סטודנטים במסלול כתיבה כותבים ביקורת תרבות

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוקם ומופעל על ידי הסטודנטים בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר

אביב בכר: יוצר לעצמו אביב חדש

אביב בכר בהופעה בחלוץ 33. | צילום: מעיין מרציאנו

בהופעה בבאר שבע בשבוע שעבר (24.05) אביב בכר הציג את עצמו מחדש, ויש לו עוד המון מה להראות

"החלוץ 33" בבאר שבע הוא בית הופעות שנותן מקום גם למיינסטרים וגם למוזיקת אינדי ואמנים מתחילים. המקום קטן ואינטימי וממוקם בעיר העתיקה בבאר שבע, ומושך הרבה סטודנטים וצעירים. בשלישי שעבר, 24.05, אביב בכר חזר לבמה בעיר הדרומית, וחלק עם הקהל זיכרונות יפים מהמקום. בפעם האחרונה שהופיע שם זה היה לפני הקורונה ביחד עם הדס קליינמן, אז נפל החשמל זמן קצר לפני ההופעה בעקבות החורף הקשה. למרות זאת, עובדי "החלוץ" מצאו פתרון יצירתי: הם פיזרו נרות בכל האולם והקהל הגיע להופעה אינטימית ורומנטית במיוחד, אמנם ללא הגברה אבל עם הרבה נשמה.

סיבוב ההופעות של רן דנקר: הפרפורמר המציא את עצמו מחדש

דניאל סאן קריאף: לא דומה לאף אחת אחרת

"הארץ המובטחת": החדש של איה זהבי פייגלין הוא סיפור על אבידה ומציאה

במידה ומישהו עדיין לא נחשף לשם "אביב בכר", שהחל את דרכו בשנת 2013 יחד עם המוזיקאית הדס קליינמן, כדאי שתתחילו לשים לב אליו כי יש לו עוד הרבה יצירה לחשוף לעולם. במשך המון שנים בכר (37) כותב, ומתייחס לכתיבה כאל משהו חשוב שיש לעשות בכל יום. לטענתו כתיבת שיר היא הדבר הכי מרגש והכי נוכח שיש. הוא מלחין ומנגן את שיריו בעצמו, ו-וירטואוז על מגוון כלי נגינה.  

"אני נווד בעולמך, את כמו סירת מפרש ששטה." אביב בכר והדס קליינמן. מתוך YouTube.

בהופעתו ב"חלוץ 33" היה משהו מרחיב ומקרב לבבות. כשבכר שר את "סירת מפרש",  מאלבומו הראשון שהוציא עם קליינמן, הקהל שר איתו את מילות השיר ביחד, ובכר התרגש ובסוף השיר פנה לקהל ואמר "אתם שרים מאוד יפה". אביב בכר מוכר יותר משני אלבומיו הראשונים שהוציא יחד עם קליינמן, "מעט פשטות" (2014) ו"פעם אחת" (2017). הכימיה בין השניים על הבמה הייתה כל כך טובה ועוצמתית עד שאנשים נטו לחשוב שהם זוג בחיים האמיתיים. ב-2019 השניים החליטו להפריד את דרכם המוזיקלית וכל אחד הלך לקריירת סולו. ב-2020 החליט בכר להוציא אלבום שמבחינתו הוא הכי אישי ממה שהוציא עד כה ונקרא בפשטות על שמו. מטרת האלבום, כך שיתף בכר את הקהל בהופעה, היא להזכיר לעצמו ליהנות מהקיים וממה שיש לנו בחיים, ושאפשר להתחיל מבראשית כדי למצוא את היכולת לסלוח ולהמשיך תמיד לנוע בחיים.

נגינתו משלבת מוזיקת פופ, קלאסית, רוק עדין ונגיעות של מוזיקה מזרחית. יחד עם קולו הרך ומילותיו הנוגעות הוא הצליח לשמח, להצחיק, לרגש ולתת הופעה שלא ניתן לפספס. המוזיקה חיה בו, מהדהדת בתוכו והדהודה מצליח לצאת החוצה ולגעת בסביבה. כשביצע על הבמה את הקאבר שלו לשיר love (Nwantiti), הקהל זז לפי קצב השיר והצטרף לשירתו. בשירים השקטים נדמה היה שכל הקהל מצטרף לאווירה השלווה והמעט רוחנית של בכר.

אביב בכר על הבמה יחד עם המלווים שלו מדבר על הרמקול
בכר משתף את הקהל במחשבותיו. | צילום: מעיין מרציאנו.

ללא ספק גם ל"חלוץ 33" יש חלק באווירה הטובה של ההופעה. החלל הצנוע והאינטימי, הסאונד והתאורה ביחד עם האווירה המחבקת יצרו תחושה נעימה ועוטפת. הכימיה בינו ובין הנגנים המוכשרים איתם הופיע העידה על יחסים טובים, מפרגנים ואוהבים. מפעם לפעם הוא נתן לכנרית תמר פרי לשיר יחד איתו ואף לשיר קטעים משיריו. פרי, שהתחילה את דרכה במוזיקה הקלאסית, היא בעלת כישרון בולט, קול מיוחד ונוכחות על הבמה. כדאי לזכור את השם הזה, אם היא תחליט ללכת על קריירת סולו.

יוצאת אל העולם. תמר פרי. מתוך YouTube

כשבכר כיוון את הגיטרה שלו בין שיר לשיר הוא שיתף את הקהל במחשבותיו: "אני מכוון ביחד איתכם כדי שלכולנו יהיה יותר נעים. אתם יודעים, כלים זה כמו בני אדם, הם יוצאים מכיוון ואז הם חוזרים או שמחזירים אותם חזרה". נדמה שהיצירתיות של בכר היא מעיין נובע שתמיד מתמלא ביצירה, במילים ולחנים, בתקווה שנשמע עליו עוד הרבה.