורי איבגי, שעל שמה גם תיקרא ההופעה, "ארבע רגליים". לפני חודשיים למדנו את היצירה בסטודיו לבד, רק אנחנו וקלטת. היום איבגי הגיע. הוא יהיה פה שבועיים. הולכות להיות חזרות אינטנסיביות עם כל הרקדנים של הקאסט. אחרי שאיבגי הלך המשכנו את החזרות על יצירה של ליאור לב "step… count". היצירה עלתה בתחילה בגרמניה, ותעלה גם בהופעה שלנו. ההופעה מנסה לשאול האם אפשר למדוד את שוויו של הרקדן. לכל רקדן בהופעה יש מטבעות ולפי כמות המטבעות שיש לו הצופה אמור לדעת כמה הרקדן שווה. זוהי מטאפורה שמנסה לקבוע את שווי הרקדן. אני חושבת שאפשר למדוד רקדן על פי יכולות, גמישות ואלסטיות שלו. למעשה אפשר למדוד על פי אלף ואחד דברים, אבל זה משתנה בין יוצר ליוצר. מחר יש חזרות על היצירה האחרונה בהופעה, "נוצות שחורות" של אייל נחום. זוהי יצירה מאתגרת פיזית. אייל הוא אחד מהמורים שלנו ומנהל החזרות של הלהקה. היצירה שלו מבטאת את כל המעוות והמוחצן. בחזרה האחרונה איתו יצאנו מלאים בסימנים כחולים בכל הגוף. נטפתי זיעה. מקווה שיהיה טוב יותר בחזרה הבאה.

ניתקת מהאדמה. צילום: ערן אבוקסיס
ניתקת מהאדמה. צילום: ערן אבוקסיס

30 באפריל, 2011. בעוד כמה דקות ההופעה. אני בלחץ היסטרי והבטן מתהפכת. אני עוצמת עיניים, מדמיינת איך אני נראית ואיך הייתי רוצה להיראות. הולכת מצד לצד ואז נושמת. שאיפה נשיפה. שאיפה נשיפה. הכי חשוב לנסות להירגע. כדי לא לאבד באלנס אני עוברת לאוטומט. עכשיו אני עושה את כל מה שתרגלנו בחזרות, אבל על הבמה. עוברת בי מחשבה שאולי אני לא עומדת טוב על הרגל השמאלית, אבל לאחר מכן אני מבצעת את הקפיצה עליה עבדתי כל כך קשה והיא עוברת בהצלחה. אני נהנית מזה שאני יודעת שכולם מסתכלים עלי. אבל הכל שחור וחבל שאני לא יודעת מי מסתכל. עכשיו אני בטוחה שאני עושה את הכי טוב שאני יכולה. ריקוד.

עם הלקה. צילום: ערן אבוקסיס
עם הלהקה. צילום: ערן אבוקסיס

לנה פרייפלד, כיום בת 23. ההופעה "ארבע רגליים" רצה בימים אלה ברחבי הארץ. לפרטים נוספים על ההופעה: אתר להקת "קמע".