סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

אלכוהול, ישו וסקי באלפים; דודו בוסי והשאלון

דודו בוסי בן 49 סופר ועיתונאי, גדל בשכונת התקווה וההשראה ששאב ממנה ניכרת בספריו. ספרו הראשון, "הירח ירוק בוואדי" היה לרב מכר. ספרו השני, "פרא אציל" היה מועמד לפרס "ספיר" בשנת 2003. בשנת 2010 השתתף בסדרת הדוקו-ריאליטי "מחוברים" של חברת הכבלים "הוט". הוא גרוש ואב לבת.

1. יש שיר או סיפור שמספר אותך?
השיר "אוהב להיות בבית" של אריק איינשטיין הוא בהחלט שיר שנכתב עלי. מי שצפה בסדרה "מחוברים" שבה השתתפתי, ודאי שם לב לכך. בעוד ששאר הדמויות גמעו מרחקים, חרשו את הארץ בניסיון להתחקות אחר עברם, המרחק הכי משמעותי שעברתי ונתן את הטוויסט בעלילה, היה בפרק העשרים וחמש, שבו עברתי מהצד השמאלי של הספה לצידה הימני.

2. מהי תרבות גבוהה ומהי תרבות נמוכה בעינך?
תרבות גבוהה היא בראש ובראשונה עשייה איכותית, ברמה גבוהה. למשל משחק כדורגל טוב, נניח הקלאסיקו בין בארסה לריאל מדריד, היא תרבות הרבה יותר גבוהה בעיני מספר גרוע שיצא לאור, או מהצגת תיאטרון מחורבנת.

 3.מה המעשה האחרון שעשית ואתה מתחרט עליו?
הסיגריה שזה עתה הצתתי. יגידו הלא מעשנים, "אז כבה אותה", אז יגידו.

4. ספר לי על זיכרון הילדות הראשון שלך?
זה היה בערך בגיל שלוש. בן דודי ואני טיפסנו על אופנוע חונה, השתעשענו כאילו אנחנו נוהגים בו עד שהוא נפל על רגלי ושבר אותה. את המראה המסויט של אימי, שאוספת אותי מהקרקע אל בין זרועותיה, לא אשכח לעולם.

5. מה הדבר הכי חשוב שהיית משנה במדינה? ומה הדבר שהיית משאיר כמו שהוא?
הייתי הופך את כל הישראלים המכוערים, הערסים (אם זה ערסים אשכנזים ואם אלה מזרחיים) לחנונים הגונים ושוחרי תרבות. מצד שני, יהיה משעמם בלעדיהם. אני מקבל את זה שזוהי ישראל, לטוב ולרע.

6. מה הדבר שאתה חייב לעשות לפני שתמות?
סקי בהרי האלפים. מעולם לא ראיתי שלג, אפילו לא בחרמון, והגיע הזמן שאשתחרר מהפחד שיש לי מקור קיצוני.

7. לְמה אתה מכור ולָמה?
מכור להרבה דברים שמשנים מצב רוח ותודעה, הבולטים בהם, אלכוהול וסיגריות. למה? אולי בגלל היותי רגיש מדי, חסר יכולת הכלה של כל מה שקורה אצלי וכל מה שקורה סביבי.

8. איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
אם אחיה עד אז, סביר להניח שאהיה באותה תנוחה על הספה.

9. מה הדבר שאתה אוהב באהבה?
את תחושת הביטחון שהיא משרה עלי, את רגעי הצחוק והסקס.

10. עם מי היית רוצה לשתות תה עם מעמול?
עם ישו. הייתי שואל אותו, "בחיאת שוקי, במבט לאחור, אחרי כל הרדיפות שעברו בני עמך היהודים על ידי מאמצי תורתך, היית חוזר ומפיץ את האג'נדה הנוצרית שלך, או שהיית שומר על אלמוניותך?"

דודו בוסי צילום: דפנה טלמון
דודו בוסי (צילום: דפנה טלמון)