סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

ארץ קטנה עם שפם

ביום שני הקרוב "ארץ נהדרת" חוזרת בעונה חדשה, התשיעית במספר. אל צוות השחקנים הקבוע מצטרפים שני קומיקאים מוכשרים – ערן זרחוביץ' ורועי בר נתן, כאשר בתפקידי אורח יפציע מדי פעם הסטנדאפיסט ירון ברלד. ארץ נהדרת ידועה בהכנסת דמויות חדשות לארסנל החיקויים שלה. אז שניה  לפני, הגיע הזמן לעשות קצת סדר.

פג תוקף – ממי להיפטר

רחל בריר – חסד – אין ספק  שרחל יכולה להתאים לכל נושא הדרת נשים או ליצור עימות בינה ובין ברי סימון,  אבל הדמות הזו היא מאותם מקרים, שאם תופיע בעונה נוספת, כל הבאאז ירד.  אז אני מציע לכותבים לקחת את הצעתי במלוא תשומת הלב.  טל פרידמן הוא חקיין מצוין והדמויות הקומיות שלו בכל עונה הן גם המצליחות ביותר, אין ספק שהוא ימציא דמות מפתיעה אחרת .

קשת ליבליך –  עם כל האירועים שעברו על מדינת ישראל מאז שנגמרה העונה הקודמת של ארץ נהדרת, קשה לראות כיצד דמותה של קשת ליבליך תשתלב בעונה החדשה. בנינו, קשת היא דמות של עונה אחת ודי. שני כהן מצחיקה מספיק ואפשר לצפות ממנה לכמה הברקות חדשות הפעם.

תותח בהסברה –  ישר ולעניין –  העיתונאי הפיקטיבי שהולך ברחובות ישראל עם חבר איטלקי לא הצחיק אז ולא יצחיק גם היום. אין צורך להחזיר את הזוועה הזו גם לעונה החדשה. יובל סמו יכול להישאר עם הישראלי היפה, דמות מצחיקה הרבה יותר .

אסי כהן והדמויות בתום העונה השמינית של התוכנית פורסם שאסי כהן, אחד השחקנים המוכשרים בתוכנית, עזב לטובת פרויקטים עתידיים. כהן לא עוזב לבד, איתו עוזבות גם דמויות רבות אותן גילם בהצלחה. תזכורת קטנה: שימי פילוס, שאולי ושזירת השיער, החיקוי המוצלח של הרמטכ"ל גבי אשכנזי וסולן להקת אפליקציה הן רק חלק מהארסנל. האם השחקנים החדשים שמצטרפים יוכלו למלא את החסר? ימים יגידו. בינתיים, מערכת מעמול מאחלת לו בהצלחה.

וולקאם – מי צריך לכבוש את העונה

הישראלי היפה – המערכונים הכי מצחיקים בעונה הקודמת, היו שייכים לישראלי היפה בכיכובו של יובל סמו ושיניים זוועתיות במיוחד. הדמות מביאה את הישראלי שלא מפחד להגיד את מה שהוא חושב ושם לנו מראה מול הפרצוף. בעונה הקרובה הישראלי היפה יכול לדבר על הבחירות, צדק חברתי, גזענות, הדרת נשים, עובדים זרים, הכור האטומי ועוד. מה שבטוח, אם הוא יחזור, יהיה מצחיק.

http://youtu.be/KaYmp4LTuOE

דמויות האח הגדול –  האח הגדול הציג לנו השנה קרקס גדול. אין ספק שהכותבים של ארץ נהדרת הולכים לשלב את דמותם של המתמודדים בעונה החדשה. הפרסונות שצריכות לקבל התייחסות הן: יוסי הספר, הדתיות ברי סימון וזיוה, אביבית המנותחת ותמיר ורדי. מועמדים לחיקוי: אלי פיניש את תמיר ורדי, ברי וזיווה – טל פרידמן ועלמה זק, אביבית – שני כהן ואת יוסי מריאנו אידלמן. ככה זה נראה בפעם שעברה שהחליטו ב"ארץ" להתעלק על ה"אח".

יאיר לפיד – ארץ נהדרת, כמו בחדשות, מחלקת את עצמה לשניים, החלק הפוליטי יבוא ראשון ואחר כך, כל השאר. חיקוי דמותו של יאיר לפיד הוא לא דבר זר בארץ נהדרת, כבר חיקו אותו בעבר. הפעם זה יהיה רלוונטי מתמיד עקב עזיבתו של לפיד את חדשות הערוץ השני וכניסתו למערכת הפוליטית. מועמד לחיקוי:  מריאנו אידלמן.

מרגול –  מריאנו הוא שחקן מצחיק ואת הדמות של מרגול הוא עושה הכי מצחיק. עכשיו, אחרי הפרשייה הסוערת, עבודות השירות והחזרה להופעות, יהיה נחמד לראות חיקוי שלה שוב על המסך. לא כדמות שתופיע באופן קבוע, אבל אולי כדמות בידורית שתצוץ מידי פעם.

החל מ 23.1 בכל יום שני בשעה 21:00, ערוץ 2 ישדר לנו את ארץ נהדרת. אילו הפתעות מצפות לנו בעונה הקרובה? רק הכותבים המוכשרים שלה יודעים. מה שכן, בטוח שיהיה טוב. עם שחקני חיזוק חדשים, ריענון בדמויות ואירועים חברתיים ששווים בדיחה, אפשר לעשות מערכונים מצחיקים שיחממו לנו את החורף. את תוצאות האמת נדע רק בסיום הפרק הראשון.