סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

טוב נו..קיבלתם

סביר להניח שכשצופים בסרט פורנו המוסיקה לא ממש מעניינת, אבל אם בכל זאת נתעמק וננסה להבין מה מסמלת האווירה העוטפת את ההתרחשות, אז הנה כמה מסקנות מעניינות מסצנות הפורנו הבולטות, אולי זה יביא לכם רעיונות ליצירת האווירה בסצנת הפורנו האישית שלכם…

כשצופים בפורנו יש לזה רק מטרה אחת, להתחרמן ולאונן. לאור עובדה זו הצופים והצופות לא מקדישים יותר מדי תשומת לב לאווירה ובדרך כלל מקבלים אותה כמובנת מאליה בלי לחקור יותר מדי את הניואנסים הקטנים שמרכיבים אותה. דר' חגי דגן, מרצה במכללת ספיר לקורס "פורנוגרפיה וארוטיקה בתרבות ובהיסטוריה", העשיר אותנו בכמה מסקנות מעניינות על הקשר שבין מוזיקה לפורנוגרפיה ואפשר לנו לחדור לספריית הפורנו האישית שלו, יגיד מי שיגיד מה שיגיד, היא מרשימה מאוד.

BDSM

חברת ההפקות הבולטת בסצנת הסאדו מאזו היא S.M Studio Berlin, שמשלבת בסרטים הברוטאליים שהיא מפיקה מוזיקת הבי מטאל רועשת ואגרסיבית. לשתיהן סגנון לבוש דומה הכולל שרשראות ברזל ובגדים שחורים.

כוכבת הפורנו האגדית ליידי סילביה שמככבת בהפקות של S.M studio Berlin, ובחברת ההפקות שהייתה לה בשנות ה- 90  – Alex`d, מביאה איתה ניגוד מעניין בין סצנות סאדו מזוכיסטיות ברוטאליות, לבין מוזיקה סנטימנטלית, קלאסית בעיקרה. מי שעוקב אחריה מכיר את הקשיחות המאפיינת אותה. היא אף פעם לא צוחקת, כיאה לדומינה אמיתית (Domina – הדמות השולטת במשחקי הסאדו). כשצופים בסרטים שלה קורה משהו מעניין: באופן טבעי כשרואים סאדו ברוטלי וקשוח מרגישים את הכאב, אבל כששמים לב למוזיקה הסנטימנטלית אצת סילביה מבינים טוב יותר את המונח 'לאט וכואב'.

סרטי פורנו חינמיים

מוזיקת המעליות הזולה, אליה אנחנו רגילים מסרטי פורנו זולים וחינמיים, מאפיינת בעיקר הפקות גרמניות ישנות, "הארד קור". כל ההפקה של הסרט היא מינימלית ובלי יותר מידיי מחשבה, כך גם המוזיקה, שמים מוזיקה פשוטה כדי שלא תהיה בעיה של זכויות יוצרים אך שיהיה לה קשר כלשהו לעלילה. מוזיקה איטית, חלשה, בלי מילים, ומי צריך מילים כשמזדיינים? הרי לא מתקיים כאן דיאלוג עמוק על בעיות החיים. הנושא בפורנו הוא הגוף והתנועה, וככה גם המוזיקה כאן – ממחישה את התנועה דרך מה שיש בצליל.

פורנו אמריקאי עכשווי

הפורנו האמריקאי העכשווי שהתחיל לפני כעשר שנים, מאופיין במוזיקת פופ קצבית ופופולארית, כדי לתת ביט לסצנה. כשמדברים על הפורנו האמריקאי ועל מוזיקת הפופ של M.T.V נשאלת השאלה האם הביצה קדמה לתרנגולת או להפך. מוזיקת הפופ מאופיינת בזמרות שמוכרות בעיקר מיניות על המסך, ואין פלא שרובן גם מדגמנות בשלב מסוים בקריירה שלהן (אפשר להשליך את זה גם על הזמרות שלנו כאן בארץ בקלות, אך אין זו עיניינה של הכתבה הנוכחית). הן בעיקר יפות וסקסיות, והרבה פעמים נראה כי זה יותר חשוב מהאיכות בה הן שרות. הבנים לעומתן, משפריצים את האון הגברי שלהם על המסך שאם הוא היה יכול לדבר הוא בטח היה אומר "הזין שלי גדול יותר מהזין שלך". גם העבודה של המצלמה בסרטי הפורנו מאוד מזכירה את הקליפים של מוזיקת הפופ ב M.T.V : קלוזאפים על הפנים ועבודת מצלמה מזווית נמוכה.

ג'ואנה אנג'ל, כוכבת הפורנו היהודייה עם חברת ההפקות שלה "fooling angel", התחילה ליין מקורי לתקופה, סצנת הפאנק-רוק. בסרטי הפורנו שלה היא מראיינת להקות פאנק רוק שונות ובסוף – כולם מזדיינים. לא רק המוזיקה עצמה קשורה לז'אנר הפאנק רוק, אלא כל התלבושות והאנשים שאיתה על הסט. חבר'ה עם קעקועים ופירסינגים, פאנקים שאוהבים לשמוע מוזיקה ולהזדיין. הפורנו שמזוהה עם הפאנק רוק הוא מודרני אין בו אלמנטים של רומנטיקה בין גבר לאישה, אלא זיון אגרסיבי בשביל הכיף, בלי שום התנצלות על כך.

עוד איתה בסצנה, בטח אותו אתם יותר מכירים, הוא הראפר סנופ דוג, שבשנת 2001 כיכב בסרט פורנו וזכה בטקס פרסי הפורנו בקטגורית פס הקול הטוב ביותר. מוזיקת הראפ והגטו האמריקאי התרחבה מאוד בעשר השנים האחרונות. ההפקות בסרטים אלו הן זולות בדרך כלל ומאוד מזכירות את הקליפים של M.T.V: בחורה לבנה עם מינימום שני גברים שחורים. מוזיקת הראפ כידוע, מזוהה עם השחורים באמריקה ומאפיינת תרבות רחוב של עוניי וניכור. בשנות החמישים, כשהשחורים באמריקה היו עבדים, המוזיקה הייתה ביטוי להעביר את התיסכול והניכור שהם מרגישים. מאוחר יותר הצטרפה אליה גם מוזיקת הבלוז. בסרטי הפורנו מועבר רעיון חתרני – היוצרות התהפכו, וכעט מגיעה הנקמה המתוקה של שליטת השחורים על הלבנים. כמו כן, גם לסצנה הזו לבוש מתאים לז'אנר. הבנים – בגדים רחבים, חולצות ארוכות, שרשראות גדולות והרבה תכשיטים. הבנות – בדרך כלל אלרגיות לבדים ולובשות בגדים קטנטנים שאפילו לא מסתירים את מה שצריך, הכל מאוד גלוי ולא סקסי למדיי.

http://www.youporn.com/watch/139076/sexual-eruption-by-snoop-dogg-xxx-version/

אז בתקווה, לפני שתחזרו לעיסוקים "הרגילים שלכם", בפעם הבאה שתראו פורנו אני מקווה שתדעו להעריך עד כמה המוזיקה בסרטי פורנו תורמת לאווירה ותדעו לבחור סרט לא רק לפי הכריכה שלו – גם ככה כל הסרטים נגמרים אותו הדבר..