סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

באר-שבע עוברת מסך

"זגורי אימפריה", הדרמה החדשה שמשודרת בימים אלו בהוט 3, היא שילוב נהדר בין "עספור" המצוינת לבין "הבורר" האיכותית, עם מעט קומדיה ודמויות שמזכירות גם את "להיות איתה". הסדרה נוצרה על ידי מאור זגורי, במאי תיאטרון, מחזאי, תסריטאי ושחקן. זגורי גדל בבאר-שבע והסדרה היא הבכורה הטלוויזיונית שלו, עד כה עסק והצטיין בעיקר בתיאטרון. בין המחזות שכתב וביים: "בתולים", "הרדופים" של תיאטרון צוותא, "מישהו ימות בסוף" של הבימה. במקביל, זגורי מלמד משחק בבית-הספר לאמנויות הבמה של מכללת סמינר הקיבוצים בה למד.

"זגורי אימפריה" בוימה על ידי רני סער ("הבורר") ונכתבה בהשראת סיפורו האישי והמשפחתי של זגורי עצמו. הסדרה נסובה סביב משפחה באר-שבעית בת עשר נפשות. משה איבגי מגלם את אב המשפחה אלברט (בבר). הסדרה נפתחת בוידוי של אביאל (עוז זהבי), בנו של בבר, לא ברור בפני מי.  בוידוי הוא מתאר את תסביך אדיפוס שלו, כשעל פניו כתמי דם – תמונה שחוזרת על עצמה בין הפרקים.

מגורש, מגורש, מגורש

הכול מתחיל כשאביאל חוזר הביתה לאחר שמונה שנים. אביאל גורש מביתו על ידי אביו בעקבות שבועה שנשבע לסבו בנעוריו, ונשלח לפנימייה צבאית בטענה שזה יעשה לו טוב. החיים בפנימייה הצבאית "שיכנזו" אותו והוא התקדם לדרגת קצין בכיר בצבא, שינה את שם משפחתו ל"גור" ואף החל לצאת עם שחר הבלונדינית המכונה "מיונז". חזרתו של אביאל, בעקבות מצבו הבריאותי האנוש של סבו, מציתה מלחמה במשפחה.

זגורי אימפריה
זגורי אימפריה

הסדרה עוקבת אחר כל אחת מהדמויות השונות וההתמודדות שלה עם הקללה שלטענתם רובצת על המשפחה. דמות מפתח נוספת היא אבישג, אחותו של אביאל, שמגלמת אותה השחקנית המתחילה חן אמסלם, המתגלה כשחקנית איכותית ומצחיקה. אבישג היא הבת המועדפת על בבר והקשר שלה עם אביאל הוא קשר טעון. הפרקים הראשונים (1-4) מתרכזים בהכרת הדמויות ובהתמודדות עם הצוואה שהשאיר פינטו הסב. אך בפרק 5, משהו משתנה; אביו של אביאל מגרש אותו שוב והעלילה מתחילה להסתבך.

באר שבע בגובה העיניים

ב"זגורי אימפריה" ניתן להבחין בתפאורה באר-שבעית אותנטית. לפעמים רואים את שכונה ד' הידועה לשמצה, אם כי מופיעים גם לא מעט לוקיישנים מוכרים אחרים כמו תחנות אוטובוס. אבל הסדרה עושה טוב לעיר לא רק מטעמים ויזואליים,  הדיבור הבאר-שבעי הייחודי הוא חלק מהתסריט, וכן, חלק מהשחקנים לובשים חולצות בית-ספר מקומיות. משהו באותנטיות הזאת מצטלם ועובר נהדר.

אבל זה לא כל הקסם של הסדרה; השילוב בין הקומי לבין המתח והאקשן מייצר מעין ערבול של "הבורר" ו"עספור", והדמיון המסוים לסדרות הללו ניכר גם במאפיינים נוספים, ובדמויות אחדות, שיכלו להתאים באותה מידה גם לסדרות האחרות.

כל הדברים הללו הופכים את "זגורי אימפריה" לדרמה הקומית המקורית הטובה ביותר שנעשתה בארץ בשנים האחרונות. יש בה המון מרכיבים מדוייקים; ליהוק מסקרן, סיפור יוצא דופן, תסריט מושקע המשלב בתוכו דרמה, מתח, הומור והווי חיים מרוקאי על רקע רחובות העיר באר שבע, ויוצר באר-שבעי גאה שמנסה ומצליח להביא את סיפורו האישי למסך.

זגורי אימפריה משודרת בימים ג'-ה' ב-20:30 בהוט 3